Nederlandse SA-MP Community Project
#1

Intro
Zoals vele van jullie weten, leek het mij een tof idee om een SA-MP server te maken met de hele Nederlandse SA-MP Community. Wij gaan met z'n alle een unieke server maken. Zo uniek, dat er geen ййn server in te herkennen is. Met een aantal scripters, mappers en helpers, gaan we jullie ideeлn uitwerken (ideeлn die wel met z'n alle overlegd zijn). Hier heb ik een quote van mijn oorspronkelijke post:

Quote:
Originally Posted by Biesmen
View Post
Mensen,

Ik heb een idee:

Ik zou graag jullie hulp willen hebben met het creлren van een unieke SA-MP server. Alweer zo'n gast?. Yup, alweer zo'n gast! Maar dit keer zou ik graag niet iets willen maken met alleen een paar basis ideeлn van jullie, ik zou graag de server willen maken met jullie hulp in allerlei vormen: Ideeлn, design, programmeren, maps maken, enz enz enz.. Dus eigenlijk zijn jullie mijn klanten. Klant is koning. Voordat ik een hele documentatie begin, zou ik alleen graag willen weten of het de moeite waard is, en of jullie het ook een leuk idee vinden.

Ik wil gййn servers concurreren. Ik ben het zelf ook een beetje zat dat ik geen server kan vinden die zo uniek is, dat ik me er zeer op vermaak. Of, er zijn servers die uniek zijn en maar kort vermakelijk zijn.

Geld speelt momenteel geen rol. Daar kijken we later naar.

De gamemode moet zo uniek zijn, dat er bijna gййn ййn bestaand SA-MP gamemode erop lijkt, of erin te herkennen is.

Even een samenvatting om wat dingen op te klaren:
Ik, met een paar andere programmeurs (als je geпnteresseerd bent, mag je contact opnemen als dit idee leuk lijkt), map designers, designers in het algemeen (voor interessante/mooie textdraws, en/of voor de website) gaan een compleet uniek gamemode maken waar geen ййn ander bestaande gamemode in te herkennen is. Wij, de Nederlandse SA-MP Community gaan onze unieke ideeлn plaatsen, en dan zullen we er samen uitkomen om te beslissen of dat een goed idee is of niet. De progressie van de gamemode wordt ook regelmatig op een topic gezet, waar de Nederlandse SA-MP Community hun mening over geven. Of de design mooi is, of het functioneel is, of het leuk is, enzovoort enzovoort. Dus eigenlijk maken wij met z'n alle een unieke server.
Deze topic wordt regelmatig geupdate met hoe de server eruit ziet, zodat jullie ernaar kunnen kijken en jullie mening over dat gedeelte kan geven. Of het anders moet worden, of het zo goed is, enzovoort. We zullen ook een test server aanwezig stellen.

De server is bedoeld om internationaal te zijn. Dan kan de hele wereld aanschouwen wat voor een geweldige samenwerking wij, Nederlanders, hebben.

De host
Moet nog besproken worden

Idee Biesmen: VPS
Quote:
Originally Posted by Biesmen
Mij leek het een goed idee om de server te hosten op een VPS. Dat is makkelijk voor de administratie, en als we de server gaan verbinden met de website via MySQL. Alleen een VPS is niet gratis. Dat kost wat geld, dus het lijkt mij ook een idee om donaties te accepteren in de server. Dan moeten we nog even overleggen wat de donateurs extra krijgen.
Jstylezzz heeft een VPS aangeboden

-


Functies
We hebben momenteel deze functies in het project. Er staat ook achter of wij nog iemand zoeken of niet.
* = Er is nog plaats voor meer medewerker(s)
* = Er is niemand meer nodig
* = Neutraal. Je kan je hier voor opgeven

Er is nog niet officieel besproken wie wat gedaan, en wie welke functie heeft. Dat moeten we nog doen

* Hoster Test Server: Momenteel kan ik een tijdelijke test server hosten op Volt-Host. Ik heb daar nog wat geld op mijn account staan. - Michael@Belgium heeft een VPS aangeboden om tijdelijk de server op te kunnen testen

* Hoofd Scripter: Biesmen
* Scripter: Jstylezzz, Blackbank3, Rzzr
* Designer:
* Designen van textdraws, enzovoort

* Hoofd Web Developer:
* Developer:
* Designer:

