KvK nummer aanvragen?
#1

Hallo,

Ik wil een betaal optie toevoegen via Skrill, maar om dat te kunnen moet ik een registration number van mijn 'bedrijf' opgegeven, nou weet ik dat een KvK nummer aanvragen niet moeilijk is of duur is, maar ik vraag me af of er nadelen aan zitten?
Bijvoorbeeld moet ik dan belasting betalen of andere zaken anders regelen?

Edit: ik ga skrill niet meer gebruiken aangezien ik alleen maar negatieve reacties hoor, maar evengoed wil ik een kvk nummer voor bijvoorbeeld Mollie.
Reply
#2

Je moet je wel aanmelden bij de belastingdienst. Als jij geen uitgaven/inkomsten hebt dan hoef je niets te betalen. Ik heb alleen wel verhalen gehoord van mijn oom en neef die allebei een eigen bedrijf hebben, dat hun BTWnummer is geannuleerd omdat ze een jaar lang geen omzet hadden. Mijn oom kon t niets deren, mijn neef wel
Reply
#3

Het kost Ђ100,- per jaar, en je moet belasting betalen over al je inkomsten. Overigens moet je wel realiseren dat je een bedrijf opzet als je KvK aanvraagt. Ik weet niet of dat verstandig is voor een klein project, helemaal als het met SA-MP te maken heeft.
Reply
#4

Ja opzich, is eigenlijk ook allemaal veel te omslachtig, naja dan blijf ik maar bij paypal, en hoop ik dat ze me niet nog eens naaien...
Reply
#5

Je hoeft pas belasting te bepalen zodra je meer dan 3000 euro per jaar verdient dacht ik. Of het was 7000 of 9000, not sure.
Reply
#6

Waarom open je niet gewoon een bankrekening en laat ze daar geld op storten? Misschien omslachtiger dan doneren via Paypal, maar daar kan vast iets voor bedacht worden.
Reply
#7

Quote:
Originally Posted by Strawhats
View Post
Je hoeft pas belasting te bepalen zodra je meer dan 3000 euro per jaar verdient dacht ik. Of het was 7000 of 9000, not sure.
Dat klopt, maar volgens mij moet je, in dien het een winstmakende organisatie is, bij dat limiet een KvK aanvragen, en dan betaal je belasting
Reply
#8

Quote:
Originally Posted by Biesmen
View Post
Het kost Ђ100,- per jaar, en je moet belasting betalen over al je inkomsten. Overigens moet je wel realiseren dat je een bedrijf opzet als je KvK aanvraagt. Ik weet niet of dat verstandig is voor een klein project, helemaal als het met SA-MP te maken heeft.
Inschrijving bij de KvK kost niets. Source: http://www.kvk.nl/inschrijven-en-wij...rijf-ik-me-in/ (zie onderaan)

Quote:
Originally Posted by Strawhats
View Post
Je hoeft pas belasting te bepalen zodra je meer dan 3000 euro per jaar verdient dacht ik. Of het was 7000 of 9000, not sure.
Je moet vanaf je eerste euro gewoon belasting betalen Ik kan nergens vinden dat je een vrijstelling krijgt. Je kunt wel heffingen krijgen maar dan moet je minimaal 1225 uren aan je bedrijf besteden.
Reply
#9

Volgens mij ligt dat een belastingsuren ofzo.
Reply
#10

Ik zie heel wat antwoorden voor bij komen hier, maar ze zijn eigenlijk allemaal fout. Je bent vrij om een KvK nummer aan te vragen wanneer je ouder bent dan achttien jaar, overigens ook wanneer je jonger (1) bent. Verder heb je eerste jaren profijt van een kleineondernemersregeling (2), wanneer deze regeling voor jou geldt hoef je geen belasting te betalen wanneer 21% van het totale bedrag dat jij binnenkrijgt lager is dan 1.883,- euro. Verder ben je elk kwartaal verplicht om belasting aangifte te doen, ook wanneer je niks hebt ontvangen.

In jouw geval zou ik nog wel even nadenken voordat je een KvK nummer aanvraagt voor je SA-MP server.

(1) http://www.kvk.nl/advies-en-informat...ge-ondernemer/
(2) http://www.belastingdienst.nl/wps/wc...emersregeling/
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)