Klein script probleempje
#1

Hai :D

Heb een klein probleempje met een roleplay script, ik probeer een paar extra faction vehicles te maken, maar zelfs mensen dat niet in die faction zitten kunnen er toch in, voor sommige factions werkt het (dat je alleen in de auto kan als je in de faction zelf zit) en voor sommige niet:

Hier het deeltje script dat erom gaat voor de faction vehicles voor een faction waarbij het NIET werkt(mensen kunnen gewoon in de autos):

Code:
stock IsSASDVehicle(vehicleid)
{
    for(new i=0; i<14; i++)
    {
        if(vehicleid == FacInfo[8][fCars][i]) return 1;
    }
    return 0;
}

        else if(IsSASDVehicle(vehicleid) && PlayerInfo[playerid][pFac] != 8)
        {
            new Float:pos[3];
            GetPlayerPos(playerid, pos[0], pos[1], pos[2]);
            SetPlayerPos(playerid, pos[0], pos[1], pos[2]);
            SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, " You can't start the engine as it belongs to the San Andreas Sherrif Department.");
        }


    //SASD VEHICLES
    FacInfo[8][fCars][0] = CreateVehicle(487, 616.6454, -552.5580, 23.1314, 89.3633, 61, 1, 0); // vehicle 1
    FacInfo[8][fCars][1] = CreateVehicle(487, 611.0197, -566.1091, 26.2673, 94.3214, 61, 1, 0); // vehicle 2
    FacInfo[8][fCars][2] = CreateVehicle(487, 621.1907, -577.5084, 26.1663, 94.3214, 61, 1, 0); // vehicle 3
    FacInfo[8][fCars][3] = CreateVehicle(599, 622.6804, -610.4935, 17.2866, 271.9211, 61, 1, 0); // vehicle 4
    FacInfo[8][fCars][4] = CreateVehicle(597, 621.9399, -606.4910, 16.9210, 272.0000, 61, 1, 0); // vehicle 5
    FacInfo[8][fCars][5] = CreateVehicle(523, 610.4322, -596.3445, 16.7124, 273.0000, 61, 1, 0); // vehicle 6
    FacInfo[8][fCars][6] = CreateVehicle(523, 610.4474, -598.9629, 16.7124, 273.0000, 61, 1, 0); // vehicle 7
    FacInfo[8][fCars][7] = CreateVehicle(523, 614.2676, -596.0264, 16.7124, 273.0000, 61, 1, 0); // vehicle 8
    FacInfo[8][fCars][8] = CreateVehicle(523, 614.0536, -598.6510, 16.7124, 273.0000, 61, 1, 0); // vehicle 9
    FacInfo[8][fCars][9] = CreateVehicle(523, 610.5723, -600.7275, 16.7124, 273.0000, 61, 1, 0); // vehicle 10
    FacInfo[8][fCars][10] = CreateVehicle(523, 614.1028, -601.0486, 16.7124, 273.0000, 61, 1, 0); // vehicle 11
    FacInfo[8][fCars][11] = CreateVehicle(597,611.8312,-591.2856,16.9585,269.6648,61,1, 0); // vehicle 12
    FacInfo[8][fCars][12] = CreateVehicle(597,611.8873,-587.7719,16.9536,269.0114,61,1, 0); // vehicle 13
    FacInfo[8][fCars][13] = CreateVehicle(599,640.4861,-611.4233,16.3428,268.3296,61,1, 0); // vehicle 14
    FacInfo[8][fCars][14] = CreateVehicle(599,640.3156,-606.3570,16.3445,272.2988,61,1, 0); // vehicle 15

En een deeltje code van een faction waarbij het wel werkt:

Code:
        else if(IsLSFMDVehicle(vehicleid) && PlayerInfo[playerid][pFac] != 5)
        {
            new Float:pos[3];
            GetPlayerPos(playerid, pos[0], pos[1], pos[2]);
            SetPlayerPos(playerid, pos[0], pos[1], pos[2]);
            SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, " You can't start the engine as it belongs to the LSFMD.");
        }

stock IsLSFMDVehicle(vehicleid)
{
    for(new i=0; i<20; i++)
    {
        if(vehicleid == FacInfo[5][fCars][i]) return 1;
    }
    return 0;
}

