12.04.2013, 10:57
Hallo Allemaal,
Ik heb er toch maar even een topic voor aangemaakt, aangezien ik anders het "kleine scriptvragen topic" vol zou spammen.
Ik heb op dit moment een Textdraw op mijn server die de naam van de server weergeeft. Nu wil ik een speedometer FS gaan toevoegen, die ook een textdraw gebruikt. Het filterscript werkt goed, maar als ik het gebruikt, zie ik mijn server naam textdraw niet meer. Die verdwijnt spontaan.
Dingen die ik heb geprobeerd om het probleem op te lossen:
-FS laden nadat de textdraw wordt aangemaakt
-Gezorgd dat de variabelen verschillende namen hebben en de TDs niet op dezelfde locatie staan.
Code ter ondersteuning:
Dit staat bij mijn onder OnGameModeInit().
Het fsje ziet er als volgt uit:
Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen?
Alvast Bedankt,
Henkie
Ik heb er toch maar even een topic voor aangemaakt, aangezien ik anders het "kleine scriptvragen topic" vol zou spammen.
Ik heb op dit moment een Textdraw op mijn server die de naam van de server weergeeft. Nu wil ik een speedometer FS gaan toevoegen, die ook een textdraw gebruikt. Het filterscript werkt goed, maar als ik het gebruikt, zie ik mijn server naam textdraw niet meer. Die verdwijnt spontaan.
Dingen die ik heb geprobeerd om het probleem op te lossen:
-FS laden nadat de textdraw wordt aangemaakt
-Gezorgd dat de variabelen verschillende namen hebben en de TDs niet op dezelfde locatie staan.
Code ter ondersteuning:
Code:
//Server Naam TD ServerName = TextDrawCreate(25 ,418 , "The Banga Boys Server"); TextDrawFont(ServerName , 0); TextDrawLetterSize(ServerName , 0.4, 2.8000000000000003); TextDrawColor(ServerName , 0xffffffFF); TextDrawSetOutline(ServerName , true); TextDrawSetProportional(ServerName , true); TextDrawSetShadow(ServerName , 1); //Server Naam TD //Speedo TD SendRconCommand("loadfs speedo"); //Speedo TD
Het fsje ziet er als volgt uit:
Code:
#include <a_samp> new Text:SPEEDOS[MAX_PLAYERS]; public OnFilterScriptInit() { print("Banga Boys Server SpeedoMeter"); SetTimer("Speedometer", 100, true); return 1; } public OnPlayerConnect(playerid) { SPEEDOS[playerid] = TextDrawCreate(10.0,200.0," "); TextDrawShowForPlayer(playerid,SPEEDOS[playerid]); return 1; } forward Speedometer(playerid); public Speedometer(playerid) { new vehicleid,Float:speed_x,Float:speed_y,Float:speed_z,Float:final_speed,speed_string[256],final_speed_int; vehicleid = GetPlayerVehicleID(playerid); if(vehicleid != 0) { GetVehicleVelocity(vehicleid,speed_x,speed_y,speed_z); final_speed = floatsqroot(((speed_x*speed_x)+(speed_y*speed_y))+(speed_z*speed_z))*250.666667; // 250.666667 = kmph // 199,4166672 = mph final_speed_int = floatround(final_speed,floatround_round); format(speed_string,256,"Speed: %i",final_speed_int); TextDrawSetString(SPEEDOS[playerid], speed_string); } else { TextDrawSetString(SPEEDOS[playerid], " "); } return 1; }

Alvast Bedankt,
Henkie