* Hoofd Mapper: Henkie
* Mapper: justsomeguy

* Bedenker: De hele Nederlandse SA-MP Community

* Hoofd Beta-Tester: Henkie
* Beta-Tester: Zephyr

De Gamemode
NEBE is gekozen tot de gamemode die we maken

NEBE
Quote:
Originally Posted by Henkie
View Post
Ik zou meer voor een NEBE achtig idee gaan. Een mapping waarin iedereen een huis heeft en 2 auto's. Om de zoveel minuten komt er een event en kun je ervoor kiezen om daar aan mee te doen. Een event kan DM, Stunt, TDM, een missie, sumo. Zo'n potje duurt dan bijvoorbeeld een kwartiertje. Daarna wordt je weer in de hometown mapping geplaatst en kun je daar way RPG achtige dingen doen. Dat is dan weer een kwartiertje en dan start de volgende ronde met een event. Met die events kun je dan bijvoorbeeld punten en geld krijgen wat je kan besteden aan een andere auto, een ander huis(als die beschikbaar zijn) of een winkel waar je wat geld van krijgt als daar wat gekocht wordt. Bijvoorbeeld: 25% van het aankoop bedrag gaat naar de winkelier.

Op die manier zit er elke gamemode in die er is, dus voor ieder wat wils. En aangezien je niet perse een event hoeft te joinen, vinden mensen het denk ik wel leuk. Als ze niet van dm houden, doen ze die ronde gewoon niet mee.
Quote:
Originally Posted by Danny.
View Post
Anyway, ik ga mee in Henkie's idee, maar dan minder NEBE-achtig. De server zou in zijn geheel gefocust moeten zijn op minigames, waarin er verschillende (custom) werelden zijn waar je naast minigames andere activiteiten zoals kleine jobs kunt doen en huizen kunt kopen. Hoewel er veel voor gemapped zou moeten worden, is het idee kleinschaliger dan Henkie's idee. De minigames zouden dan echt het basisidee moeten zijn, en alles wat er daarnaast bij zit extra. Misschien leuk als losstaand plan?
Outro
Ik heb momenteel de basis dingetjes op het topic gezet. Het lijkt mij een tof idee als we gaan stemmen en discussiлren over de ideeлn die geplaatst zijn/worden. Je kan nog altijd je eigen gamemode idee versturen! Plaats het gewoon in deze topic, en ik zal het toevoegen aan de lijst.

Als je nog ideeлn hebt voor het project, enzovoort, plaats het in de topic. We gaan de gamemode met z'n allen maken, dat we ook met z'n allen tevreden zullen zijn hoe het eruit zal komen te zien.

Je mag "solliciteren" voor de functies die nog aanwezig zijn. Als je er een functie niet tussen ziet staan dat jij toch graag zou willen doen, reply gewoon dat je dat wel graag zou willen doen.

Hopelijk zal dit een geslaagd en leuk project worden!
Reply
#2

Gereserveerd 1
Reply
#3

Gereserveerd 2
Reply
#4

Laatste reservering! =)
Reply
#5

Om te beginnen: Hй leuk, eindelijk is het topic er!
Ik zou graag voor mijn eigen gamemode willen stemmen, aangezien ik het een beetje bedacht heb, haha. En ik zou graag tegen het roleplay idee willen stemmen. Ik denk dat er al genoeg roleplay servers zijn en dat mensen daar allemaal wel hun plekje gevonden hebben. Ik denk dat we echt met een unieker idee moeten komen om dit project te laten slagen. Zo'n piraten gamemode heb ik al wel eens eerder gezien en dat trok totaal geen spelers. Daarom denk ik dat het beter is om dat idee te laten varen.

Ik wil me niet voor een van de bestaande functies inschrijven. Dit is omdat ik simpelweg niet de tijd ervoor heb om zoiets erbij te doen. Als er nog een functie komt voor beta testers wil ik me daar wel graag voor opgeven. Ik kan heel vaak wel even 10 minuten komen om iets te testen. Daarom denk ik dat ik voor die functie wel geschikt ben. Vooral in de kerstvakantie, waar er natuurlijk hard gewerkt zal worden, heb ik wel wat meer tijd.

Ik ben benieuwd naar de reacties van andere!
Reply
#6

Enige dat ik wel een beetje jammer vind is dat dit idee er niet aan toegevoegd is:
Quote:
Originally Posted by Henkie
View Post
Welkom op de samp pedo server. Mede mogelijk gemaakt door de Nederlandse community.


Ik kan afentoe wel een beetje helpen met scripten (niet te uitgebreide dingen) als dat nodig is, zolang het niks met design te maken heeft :=)
Reply
#7

Quote:
Originally Posted by Wesley221
View Post
Enige dat ik wel een beetje jammer vind is dat dit idee er niet aan toegevoegd is:

Ik denk dat, dat idee toch niet zo heel goed was hoor
Reply
#8

Ik vond het een geweldig idee, eerste missie die je moet doen word gewoon The return of the pedo
Reply
#9

Ik zou me wel willen inschrijven voor mapper.

