Bitcoins / Litecoins minen?
#1

Hallo,

Ik ben de laatste dagen een bezig geweest met het doorgronden van bitcoins en litecoins.
Op de eerste plaats is het allemaal vrij wazig, maar ik ben er wel achter gekomen dat je er volgens berekeningen aardig wat centjes mee kan verdienen, zelfs nog op de dag van vandaag.
Ik ben geregistreerd bij give-me-coins.com en daar kun je een berekening doen hoeveel je kunt verdienen als je 24/7 een miner aanzet met een bepaalde kH/s.
Hier een screenshot;


Nu heb ik hier een kH/s van 730 ingevuld, dit is een waarde die ik zou kunnen halen als ik een nieuwe videokaart koop.
Daarmee kan ik dus ongeveer 267.62 euro per maand winst maken zolang de coin waarde niet daalt.
Ik ben dus van plan om een computer samen te stellen met z'n videokaart.
Dit kost mij in totaal ongeveer 500 euro.
Maar ik ben dus aan het twijfelen of het de gok waard is,
het duurt ongeveer twee maanden voordat ik die 500 euro terug zou verdienen, en ik ben bang dat tegen die tijd de waarden van bitcoins/litecoins misschien wel fors daalt, en ik er dus geen winst mee maak, of zelfs verlies maak.

Daarnaast snap ik ook nog niet alles van bitcoins en litecoins, dus ik vroeg me af of er mensen zijn die er wel ervaring of verstand van hebben en me advies kunnen geven.


Alvast bedankt,
Roel
Reply
#2

Het is iets wat je niet kunt voorspellen, als jij het het risico waard vind, moet je het doen..
Reply
#3

Ik heb het een paar jaar terug gedaan. Toen je een paar bitcoins voor een euro had. Het was toen maar voor de lol en de difficulty van de blocks was laag. Tegenwoordig is het niet leuk meer, je verdient er helemaal niks mee.
Koop 500 euro aan bitcoins en verkoop die over 2 maanden, heb je veel meer aan.

En met maar een mHash/s van 730 kom je nergens. Ik haal zelf over de 2 gHash/s, en nog verdien ik er niks mee.

Kijk ook ff hier. www.reddit.com/r/bitcoinMining
Reply
#4

Ik heb hier verder helemaal geen verstand van, het enige waar ik je wel op wil wijzen is dat je je PC niet zomaar 24/7 aan kunt zetten zonder risico te lopen op schade. Je kan natuurlijk best een goede koeling nemen, maar ik denk dat je over een langere periode ook rekening met nieuwe hardware moet gaan houden.
Reply
#5

wat betekent kh/s?
Reply
#6

Quote:
Originally Posted by Duck
View Post
Ik heb het een paar jaar terug gedaan. Toen je een paar bitcoins voor een euro had. Het was toen maar voor de lol en de difficulty van de blocks was laag. Tegenwoordig is het niet leuk meer, je verdient er helemaal niks mee.
Koop 500 euro aan bitcoins en verkoop die over 2 maanden, heb je veel meer aan.

En met maar een mHash/s van 730 kom je nergens. Ik haal zelf over de 2 gHash/s, en nog verdien ik er niks mee.

Kijk ook ff hier. www.reddit.com/r/bitcoinMining
Thx, wat voor hardware heb jij wel niet dat, als je 2 gHash/s haalt.
Volgens deze calculator die redelijk klopt volgens mij, kun je dat aardig wat verdienen maarja misschien zit ik fout of klopt die calculator niet.
Reply
#7

Je moet wel realiseren dat de waarde van de BitCoins grandioos aan het dalen is. Aangezien 1 BTC $5 miljoen was, en nu $800.. Vorige week was het overigens nog $1200.

Je had je hier in moeten verdiepen toen het nog niet populair was. Het is nu zonde van je geld om je PC hier speciaal voor te upgraden. De BitCoin waarde is aan het dalen, en het zal nog meer dalen. (Totdat 't zo danig gedaald is, dat mensen hiermee stoppen en de waarde weer omhoog gaat).
Reply
#8

Ik zou eerder de gok wagen om een deel van een bitcoin te kopen voor bijvoorbeeld €350. Zodra de waarde stijgt (wat het zeker zal doen), kun je alsnog dubbel winst eruit halen. Daarna kan je met het verdiende geld toch altijd nog een computer samenstellen?

Je hebt zo in ieder geval wel minder risico. Vooral het risico dat je een dikke stroomrekening krijgt (of je ouders ineens ontzettend boos worden).
Reply
#9

Quote:
Originally Posted by HB
View Post
wat het zeker zal doen
LOL. Nee.
Reply
#10

Quote:
Originally Posted by HB
View Post
(wat het zeker zal doen).
Iedereen met een beetje verstand van Bitcoins weet dat dat dus niet gaat gebeuren.
Reply
#11

Quote:
Originally Posted by justsomeguy
Посмотреть сообщение
Iedereen met een beetje verstand van Bitcoins weet dat dat dus niet gaat gebeuren.
OMG WE AGREED ON SOMETHING LETS HUG NOW
Reply
#12

Quote:
Originally Posted by Duck
Посмотреть сообщение
OMG WE AGREED ON SOMETHING LETS HUG NOW
STAY AWAY FROM ME, HERETIC!
Reply
#13

Quote:
Originally Posted by Duck
Посмотреть сообщение
LOL. Nee.
Quote:
Originally Posted by justsomeguy
Посмотреть сообщение
Iedereen met een beetje verstand van Bitcoins weet dat dat dus niet gaat gebeuren.
Iedereen met een beetje verstand weet ook dat de Bitcoin afhankelijk is van een vraag en aanbod markt. Dat betekent dus dat de waarde daalt en ook weer stijgt. Misschien eens wat meer reacties plaatsen die wel enigzins wat toevoegen aan dit topic? Om nou direct deze toon aan te slaan en te impliceren dat ik geen verstand heb van Bitcoins is compleet nutteloos.
Reply
#14

Quote:
Originally Posted by HB
Посмотреть сообщение
Iedereen met een beetje verstand weet ook dat de Bitcoin afhankelijk is van een vraag en aanbod markt. Dat betekent dus dat de waarde daalt en ook weer stijgt. Misschien eens wat meer reacties plaatsen die wel enigzins wat toevoegen aan dit topic? Om nou direct deze toon aan te slaan en te impliceren dat ik geen verstand heb van Bitcoins is compleet nutteloos.
Er is nu eenmaal weinig vraag omdat het niet genoeg te gebruiken valt. Kun jij met euro's betalen in Amerika? Ja, maar in hййl weinig winkels. Zelfde geld voor Bitcoins, het is een leuk idee maar er zijn op dit moment nog te weinig bedrijven die Bitcoins accepteren.
Reply
#15

Quote:
Originally Posted by HB
Посмотреть сообщение
Iedereen met een beetje verstand weet ook dat de Bitcoin afhankelijk is van een vraag en aanbod markt. Dat betekent dus dat de waarde daalt en ook weer stijgt. Misschien eens wat meer reacties plaatsen die wel enigzins wat toevoegen aan dit topic? Om nou direct deze toon aan te slaan en te impliceren dat ik geen verstand heb van Bitcoins is compleet nutteloos.
Aangezien ik al sinds 2011 ermee bezig ben, en ik sinds die tijd ook de waarde in de gaten hou, het enige wat ik kan zeggen is; DON'T FUCKING INVEST.
Reply
#16

http://www.nu.nl/tech/3668326/zynga-...n-slinger.html

En hierbij dus ook het bewijs.
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)