    //LSFMD
    FacInfo[5][fCars][0] = CreateVehicle(416,1124.0000000,-1329.1999512,13.5000000,0.0000000,255,0,0); //Ambulance
    FacInfo[5][fCars][1] = CreateVehicle(416,1110.5999756,-1328.9000244,13.3999996,0.0000000,255,0,0); //Ambulance
    FacInfo[5][fCars][2] = CreateVehicle(416,1097.4000244,-1329.0999756,13.5000000,0.0000000,255,0,0); //Ambulance
    FacInfo[5][fCars][3] = CreateVehicle(416,1147.6999512,-1314.0999756,13.8000002,0.0000000,255,0,0); //Ambulance
    FacInfo[5][fCars][4] = CreateVehicle(416,1135.4000244,-1340.6999512,13.8999996,0.0000000,255,0,0); //Ambulance
    FacInfo[5][fCars][5] = CreateVehicle(416,1147.5999756,-1347.0000000,13.6999998,180.0000000,255,0,0); //Ambulance
    FacInfo[5][fCars][6] = CreateVehicle(487,1161.5999756,-1310.0999756,31.7999992,268.0000000,255,0,0); //Maverick
    FacInfo[5][fCars][7] = CreateVehicle(487,1162.0999756,-1296.8000488,31.7999992,270.0000000,255,0,0); //Maverick
    FacInfo[5][fCars][8] = CreateVehicle(487,1161.4000244,-1322.0999756,31.7999992,268.0000000,255,0,0); //Maverick
    FacInfo[5][fCars][9] = CreateVehicle(407,1217.6999512,-1332.8000488,13.8000002,90.0000000,255,0,0); //Firetruck
    FacInfo[5][fCars][10] = CreateVehicle(407,1218.0000000,-1341.5999756,13.8000002,90.0000000,255,0,0); //Firetruck
    FacInfo[5][fCars][11] = CreateVehicle(407,1218.0000000,-1350.0999756,13.6999998,90.0000000,255,0,0); //Firetruck
    FacInfo[5][fCars][12] = CreateVehicle(407,1246.6999512,-1332.5999756,13.8000002,270.0000000,255,0,0); //Firetruck
    FacInfo[5][fCars][13] = CreateVehicle(407,1246.8000488,-1341.0999756,13.8000002,270.0000000,255,0,0); //Firetruck
    FacInfo[5][fCars][14] = CreateVehicle(407,1247.0000000,-1349.9000244,13.8000002,270.0000000,255,0,0); //Firetruck
    FacInfo[5][fCars][15] = CreateVehicle(407,1232.3000488,-1315.8000488,14.3999996,90.0000000,255,0,0); //Firetruck
    FacInfo[5][fCars][16] = CreateVehicle(407,1231.3000488,-1360.6999512,14.5000000,270.0000000,255,0,0); //Firetruck
    FacInfo[5][fCars][17] = CreateVehicle(416,1178.0000000,-1338.6999512,13.8999996,270.0000000,255,0,0); //Ambulance
    FacInfo[5][fCars][18] = CreateVehicle(416,1178.0999756,-1308.5000000,13.8999996,272.0000000,255,0,0); //Ambulance
    FacInfo[5][fCars][19] = CreateVehicle(487,1231.4000244,-1334.1999512,27.5000000,90.0000000,255,0,0); //Maverick
    FacInfo[5][fCars][20] = CreateVehicle(487,1232.0000000,-1348.8000488,27.5000000,90.0000000,255,0,0); //Maverick

Kan iemand helpen? :S
Reply
#2

Debuggen is de beste manier om problemen te vinden, voeg commentaar toe en print waardes om te kijken of die kloppen en te zien waar het script langsloopt.
Reply
#3

Ik ben geen proffesionele scripter dus ik heb geen idee hoe je moet debuggen of hoe ik waardes moet printen...
Reply
#4

Lenny_King;3544169 Wrote:Ik ben geen proffesionele scripter dus ik heb geen idee hoe je moet debuggen of hoe ik waardes moet printen...
Kijk eens naar https://sampforum.blast.hk/showthread.php?tid=286285
Als je dat eenmaal onder de knie hebt begrijp je veel beter wat er gebeurt.
Reply
#5

Met debuggen ben ik nergens geraakt, wat ik wel weet nu is dat het script niet nacheckt of je wel in de faction die verbonden is aan de factionvehicle dus het laat je gewoon in de factionvehicle ookal zit je niet in de faction.
Reply
#6

Lenny_King;3544889 Wrote:Met debuggen ben ik nergens geraakt, wat ik wel weet nu is dat het script niet nacheckt of je wel in de faction die verbonden is aan de factionvehicle dus het laat je gewoon in de factionvehicle ookal zit je niet in de faction.

Dan ben je toch al een stap verder? Dan ga je uitzoeken waarom dat niet wordt gecontroleerd.
Reply
#7

De laatste van je voertuigen worden niet gecontroleerd omdat je loop TOT het nummer gaat en je nog een voertuig hebt buiten die array grootte.

14 bij SASD en 20 bij SFMD
Reply
#8

mamorunl;3545714 Wrote:De laatste van je voertuigen worden niet gecontroleerd omdat je loop TOT het nummer gaat en je nog een voertuig hebt buiten die array grootte.

14 bij SASD en 20 bij SFMD

Dus of een voertuig weghalen of de loop aanpassen, als ik het mag aanvullen.
Reply
#9

mamorunl;3545714 Wrote:De laatste van je voertuigen worden niet gecontroleerd omdat je loop TOT het nummer gaat en je nog een voertuig hebt buiten die array grootte.

14 bij SASD en 20 bij SFMD

Heb ik al geprobeert, heeft niet gewerkt.
Reply
#10

Als je dit probleem wilt fixen adviseer ik je om een dynamic faction systeem te maken
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)