I prefer this:
https://code.******.com/p/samp-alex0.../utils.inc?r=5
It makes life so much easier [for newbs]!
pawn Код:
enum
{
VEHICLE_DOOR_UNDAMAGED, // цело
VEHICLE_DOOR_SWINGING, // открыто(качается)
VEHICLE_DOOR_DAMAGED, // помято
VEHICLE_DOOR_DAMAGED_SWINGING, // помято и открыто(качается)
VEHICLE_DOOR_FELL_OF // оторвано
};
enum
{
VEHICLE_BOOT_UNDAMAGED, // цело
VEHICLE_BOOT_SWINGING, // открыто(качается)
VEHICLE_BOOT_DAMAGED, // помято
VEHICLE_BOOT_DAMAGED_SWINGING, // помято и открыто(качается)
VEHICLE_BOOT_FELL_OF // оторвано
};
enum
{
VEHICLE_BONNET_UNDAMAGED, // цело
VEHICLE_BONNET_SWINGING, // открыто(качается)
VEHICLE_BONNET_DAMAGED, // помято
VEHICLE_BONNET_DAMAGED_SWINGING, // помято и открыто(качается)
VEHICLE_BONNET_FELL_OF // оторвано
};
enum
{
VEHICLE_WINDSHIELD_UNDAMAGED, // цело
VEHICLE_WINDSHIELD_CRACKED_1, // треснуло
VEHICLE_WINDSHIELD_CRACKED_2, // треснуло
VEHICLE_WINDSHIELD_DESTROYED // разбито
};
enum
{
VEHICLE_TIRE_UNDAMAGED, // цело
VEHICLE_TIRE_DAMAGED // пробито
};
enum
{
VEHICLE_LIGHT_UNDAMAGED, // целы
VEHICLE_LIGHT_DAMAGED // разбиты
};
stock encode_panels(flp, frp, rlp, rrp, windshield, front_bumper, rear_bumper)
{
return flp | (frp << 4) | (rlp << 8) | (rrp << 12) | (windshield << 16) | (front_bumper << 20) | (rear_bumper << 24);
}
stock encode_doors(bonnet, boot, driver_door, passenger_door)
{
return bonnet | (boot << 8) | (driver_door << 16) | (passenger_door << 24);
}
stock encode_lights(light1, light2, light3, light4)
{
return light1 | (light2 << 1) | (light3 << 2) | (light4 << 3);
}
stock encode_tires(tire1, tire2, tire3, tire4)
{
return tire1 | (tire2 << 1) | (tire3 << 2) | (tire4 << 3);
}
// специально для байков
stock encode_tires_bike(rear, front)
{
return rear | (front << 1);
}
Pop front tires and remove doors:
pawn Код:
encode_tires(VEHICLE_TIRE_DAMAGED, VEHICLE_TIRE_DAMAGED, VEHICLE_TIRE_UNDAMAGED, VEHICLE_TIRE_UNDAMAGED) | encode_doors(VEHICLE_DOOR_UNDAMAGED, VEHICLE_DOOR_UNDAMAGED, VEHICLE_DOOR_FELL_OF, VEHICLE_DOOR_FELL_OF)