PAWN scripting
#1

Hey al,

Ik ben dus erg geintreseert in pawn scripten, wat is de beste manier om het te leren en waar moet ik beginnen?
Overigens begrijp ik een beetje wat in de code word bedoeld, dus wat de functie kan doen, maar wil ik het dus graag leren, iemand tips?
Reply
#2

Maak eerst een simpel filterscript, bijvoorbeeld een admin script en probeer je eerst wat simpele dingen te maken en dat breidt je dan steeds uit. Je moet het leren door te oefenen.
Reply
#3

Begin een local stunt server'tje.
Daar ben ik ook begonnen.. (en nog steeds)
Daar kan je het beste oefenen en beginnen met teleports, vehicles spawnen enz..

Beste leren vanuit een basic tutorial van het forum.
Reply
#4

Tomboeg;3349114 Wrote:Begin een local stunt server'tje.
Daar ben ik ook begonnen.. (en nog steeds)
Daar kan je het beste oefenen en beginnen met teleports, vehicles spawnen enz..

Beste leren vanuit een basic tutorial van het forum.

Hmm, ik zal het poberen, dankjewel!
Reply
#5

De makkelijkste manier is om te leren van anderen lijkt mij.

Open een simpele gamemode (stunt of deathmatch bijvoorbeeld) van de gamemodes section en kijk hoe dingen gemaakt zijn,
Begin met strings aan te passen, een eigen command toevoegen, etc.

Als je je vertrouwd genoeg voelt ga je proberen die gm na te bouwen from scratch.
Reply
#6

Tomboeg heeft het opgesomt. Je kan ook doen wat Shadowdog zei maar persoonlijk vindt ik het editen van scripts niet echt leerrijk.

Niet vergeten: fouten maken is goed! ****** je errors, zo vindt je bijna altijd een fix. Probeer ook alles zelf te doen. Je gaat niet beter worden als je om de 3 lines help moet vragen aan iemand anders.
Reply
#7

Wat tomboeg zegt is inderdaad verstandiger, maar het duurt wel langer, en zoals de meeste beginners wil je zo snel mogelijk een speelbare server, ik raad je dit niet aan, maar als je een gamemode gaat bewerken, kies er dan een die professioneel gemaakt is, want anders ga je bepaalde constructies aanwennen van de gamemode die eigenlijk helemaal niet goed zijn.
En ja een professionele gamemode bewerken is vaak lastiger, maar je leert er wel meer van.

Maar het beste is inderdaad zoals tomboeg zegt.
Reply
#8

Oke, ik zal er wat mee doen, bedankt!
Reply
#9

Ik ben er nu wel wat van opgestoken met wat tutorials, maar ik zit met een probleempje.

Als ik aan het debuggen, en me onfoot position of InCar position save dan kan ik hem niet vinden, hij slaat dus niet echt op.
Reply
#10

Naoufal;3356769 Wrote:Ik ben er nu wel wat van opgestoken met wat tutorials, maar ik zit met een probleempje.

Als ik aan het debuggen, en me onfoot position of InCar position save dan kan ik hem niet vinden, hij slaat dus niet echt op.
Kijk eens in de installatie map van Gta en dan een mapje samp volgens mij. Daar staat het als het goed is wel in. Mijn documenten doet ie niet altijd.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)