IP veranderen
#1

Hey allemaal,

Na aanleiding van mijn probleem hier wil ik graag mijn IP veranderen. Heb verschillende dingen geprobeerd. Met de (ook nederlandse) server owner gesproken. Ze hebben alles na gelopen kwa ban lijsten en niks gevonden. Het schijnt een oude bug te zijn. Het gebruik van een VPN is eigenlijk verboden op de server. Maar ik heb een uitzondering gekregen. Toch ben ik er niet blij mee. Is er een mogelijkheid dat ik mijn IP verander?

Ik zit nu bij KPN, een andere provider is geen optie inv dat ik nog thuis woon (:

Iemand enig idee?
Nick
Reply
#2

De server owners streng aankijken en zeggen dat ze incapabel zijn.

Serieus gast, dit is niet de befaamde "you are banned" bug, maar gewoon een server die te idioot is om jouw IP te unbannen...
Reply
#3

Ga ik niet volledig mee akkoord, Infinity.

In vorige versies (ik dacht vanaf 0.3x) was/is er een ban "bug" die veel problemen heeft veroorzaakt op een server waar ik speel. Namelijk, als je een speler spawnt zonder enige spawninfo (dit was een fout in het script), werd je door de console zelf verbannen. Deze ban was nergens te vinden, ook niet in samp.ban. Hij duurde 15 minuten, erna kan je gewoon opnieuw spelen. Ik vermoed dat dit ййn van de security checks is die Kalcor heeft gemaakt in 0.3x om bots te vermijden. Maar je kon er dus niet veel aan doen.

De server volledig herstarten (de console afsluiten en opnieuw opstarten dus) zorgde ervoor dat de ban wegging.
Reply
#4

Persoonlijk heb ik niet het idee dat ze incapabel zijn en mij niet willen unbannen. Wat ze mij hebben vertelt is dat ze alles hebben na gelopen, server opnieuw hebben gestart en alle ban lijsten hebben gereload. Overgens kan ik op een ander IP gewoon inloggen. Het heeft dus niks met mijn account te maken. Net als dat het niet aan mijn client ligt. Ik kan wel op een andere samp server (wordt gehost op het zelfde maar andere poort ofzo..)

Back OT, jullie hebbem dus geen idee hoe ik mijn Ip kan veranderen? Bedankt voor het posten anyway
Reply
#5

Je zou eventueel KPN kunnen bellen en vragen voor een nieuw IP. Wat ook soms kan werken is de modem uit de stekker trekken en dan na paar minuten er weer in, dit kan je een nieuwe IP geven.
Reply
#6

Quote:
Originally Posted by BlackBank3
View Post
Je zou eventueel KPN kunnen bellen en vragen voor een nieuw IP. Wat ook soms kan werken is de modem uit de stekker trekken en dan na paar minuten er weer in, dit kan je een nieuwe IP geven.
Zoiets had ik inderdaad gelezen. Maar dan moest KPN op een bepaalde manier IP's geven en dat deden ze niet ofzo...
Reply
#7

Hebben ze ook geprobeerd jou in-game te unbannen met de command "unbanip"?
Reply
#8

KPN heeft naar mijn weten gewoon statische IPs (ben ik overigens erg blij mee).

Wat betreft deze melding: Als je meteen gekicked wordt in OnPlayerConnect, dan krijg je ook deze melding. De berichten worden dat nog niet gestuurd en dan krijg je ook dit soort vreemde acties. Laat ze daar ook even naar kijken of je uberhaupt verbonden wordt met de server (logs)
Reply
#9

Okay, ik zal het hun laten weten, daarnaast ga ik het internet er morgen even een paar uur uitgooien als m'n ouders werken.
Reply
#10

zou ik nog even mee wachten, KPN heeft afaik sowieso statische IP's en geen WAN zoals Ziggo, dus betwijfel of je een nieuw adres zou krijgen.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)