Klein script probleempje -
LennyBE - 06.08.2015
Hai :D
Heb een klein probleempje met een roleplay script, ik probeer een paar extra faction vehicles te maken, maar zelfs mensen dat niet in die faction zitten kunnen er toch in, voor sommige factions werkt het (dat je alleen in de auto kan als je in de faction zelf zit) en voor sommige niet:
Hier het deeltje script dat erom gaat voor de faction vehicles voor een faction waarbij het NIET werkt(mensen kunnen gewoon in de autos):
Code:
stock IsSASDVehicle(vehicleid)
{
for(new i=0; i<14; i++)
{
if(vehicleid == FacInfo[8][fCars][i]) return 1;
}
return 0;
}
else if(IsSASDVehicle(vehicleid) && PlayerInfo[playerid][pFac] != 8)
{
new Float:pos[3];
GetPlayerPos(playerid, pos[0], pos[1], pos[2]);
SetPlayerPos(playerid, pos[0], pos[1], pos[2]);
SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, " You can't start the engine as it belongs to the San Andreas Sherrif Department.");
}
//SASD VEHICLES
FacInfo[8][fCars][0] = CreateVehicle(487, 616.6454, -552.5580, 23.1314, 89.3633, 61, 1, 0); // vehicle 1
FacInfo[8][fCars][1] = CreateVehicle(487, 611.0197, -566.1091, 26.2673, 94.3214, 61, 1, 0); // vehicle 2
FacInfo[8][fCars][2] = CreateVehicle(487, 621.1907, -577.5084, 26.1663, 94.3214, 61, 1, 0); // vehicle 3
FacInfo[8][fCars][3] = CreateVehicle(599, 622.6804, -610.4935, 17.2866, 271.9211, 61, 1, 0); // vehicle 4
FacInfo[8][fCars][4] = CreateVehicle(597, 621.9399, -606.4910, 16.9210, 272.0000, 61, 1, 0); // vehicle 5
FacInfo[8][fCars][5] = CreateVehicle(523, 610.4322, -596.3445, 16.7124, 273.0000, 61, 1, 0); // vehicle 6
FacInfo[8][fCars][6] = CreateVehicle(523, 610.4474, -598.9629, 16.7124, 273.0000, 61, 1, 0); // vehicle 7
FacInfo[8][fCars][7] = CreateVehicle(523, 614.2676, -596.0264, 16.7124, 273.0000, 61, 1, 0); // vehicle 8
FacInfo[8][fCars][8] = CreateVehicle(523, 614.0536, -598.6510, 16.7124, 273.0000, 61, 1, 0); // vehicle 9
FacInfo[8][fCars][9] = CreateVehicle(523, 610.5723, -600.7275, 16.7124, 273.0000, 61, 1, 0); // vehicle 10
FacInfo[8][fCars][10] = CreateVehicle(523, 614.1028, -601.0486, 16.7124, 273.0000, 61, 1, 0); // vehicle 11
FacInfo[8][fCars][11] = CreateVehicle(597,611.8312,-591.2856,16.9585,269.6648,61,1, 0); // vehicle 12
FacInfo[8][fCars][12] = CreateVehicle(597,611.8873,-587.7719,16.9536,269.0114,61,1, 0); // vehicle 13
FacInfo[8][fCars][13] = CreateVehicle(599,640.4861,-611.4233,16.3428,268.3296,61,1, 0); // vehicle 14
FacInfo[8][fCars][14] = CreateVehicle(599,640.3156,-606.3570,16.3445,272.2988,61,1, 0); // vehicle 15
En een deeltje code van een faction waarbij het wel werkt:
Code:
else if(IsLSFMDVehicle(vehicleid) && PlayerInfo[playerid][pFac] != 5)
{
new Float:pos[3];
GetPlayerPos(playerid, pos[0], pos[1], pos[2]);
SetPlayerPos(playerid, pos[0], pos[1], pos[2]);
SendClientMessage(playerid, COLOR_ORANGE, " You can't start the engine as it belongs to the LSFMD.");
}
stock IsLSFMDVehicle(vehicleid)
{
for(new i=0; i<20; i++)
{
if(vehicleid == FacInfo[5][fCars][i]) return 1;
}
return 0;
}
//LSFMD
FacInfo[5][fCars][0] = CreateVehicle(416,1124.0000000,-1329.1999512,13.5000000,0.0000000,255,0,0); //Ambulance
FacInfo[5][fCars][1] = CreateVehicle(416,1110.5999756,-1328.9000244,13.3999996,0.0000000,255,0,0); //Ambulance
FacInfo[5][fCars][2] = CreateVehicle(416,1097.4000244,-1329.0999756,13.5000000,0.0000000,255,0,0); //Ambulance
FacInfo[5][fCars][3] = CreateVehicle(416,1147.6999512,-1314.0999756,13.8000002,0.0000000,255,0,0); //Ambulance
FacInfo[5][fCars][4] = CreateVehicle(416,1135.4000244,-1340.6999512,13.8999996,0.0000000,255,0,0); //Ambulance
FacInfo[5][fCars][5] = CreateVehicle(416,1147.5999756,-1347.0000000,13.6999998,180.0000000,255,0,0); //Ambulance
FacInfo[5][fCars][6] = CreateVehicle(487,1161.5999756,-1310.0999756,31.7999992,268.0000000,255,0,0); //Maverick
FacInfo[5][fCars][7] = CreateVehicle(487,1162.0999756,-1296.8000488,31.7999992,270.0000000,255,0,0); //Maverick