1. Henkie, kijk het is niet echt een pirate roleplay wat ik bedoel, meer een soort town roleplay, een heel zelf gemaakte town. Inclusief huizen voor rijke, arme, middelmatige mensen.
Je zou dan nog een centrum kunnen maken, waar je misschien huisdieren kan kopen, meubels, wapens zoals zwaarden, en in dit geval Sawn off's, dat is 't beste voor het idee dat ik heb.
De Official factions zullen barionettes hebben (Shotgun).

Je zou schepen kunnen kopen maar dat zou heel prijzig zijn, dus je kan niet zomaar piraat worden. Er zullen eerst mensen moeten zijn die zo rijk zijn om een schip te kunnen betalen. In deze GM zullen ook geen Auto's, fietsen, etc, zijn omdat het gewoon niet past bij dit idee.
Misschien kan er ook een soort systeem worden gemaakt dat je kleine bootjes kunt maken met hout, wat je ook ergens zou kunnen kopen, of je moet bomen gaan omhakken en je moet bepaalde skills hebben om planken recht te maken voor een bootje etc.

Ik heb hier zoveel ideeлn bij, haha.

2. Ik zie hier wel een toekomst in
Reply
#10

Quote:
Originally Posted by Spydah
View Post
Ik zou me wel willen inschrijven voor mapper.

1. Henkie, kijk het is niet echt een pirate roleplay wat ik bedoel, meer een soort town roleplay, een heel zelf gemaakte town. Inclusief huizen voor rijke, arme, middelmatige mensen.
Je zou dan nog een centrum kunnen maken, waar je misschien huisdieren kan kopen, meubels, wapens zoals zwaarden, en in dit geval Sawn off's, dat is 't beste voor het idee dat ik heb.
De Official factions zullen barionettes hebben (Shotgun).

Je zou schepen kunnen kopen maar dat zou heel prijzig zijn, dus je kan niet zomaar piraat worden. Er zullen eerst mensen moeten zijn die zo rijk zijn om een schip te kunnen betalen. In deze GM zullen ook geen Auto's, fietsen, etc, zijn omdat het gewoon niet past bij dit idee.
Misschien kan er ook een soort systeem worden gemaakt dat je kleine bootjes kunt maken met hout, wat je ook ergens zou kunnen kopen, of je moet bomen gaan omhakken en je moet bepaalde skills hebben om planken recht te maken voor een bootje etc.

Ik heb hier zoveel ideeлn bij, haha.
Ik snap het idee wel, alleen ik zie persoonlijk niet zo veel in. Wellicht denken andere mensen daar anders over. Voor mij is het in ieder geval een nee.
Reply
#11

Ik ben al enkele jaren bezig met een soort piraten gamemode dat bij screenshots en video section waarschijnlijk de meeste views ooit heeft gehad in die board (meer dan 30k), nu vanwege onbekende reden verwijderd, zelfs de admins weten niet waarom.

Hier de trailer:

Reply
#12

Nice, eindelijk
Ik vind het NEBE idee wel nice, je kan er erg veel in variлren, en ik heb nog niet veel goede scripts daarvan online gezien.

Bij deze wil ik me ook wel aanmelden als scripter, ik heb veel vrije tijd en doe toch niet veel andere dingen naast scripten voor SA-MP xD

Verder heb ik ook nog een VPS die ik zelf ook gebruik voor eigen developments, dus er draait al een SQL server en de nodige dingen zijn geinstalleerd. Het netwerk is zover ik weet redelijk beschermd, maar niet 100% DDoS proof.
Reply
#13

Geweldig, Biesmen. Ik heb heel het topic gelezen en ik wil me graag aansluiten bij het team. Ik kan niet coderen/scripten, maar ik weet wel een beetje hoe gamemodes in elkaar steken. Zelf vind ik dat ik goed kan mappen en dat ik ook goed ben in organizatie van het team. Ik speel zelf al een heel aantal jaren SA:MP en ben buitenschools ook met mijn eigen, grote project voor SA:MP bezig. Voeg me toe op Skype voor meer informatie: bonebounty.

P.S Misschien is het handig om ook Skype gebruiksnamen uit te wisselen?
Reply
#14

Veel success

Quote:

* Hoster Test Server: Momenteel kan ik een tijdelijke test server hosten op Volt-Host. Ik heb daar nog wat geld op mijn account staan.

Ik kan wel een testserver op m'n community VPS zetten.
Reply
#15

Ik had nog trouwens niet helemaal mijn mening hierover gegeven.
Uit ervaring weet ik dat samen scripten vaak fout gaat, omdat een ieder zijn eigen stijl heeft en dit vaak niet goed mixt.
Mocht er dus een bug zijn, dan kan slechts 1 persoon dit 'fixen', en die moet dan dus bereikbaar en bereid zijn om het te repareren.

