Hoe maak je een UCP en verbind je het met de server?
#1

Hallo,

De naam van mijn topic zegt eigenlijk alles.
Hoe maak je eigenlijk een UCP en verbind je het het met je server.
Kan misschien een van jullie een korte tutorial geven of gewoon een link waar staat hoe je een ucp maakt en ook hoe je deze aan je server verbindt. Ik hoop dat ik snel een antwoord krijg de gene die me helpt krijgt rep+.
Thanks alvast!

Met vriendelijke groet,
Aimane
Reply
#2

Deze vraag is al heel vaak gesteld en kan eenvoudig worden opgezocht met de zoekfunctie. Gelieve altijd de zoekfunctie te gebruiken voordat je een topic opent.
Reply
#3

In praktijk verbind je je UCP niet met je server, maar met je MySQL Database waarvan alle data wordt geladen.
Als je geen PHP/HTML/CSS/MYSQL kent, zal ik hier ook maar niet aan denken!
Reply
#4

Quote:
Originally Posted by milanosie
View Post
Als je geen PHP/HTML/CSS/MYSQL kent, zal ik hier ook maar niet aan denken!
Is wel een leuke manier om t te leren anders, iedereen kan wel een SQL query schrijven en PHP is ook makkelijk als je op z'n minst PAWN al kent
Reply
#5

Quote:
Originally Posted by Hiddos
View Post
Is wel een leuke manier om t te leren anders, iedereen kan wel een SQL query schrijven en PHP is ook makkelijk als je op z'n minst PAWN al kent
Het is niet moeilijk om te leren, maar om als een eerste project een UCP te maken zal ik niet doen.
Ik zal altijd beginnen met het maken van een registratie/login system, gewoon voor de sake van het oefenen.

Ik studeer applicationdevelopment en zo waren wij ooit ook begonnen, door te beginnen met simpele dingen en er dan om heen te bouwen.

Zonder te adverteren, hier is een UCP die ik momenteel aan het ontwikkelen ben voor de re-opening van een SAMP server. http://www.ucp.pr-rp.com/index.php.
Hier begon ik ook (php wise) met het registreren/login. Dit is het belangrijkste om te kunnen aangezien je MySQL al bijna onder de knie hebt als je dit kan.

Het is zeker waar dat PHP makkelijk te leren is als je PAWN/C al weet en het zal ook zeker niet lang duren, maar geef jezelf eerst een paar "opdrachten" zoals een login system, een dynamisch menu (laden uit de MySQL database inplaats van statisch), etc. Het soort dingen die je overal en altijd nodig hebt.
Reply
#6

Quote:
Originally Posted by milanosie
View Post
Het is niet moeilijk om te leren, maar om als een eerste project een UCP te maken zal ik niet doen.
Ik zal altijd beginnen met het maken van een registratie/login system, gewoon voor de sake van het oefenen.

Ik studeer applicationdevelopment en zo waren wij ooit ook begonnen, door te beginnen met simpele dingen en er dan om heen te bouwen.

Zonder te adverteren, hier is een UCP die ik momenteel aan het ontwikkelen ben voor de re-opening van een SAMP server. http://www.ucp.pr-rp.com/index.php.
Hier begon ik ook (php wise) met het registreren/login. Dit is het belangrijkste om te kunnen aangezien je MySQL al bijna onder de knie hebt als je dit kan.

Het is zeker waar dat PHP makkelijk te leren is als je PAWN/C al weet en het zal ook zeker niet lang duren, maar geef jezelf eerst een paar "opdrachten" zoals een login system, een dynamisch menu (laden uit de MySQL database inplaats van statisch), etc. Het soort dingen die je overal en altijd nodig hebt.
Check alsjeblieft je html. Scripts midden in de pagina, inline styling, tags die verkeerd om staan. Ik word hier niet vrolijk van
Reply
#7

Quote:
Originally Posted by mamorunl
View Post
Check alsjeblieft je html. Scripts midden in de pagina, inline styling, tags die verkeerd om staan. Ik word hier niet vrolijk van
Altijd wat te klagen die Mamorunl

Die scripts moeten anders, maar de tags die verkeerd om staan? Die zie ik niet hoor :O
Reply
#8

Ik heb al een ucp gemaakt en ben er al klaar mee dus het gaat echt om het in de lucht gooien. Kan iemand me een tutorial link geven. Trouwens als ik de zoekfunctie gebruik zoals henkie dat al zei welke termen moet ik gebruiken?
Reply
#9

Als je er al een hebt gemaakt, dan weet je ook wel hoe je alles verbind...
Reply
#10

Je koopt een webhost.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)