warnings
#1

tengo los siguientes warnings, y la vdd es que no puedo ni usar los comandos en el juego no se xq

Код HTML:
C:\Users\Jaua\Downloads\gta-rp\gamemodes\GTARP.pwn(1203) : warning 203: symbol is never used: "acceptinvite"
C:\Users\Jaua\Downloads\gta-rp\gamemodes\GTARP.pwn(1203) : warning 203: symbol is never used: "fackick"
C:\Users\Jaua\Downloads\gta-rp\gamemodes\GTARP.pwn(1203) : warning 203: symbol is never used: "giverank"
C:\Users\Jaua\Downloads\gta-rp\gamemodes\GTARP.pwn(1203) : warning 203: symbol is never used: "invite"
C:\Users\Jaua\Downloads\gta-rp\gamemodes\GTARP.pwn(1203) : warning 203: symbol is never used: "makeleader"
C:\Users\Jaua\Downloads\gta-rp\gamemodes\GTARP.pwn(1203) : warning 203: symbol is never used: "r"
C:\Users\Jaua\Downloads\gta-rp\gamemodes\GTARP.pwn(1203) : warning 203: symbol is never used: "radio"
C:\Users\Jaua\Downloads\gta-rp\gamemodes\GTARP.pwn(1203) : warning 203: symbol is never used: "uninvite"
Pawn compiler 3.2.3664	 	 	Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase


8 Warnings.
Reply
#2

warning 203: symbol is never used, significa que el sнmbolo no esta siendo utilizado. Busca esos nombres en tu script y borra los.
Reply
#3

pero yo quiero hacer esos comandos por un tutorial que estoy viendo y ademas esas linea no la tengo,

PHP код:
CMD:makeleader(playeridparams[])
{
    if(
PlayerInfo[playerid][pAdmin] >= 4//Replace this with your player variable
    
{
        new 
targetidfacid;//establishes a player and a faction id, to be typed in
        
if(sscanf(params,"ui",targetidfacid)) return SendClientMessage(playeridCOLOR_RED,"/makeleader [id][Faction id]");//if the command is misused it will tell them the correct way to use it
        
if(targetid != INVALID_PLAYER_ID)//checks if the id you type in is an id that is not connected to the server
        
{
            
PlayerInfo[targetid][pFaction] = facid//sets the players faction to the faction you choose
            
PlayerInfo[targetid][pFacrank] = 10;//sets their rank to the highest rank
            
PlayerInfo[targetid][pFacleader] = facid;//sets their leadership to the id of the faction
            
if(facid == 1)//checks if the factionid typed was 1, and tells them they are the leader of the police below
            
{
                
SendClientMessage(targetid,COLOR_CYAN,"You have been made the leader of the San Andreas Police Department");
            }
            if(
facid == 2)//checks if the factionid typed was 2, and tells them below, they are the leader of the faction
            
{
                
SendClientMessage(targetid,COLOR_CYAN,"You have been made the leader of the Federal Bureau of Investigation");//change this to  the faction name you want
            
}
            if(
facid == 3)//checks if the factionid typed was 2, and tells them below, they are the leader of the faction
            
{
                
SendClientMessage(targetid,COLOR_CYAN,"You have been made the leader of the President of San Andreas");//change this to  the faction name you want
            
}
            if(
facid == 4)//checks if the factionid typed was 2, and tells them below, they are the leader of the faction
            
{
                
SendClientMessage(targetid,COLOR_CYAN,"You have been made the leader of the San Andreas Medical Fire Department");//change this to  the faction name you want
            
}
            if(
facid == 5)//checks if the factionid typed was 2, and tells them below, they are the leader of the faction
            
{
                
SendClientMessage(targetid,COLOR_CYAN,"You have been made the leader of the San Andreas News");//change this to  the faction name you want
            
}
            if(
facid == 6)//checks if the factionid typed was 2, and tells them below, they are the leader of the faction
            
{
                
SendClientMessage(targetid,COLOR_CYAN,"You have been made the leader of the Taxi Company");//change this to  the faction name you want
            
}
            if(
facid == 7)//checks if the factionid typed was 2, and tells them below, they are the leader of the faction
            
{
                
SendClientMessage(targetid,COLOR_CYAN,"You have been made the leader of the Hitmans");//change this to  the faction name you want
            
}
        }
    }
    else 
//if the player is not an admin it will show the below message telling them they are not an admin.
    