Verder zou ik het fijn vinden als jullie de piraten suggestie kunnen ditchen, omdat ik aan een soortgelijke server werk en het graag uniek wil houden.
Reply
#16

Quote:
Originally Posted by Strawhats
View Post
Ik had nog trouwens niet helemaal mijn mening hierover gegeven.
Uit ervaring weet ik dat samen scripten vaak fout gaat, omdat een ieder zijn eigen stijl heeft en dit vaak niet goed mixt.
Mocht er dus een bug zijn, dan kan slechts 1 persoon dit 'fixen', en die moet dan dus bereikbaar en bereid zijn om het te repareren.

Verder zou ik het fijn vinden als jullie de piraten suggestie kunnen ditchen, omdat ik aan een soortgelijke server werk en het graag uniek wil houden.
Mee eens. Het scripten zou door 1 persoon gedaan moeten worden. Ook laat ik die 'piraten gamemode' liever aan Timothy over.
Reply
#17

Ik weet niet of dat Piraten Gamemode idee een goed idee is, aangezien het al wordt uitgewerkt door Strawhats.

Ieder persoon heeft inderdaad zijn/haar eigen script stijl. Er zal ook overlegging komen over hoe er zal worden gescript zodra het er op aan komt. Zelf heb ik ervaring met het programmeren van mede-programmeurs door middel van mijn opleiding. Je moet overigens ook (heel veel!) commentaar bij je scripts zetten, zodat je mede programmeurs het ook kunnen begrijpen. Er is ook een programma genaamd TortoiseSVN. Dat is een prachtig programma waar, als een bestand bijgewerkt wordt, het precies laat zien welke lijn is aangepast.

Op SA-MP heb ik met een script team van 8 scripters gewerkt. Door middel van TortoiseSVN heb ik er nog wat van kunnen maken. Er ontbrak alleen commentaar, dus het duurde zeker bijna een half jaar voordat ik een gamemode met meer dan 50 .pwn bestanden met meer dan (gemiddeld) 5000 lijnen per bestand, door had.. Dat was trouwens ook een rommel, we moeten nog even beslissen of we alles in ййn .pwn doen en filterscripts maken voor bepaalde scripten, of dat we gewoon echt alles in een .pwn dumpen. Maarja, dat komt nog wel.

Ik wil dit project niet alleen scripten. De bedoeling was dat we de server samen met de community ging maken. Zelf heb ik ook nog een studie (net zoals vele anderen) die ook veel tijd van me afpakt. Daarom is het handig om het met meerdere te doen, lijkt mij

Ik wacht nog even met stemmen op gamemodes totdat er meer ideeлn zijn opgegeven

@Kindred
Tof! Als je zou willen mappen, kan je je daarvoor opgeven. Dan kijken we even naar je "mapping skills". Ik heb geen hoge vereisten, ik wil het wel graag gezellig houden! Maar ook netjes.

Je zou mij kunnen helpen met het organiseren van de team. Ik denk niet dat ik het helemaal alleen kan. Overigens gaan we ook kijken (zodra de server af is), wie er welke functie wil in de server. (moderator, admin, manager, w/e). Alleen we moeten nog even kijken hoe we dat het beste doen, zonder dat mensen zich beledigd gaan voelen...

@Henkie
Ik zet je neer als Beta Tester!!
Reply
#18

Top. Heb je Skype?
Reply
#19

Quote:
Originally Posted by Biesmen
View Post
we moeten nog even beslissen of we alles in ййn .pwn doen en filterscripts maken voor bepaalde scripten, of dat we gewoon echt alles in een .pwn dumpen. Maarja, dat komt nog wel.

Ik wil dit project niet alleen scripten. De bedoeling was dat we de server samen met de community ging maken. Zelf heb ik ook nog een studie (net zoals vele anderen) die ook veel tijd van me afpakt. Daarom is het handig om het met meerdere te doen, lijkt mij
Het beste is om te gaan includen en te 'hooken' (y_hooks is een voorbeeld hiervan).
Zo kun je makkelijk functies schrijven en terug vinden, ook wordt het allemaal overzichtelijker.

Het is ook erg handig voor objecten, voorbeeld van hoe het dan eruit ziet in de hoofd .pwn:


Btw, ook zou ik me graag willen aanmelden als scripter.
Reply
#20

Ik wil me graag inschrijven voor de textdraw designer positie, als dat nog kan.

Mijn keus voor de gamemde gaat naar het piratenidee van Spydah.

EDIT Zojuist de comment van Strawhats gelezen, dus laat die vote maar zitten
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)