16.04.2014, 14:35
Hi, i have make this function for the selection of classes for an DM Server:
The problem is when the player spawn, the textdraws don't destroy.. or better.. only one destroy, i don't know why..
Someone can help me?!
Thanks
Код:
new Text:crediti;
new Text:crediti1;
new Text:selezioneg;
new Text:selezioneb;
new Text:selezionev;
new Text:selezionel;
new Text:selezioneweapg;
new Text:selezioneweapb;
new Text:selezioneweapv;
new Text:selezioneweapl;
forward creditilog(playerid);
public creditilog(playerid)
{
crediti = TextDrawCreate(190, 10, " Credits.");
TextDrawFont(crediti, 3);
TextDrawLetterSize(crediti, 0.8, 1.5);
TextDrawColor(crediti, 0xFFFFFFFF);
TextDrawSetProportional(crediti, true);
TextDrawUseBox(crediti, true);
TextDrawBoxColor(crediti, 0xFF4500AA);
TextDrawTextSize(crediti, 450, 300);
TextDrawShowForPlayer(playerid,crediti);
return 1;
}
forward crediti1log(playerid);
public crediti1log(playerid)
{
crediti1 = TextDrawCreate(190, 30, " The Locos Crew. Mapped by Bustz. Scripted by Bustz.");
TextDrawFont(crediti1, 3);
TextDrawLetterSize(crediti1, 0.8, 1.5);
TextDrawColor(crediti1, 0xFFFFFFFF);
TextDrawSetProportional(crediti1, true);
TextDrawUseBox(crediti1, true);
TextDrawBoxColor(crediti1, 0x000000AA);
TextDrawTextSize(crediti1, 450, 300);
TextDrawShowForPlayer(playerid,crediti1);
return 1;
}
forward selezioneteam(playerid,classid);
public selezioneteam(playerid,classid)
{
if(classid == 0 || classid == 1 || classid == 2)
{
TextDrawDestroy(selezionel);
TextDrawDestroy(selezioneb);
SetPlayerPos(playerid, 2495.3, -1690, 14.8);
SetPlayerFacingAngle(playerid,0.003);
SetPlayerCameraPos(playerid, 2495.2, -1684.7, 13.5);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 2495.3, -1690, 14.8);
SetPlayerTeam(playerid,GROVE_TEAM);
selezioneg = TextDrawCreate(190, 330, " Grove.");
TextDrawFont(selezioneg, 3);
TextDrawLetterSize(selezioneg, 0.8, 1.5);
TextDrawColor(selezioneg, 0xFFFFFFFF);
TextDrawSetProportional(selezioneg, true);
TextDrawUseBox(selezioneg, true);
TextDrawBoxColor(selezioneg, 0x008800AA);
TextDrawTextSize(selezioneg, 450, 400);
selezioneweapg = TextDrawCreate(190, 348, " Deagle Shotgun Chainsaw Silencer MP5 Golf 9mm AK47 Bat");
TextDrawFont(selezioneweapg, 3);
TextDrawLetterSize(selezioneweapg, 0.5, 1.5);
TextDrawColor(selezioneweapg, 0xFFFFFFFF);
TextDrawSetProportional(selezioneweapg, true);
TextDrawUseBox(selezioneweapg, true);
TextDrawBoxColor(selezioneweapg, 0x000000AA);
TextDrawTextSize(selezioneweapg, 450, 400);
TextDrawShowForPlayer(playerid,selezioneweapg);
TextDrawShowForPlayer(playerid,selezioneg);
return 1;
}
else if(classid == 3 || classid == 4 || classid == 5)
{
TextDrawDestroy(selezioneg);
TextDrawDestroy(selezionev);
SetPlayerPos(playerid, 2166.8, -1672.1, 15.1);
SetPlayerFacingAngle(playerid,226.001);
SetPlayerCameraPos(playerid, 2171.8, -1677.4, 15.1);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 2166.8, -1672.1, 15.1);
SetPlayerTeam(playerid,BALLAS_TEAM);
selezioneb = TextDrawCreate(190, 330, " Ballas.");
TextDrawFont(selezioneb, 3);
TextDrawLetterSize(selezioneb, 0.8, 1.5);
TextDrawColor(selezioneb, 0xFFFFFFFF);
TextDrawSetProportional(selezioneb, true);
TextDrawUseBox(selezioneb, true);
TextDrawBoxColor(selezioneb, 0x800080AA);
TextDrawTextSize(selezioneb, 450, 400);
selezioneweapb = TextDrawCreate(190, 348, " Deagle Shotgun Chainsaw Silencer MP5 Golf 9mm AK47 Bat");