{
        
SendClientMessage(playeridCOLOR_RED"Only certan levels of Administration have access to this command.");
    }
    return 
1;
}
CMD:invite(playeridparams[])
{
    if(
PlayerInfo[playerid][pFacleader] > || PlayerInfo[playerid][pFacrank] >= 8)//checks if the player is the leader of a faction or a high rank in it
    
{
        new 
taridfacid;//establishes a player in the server and a faction id for you to type in
        
if(sscanf(params"u"tarid)) return SendClientMessage(playeridCOLOR_RED"> USAGE: /invite [playerid]");//if the command is not typed correctly, it will show you the correct way to use the command.
        
facid PlayerInfo[playerid][pFaction];//sets the faction the player is being invited to, as the faction the player that is inviting is in.
        
SetPVarInt(tarid"invitefac"facid);//saves the invite, to /accept it
        
SendClientMessage(taridCOLOR_GREEN"You have been invited into a faction, use /acceptinvite to join");//tells you that you have been invited to a faction
    
}
    else 
//if you're not the correct rank it will display the message below stating that the player is not the rank to invite
    
{
        
SendClientMessage(playeridCOLOR_RED"You do not have the rank to invite");
    }
    return 
1;
}
CMD:acceptinvite(playeridparams[])
{
     new 
facidstring[128];//creates a faction id and some text on the players screen
    
facid GetPVarInt(playerid"invitefac");//calls the saved invite from the previous command
    
PlayerInfo[playerid][pFaction] = facid//sets the players faction to that of the person inviting.
    
PlayerInfo[playerid][pFacrank] = 1;//sets the players faction rank to 1
    
format(stringsizeof(string), "> You have accepted the invite to faction %d"facid);//tells the player they have accepted the faction invite
    
SendClientMessage(playeridCOLOR_CYANstring);//shows the above message in the color of CYAN
    
DeletePVar(playerid"invitefac");//deletes the saved invite
    
return 1;
}
CMD:uninvite(playerid,params[])
{
    if(
PlayerInfo[playerid][pFacleader] > || PlayerInfo[playerid][pFacrank] >= 8)//checks if the player is high enough rank to uninvite
    
{
        new 
targetid;//establishes a person to use the command on in the server
        
if(sscanf(params"u"targetid)) return SendClientMessage(playeridCOLOR_RED"/copuninvite [id]");//if the command is not typed correctly it will display how to do it the right way.
        
if(targetid != INVALID_PLAYER_ID)//checks if the id typed is an actual player on the server
        
{
            
PlayerInfo[targetid][pFaction] = 0;//uninvites the player from the faction
            
PlayerInfo[targetid][pFacrank] = 0;//sets the players rank to 0
            
PlayerInfo[targetid][pFacleader] = 0;//revokes leadership status
            
SendClientMessage(targetid,COLOR_CYAN,"You have been kicked from your faction.");//states you've been kicked from the faction to the player the command is used on.
        
}
    }
    else 
//if the player is not the sufficient rank to uninvinte it will state that in the chat
    
{
        
SendClientMessage(playeridCOLOR_RED"You do not have the rank to uninvite");
    }
    return 
1;
}
CMD:giverank(playeridparams[])
{
    if(
PlayerInfo[playerid][pFacleader] > || PlayerInfo[playerid][pFacrank] >= 8)//checks if the player is high enough rank
    
{
        new 
targetidrankstring[128];//establishes a player to use the command on, the rank you want to set, and some words to tell the players the actions used on them.
        