FacInfo[5][fCars][8] = CreateVehicle(487,1161.4000244,-1322.0999756,31.7999992,268.0000000,255,0,0); //Maverick
FacInfo[5][fCars][9] = CreateVehicle(407,1217.6999512,-1332.8000488,13.8000002,90.0000000,255,0,0); //Firetruck
FacInfo[5][fCars][10] = CreateVehicle(407,1218.0000000,-1341.5999756,13.8000002,90.0000000,255,0,0); //Firetruck
FacInfo[5][fCars][11] = CreateVehicle(407,1218.0000000,-1350.0999756,13.6999998,90.0000000,255,0,0); //Firetruck
FacInfo[5][fCars][12] = CreateVehicle(407,1246.6999512,-1332.5999756,13.8000002,270.0000000,255,0,0); //Firetruck
FacInfo[5][fCars][13] = CreateVehicle(407,1246.8000488,-1341.0999756,13.8000002,270.0000000,255,0,0); //Firetruck
FacInfo[5][fCars][14] = CreateVehicle(407,1247.0000000,-1349.9000244,13.8000002,270.0000000,255,0,0); //Firetruck
FacInfo[5][fCars][15] = CreateVehicle(407,1232.3000488,-1315.8000488,14.3999996,90.0000000,255,0,0); //Firetruck
FacInfo[5][fCars][16] = CreateVehicle(407,1231.3000488,-1360.6999512,14.5000000,270.0000000,255,0,0); //Firetruck
FacInfo[5][fCars][17] = CreateVehicle(416,1178.0000000,-1338.6999512,13.8999996,270.0000000,255,0,0); //Ambulance
FacInfo[5][fCars][18] = CreateVehicle(416,1178.0999756,-1308.5000000,13.8999996,272.0000000,255,0,0); //Ambulance
FacInfo[5][fCars][19] = CreateVehicle(487,1231.4000244,-1334.1999512,27.5000000,90.0000000,255,0,0); //Maverick
FacInfo[5][fCars][20] = CreateVehicle(487,1232.0000000,-1348.8000488,27.5000000,90.0000000,255,0,0); //Maverick
Kan iemand helpen? :S
Re: Klein script probleempje -
Henkie - 06.08.2015
Debuggen is de beste manier om problemen te vinden, voeg commentaar toe en print waardes om te kijken of die kloppen en te zien waar het script langsloopt.
Re: Klein script probleempje -
LennyBE - 06.08.2015
Ik ben geen proffesionele scripter dus ik heb geen idee hoe je moet debuggen of hoe ik waardes moet printen...
Re: Klein script probleempje -
Hiddos - 07.08.2015
Lenny_King;3544169 Wrote:Ik ben geen proffesionele scripter dus ik heb geen idee hoe je moet debuggen of hoe ik waardes moet printen...
Kijk eens naar
https://sampforum.blast.hk/showthread.php?tid=286285
Als je dat eenmaal onder de knie hebt begrijp je veel beter wat er gebeurt.
Re: Klein script probleempje -
LennyBE - 07.08.2015
Met debuggen ben ik nergens geraakt, wat ik wel weet nu is dat het script niet nacheckt of je wel in de faction die verbonden is aan de factionvehicle dus het laat je gewoon in de factionvehicle ookal zit je niet in de faction.
Re: Klein script probleempje -
Henkie - 08.08.2015
Lenny_King;3544889 Wrote:Met debuggen ben ik nergens geraakt, wat ik wel weet nu is dat het script niet nacheckt of je wel in de faction die verbonden is aan de factionvehicle dus het laat je gewoon in de factionvehicle ookal zit je niet in de faction.
Dan ben je toch al een stap verder? Dan ga je uitzoeken waarom dat niet wordt gecontroleerd.
Re: Klein script probleempje -
mamorunl - 08.08.2015
De laatste van je voertuigen worden niet gecontroleerd omdat je loop TOT het nummer gaat en je nog een voertuig hebt buiten die array grootte.
14 bij SASD en 20 bij SFMD
Re: Klein script probleempje -
Henkie - 09.08.2015
mamorunl;3545714 Wrote:De laatste van je voertuigen worden niet gecontroleerd omdat je loop TOT het nummer gaat en je nog een voertuig hebt buiten die array grootte.
14 bij SASD en 20 bij SFMD
Dus of een voertuig weghalen of de loop aanpassen, als ik het mag aanvullen.
Re: Klein script probleempje -
LennyBE - 10.08.2015
mamorunl;3545714 Wrote:De laatste van je voertuigen worden niet gecontroleerd omdat je loop TOT het nummer gaat en je nog een voertuig hebt buiten die array grootte.
14 bij SASD en 20 bij SFMD
Heb ik al geprobeert, heeft niet gewerkt.
Re: Klein script probleempje -
IndependentGaming - 04.10.2015
Als je dit probleem wilt fixen adviseer ik je om een dynamic faction systeem te maken