TextDrawFont(selezioneweapb, 3);
TextDrawLetterSize(selezioneweapb, 0.5, 1.5);
TextDrawColor(selezioneweapb, 0xFFFFFFFF);
TextDrawSetProportional(selezioneweapb, true);
TextDrawUseBox(selezioneweapb, true);
TextDrawBoxColor(selezioneweapb, 0x000000AA);
TextDrawTextSize(selezioneweapb, 450, 400);
TextDrawShowForPlayer(playerid,selezioneweapb);
TextDrawShowForPlayer(playerid,selezioneb);
return 1;
}
else if(classid == 6 || classid == 7 || classid == 8)
{
TextDrawDestroy(selezioneb);
TextDrawDestroy(selezionel);
SetPlayerPos(playerid, 2288.2, -1104.4, 38.7);
SetPlayerFacingAngle(playerid,170.002);
SetPlayerCameraPos(playerid, 2287.3, -1109.3, 38);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 2288.2, -1104.4, 38.7);
SetPlayerTeam(playerid,VAGOS_TEAM);
selezionev = TextDrawCreate(190, 330, " Vagos.");
TextDrawFont(selezionev, 3);
TextDrawLetterSize(selezionev, 0.8, 1.5);
TextDrawColor(selezionev, 0xFFFFFFFF);
TextDrawSetProportional(selezionev, true);
TextDrawUseBox(selezionev, true);
TextDrawBoxColor(selezionev, 0xFFFF00AA);
TextDrawTextSize(selezionev, 450, 400);
selezioneweapv = TextDrawCreate(190, 348, " Deagle Shotgun Chainsaw Silencer MP5 Golf 9mm AK47 Bat");
TextDrawFont(selezioneweapv, 3);
TextDrawLetterSize(selezioneweapv, 0.5, 1.5);
TextDrawColor(selezioneweapv, 0xFFFFFFFF);
TextDrawSetProportional(selezioneweapv, true);
TextDrawUseBox(selezioneweapv, true);
TextDrawBoxColor(selezioneweapv, 0x000000AA);
TextDrawTextSize(selezioneweapv, 450, 400);
TextDrawShowForPlayer(playerid,selezioneweapv);
TextDrawShowForPlayer(playerid,selezionev);
return 1;
}
else
{
if(classid == 9 || classid == 10 || classid == 11)
{
TextDrawDestroy(selezionev);
TextDrawDestroy(selezioneg);
SetPlayerPos(playerid, 1674.1, -2122.1, 14.1);
SetPlayerFacingAngle(playerid,316.002);
SetPlayerCameraPos(playerid, 1676.8, -2119.2, 13.5);
SetPlayerCameraLookAt(playerid, 1674.1, -2122.1, 14.1);
SetPlayerTeam(playerid,LOCOTES_TEAM);
selezionel = TextDrawCreate(190, 330, " Locotes.");
TextDrawFont(selezionel, 3);
TextDrawLetterSize(selezionel, 0.8, 1.5);
TextDrawColor(selezionel, 0xFFFFFFFF);
TextDrawSetProportional(selezionel, true);
TextDrawUseBox(selezionel, true);
TextDrawBoxColor(selezionel, 0x00FFFFAA);
TextDrawTextSize(selezionel, 450, 400);
selezioneweapl = TextDrawCreate(190, 348, " Deagle Shotgun Chainsaw Silencer MP5 Golf 9mm AK47 Bat");
TextDrawFont(selezioneweapl, 3);
TextDrawLetterSize(selezioneweapl, 0.5, 1.5);
TextDrawColor(selezioneweapl, 0xFFFFFFFF);
TextDrawSetProportional(selezioneweapl, true);
TextDrawUseBox(selezioneweapl, true);
TextDrawBoxColor(selezioneweapl, 0x000000AA);
TextDrawTextSize(selezioneweapl, 450, 400);
TextDrawShowForPlayer(playerid,selezioneweapl);
TextDrawShowForPlayer(playerid,selezionel);
return 1;
}
}
return 1;
}
public OnPlayerRequestClass(playerid, classid)
{
selezioneteam(playerid,classid);
creditilog(playerid);
crediti1log(playerid);
return 1;
}
public OnPlayerSpawn(playerid)
{
TextDrawDestroy(crediti);
TextDrawDestroy(crediti1);
TextDrawDestroy(selezioneg);
TextDrawDestroy(selezioneb);
TextDrawDestroy(selezionev);
TextDrawDestroy(selezionel);
TextDrawDestroy(selezioneweapg);
TextDrawDestroy(selezioneweapb);
TextDrawDestroy(selezioneweapv);
TextDrawDestroy(selezioneweapl);
return 1;
}
Someone can help me?!
Thanks