if(sscanf(params"ui"targetidrank)) return SendClientMessage(playeridCOLOR_RED"Usage: /coprank [playerid][rank]");//checks if the command was typed correctly
        
if(!IsPlayerConnected(targetid)) return SendClientMessage(playeridCOLOR_RED"That player is not connected!");//if the player id typed is not connected it will state that to you.
        
if(PlayerInfo[targetid][pFaction] != PlayerInfo[playerid][pFaction]) return SendClientMessage(playeridCOLOR_RED"That player is not in your faction!");//if the player is not in the same faction it will not let him set the rank.
        
if(rank || rank 10) return SendClientMessage(playeridCOLOR_RED,"Rank must be 1-10");//checks if the rank number typed is above or below the correct numbers
        
PlayerInfo[targetid][pFacrank] = rank;//sets the players rank to the rank you choose
        
format(stringsizeof(string), "Your rank has been changed to rank %d!"rank);
        
SendClientMessage(targetidCOLOR_GREENstring);//states that the players rank was changed
    
}
    else 
//if the player is not the correct rank it will display this message below
    
{
        
SendClientMessage(playeridCOLOR_RED"You do not have the rank to set ranks");
    }
    return 
1;
}
CMD:r(playeridparams[]) return cmd_radio(playeridparams);
CMD:radio(playeridparams[])
{
    new 
string[128], text[128], ctext[60], pname[MAX_PLAYER_NAME+1];//establishes a few things needed to tell the players name, rank, and the text he has written.
    
GetPlayerName(playeridpnamesizeof(pname));//gets the name of the player using /radio
    
if(sscanf(params"s[128]"text)) return SendClientMessage(playerid0x46E850FF"SERVER:{FFFFFF} /r(adio) [text]");//if /r is not used correctly it will tell you the correct way to use it
    
if(PlayerInfo[playerid][pFaction] == 1)//checks if the player is in the first faction
    
{
        if(
PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 1){ ctext "Cadet"; }//all of these check the players rank and
        
if(PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 2){ ctext "Officer"; }// sets each rank to a specific name
        
if(PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 3){ ctext "Senior Officer"; }
        if(
PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 4){ ctext "Corporal"; }
        if(
PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 5){ ctext "Sergeant"; }
        if(
PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 6){ ctext "Lieutenant"; }
        if(
PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 7){ ctext "Captain"; }
        if(
PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 8){ ctext "Commander"; }
        if(
PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 9){ ctext "Deputy Chief"; }
        if(
PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 10){ ctext "Chief"; }
        
format(stringsizeof(string), "%s %s: %s"ctextpnametext);
        if(
PlayerInfo[playerid][pFaction] > 0)//if the player is not in a faction it will not send him any messages
        
{
            
SendCopMessage(COLOR_PDRADstring);//calls a stock below that checks who the /r should be sent to
        
}
    }
    if(
PlayerInfo[playerid][pFaction] == 2)//checks if the player is in the second faction
    
{
        if(
PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 1){ ctext "rank 1 name"; }//all of these check the players rank and
        
if(PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 2){ ctext "rank 2 name"; }// sets each rank to a specific name
        
if(PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 3){ ctext "rank 3 name"; }
        if(
PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 4){ ctext "rank 4 name"; }
        if(
PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 5){ ctext "rank 5 name"; }
        if(
PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 6){ ctext "rank 6 name"; }
        if(
PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 7){ ctext "rank 7 name"; }
        if(
PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 8){ ctext "rank 8 name"; }
        if(
PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 9){ ctext "rank 9 name"; }
        if(
PlayerInfo[playerid][pFacrank] == 10){ ctext "rank 10 name"; }
        
format(stringsizeof(string), "%s %s: %s"ctextpnametext);
        if(
PlayerInfo[playerid][pFaction] > 0)//if the player is not in a faction it will not send him any messages
        
{
            
SendfacnameMessage(COLOR_PDRADstring);//calls a stock below that checks who the /r should be sent to
        
}
    }
    return 
1;

Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)