[Tutorial] Hoe maak je een pickup?
#1

Hallo Mensen

Ik laat jullie vandaag zien hoe je een pickup gebruikt.
Let's begin!!!

Eerste stap I
pawn Код:
#include <a_samp>
Een pickup zit natuurlijk al in samp(GTA SP).
A_samp is dan ook voor de meeste dingen, dus je hoeft geen inc. voor een pickup.

Tweede stap II
pawn Код:
new levens; //voor de naam van je Pickup
Als je pickup geen naam heeft lukt het natuurlijk niet of wel??

Derde stap III
pawn Код:
public OnGameModeInit()
{
    levens = CreatePickup(1240, 2, 0.0,0.0,0.0, 0);
    return 1;
}
Nou het begint met levens wat we ge newt hebben.(stap II)
Nou Met OnGameModeInit heb je levens dus hij maakt met het naam een pickup.

Vierde stap IV
hoe werkt stap III
pawn Код:
1240 //staat voor de pickup id(models)
Model:

Код:
1210 - Briefcase
1212 - Money
1239 - Information
1240 - Heart
1241 - Adrenaline pill
1242 - Armor
1247 - Bribe
1248 - Gta 3 logo
1252 - Grey bomb
1253 - Photo Op
1254 - rampage (single skull)
1313 - two player rampage (skulls)
1272 - blue house
1273 - green house
1274 - dollar
1275 - blue t-shirt
1276 - tiki 
1277 - save disk
1279 - drug bundle
1313 - 2 skulls icon
1314 - 2 player
1316 - Corona (textures missing)
1317 - Checkpoint (textures missing)
1318 - White arrow (pointing down)
1559 - Interior enter/exit diamond
1582 - Pizza Box
2894 - Madd Dogg's rhyme book
Nou de tweede de TYPE!
ik heb model 2 dat is: dat die soms herspawnt.

Type:
Код:
 0 - The pickup does not display.
 1 - Not pickupable, exists all the time. (Suitable for completely scripted pickups using OnPlayerPickUpPickup)
 2 - Pickupable, respawns after some time.
 3 - Pickupable, respawns after death
 4 - Disappears shortly after created (perhaps for weapon drops?)
 5 - Disappears shortly after created (perhaps for weapon drops?)
 8 - Pickupable, but has no effect. Disappears automatically.
 11 - Blows up a few seconds after being created (bombs?)
 12 - Blows up a few seconds after being created.
 13 - Slowly decends to the ground.
 14 - Pickupable, but only when in a vehicle.
 15 - Pickupable, respawns after death
 19 - Pickupable, but has no effect (information icons?)
 22 - Pickupable, respawns after death.
 23 - Pickupable, but doesn't disappear on pickup.
De derde staat voor pos. X en de vierde Y en de vijfde Z
Daar heb ik staan 0 0 0 de midden.
Hoe verander ik dit?
______________________________________________<|
1)Doe je server aan.
2)/save XYZ pickup "Je kan de naam veranderen."
3)Doe je gta uit.
4)Zoek ik je Computer een mapje genaamd Gta San Andreas User Files.
5)Als je er een maal bent ga je naar het mapje SAMP
6)En klik je op savedpositions dan staat er jouw positsies.
7)Ik in deze TUT niet over AddPlayerClass dat heeft onze vriend mickos al gedaan
https://sampforum.blast.hk/showthread.php?tid=366012
Код:
AddPlayerClass(285,//X:1962.9607,//Y:1342.9580,//Z:22.9351,91.4809,0,0,0,0,0,0); // XYZ pickup
verplaats de co-ordinaten.

Waar staat de laatste 0 op??
Nou dat is virtualworld 0 is normale wereld virtual world is ongeveer het zelfde als Intertior.
pawn Код:
//ongeveer dit :P
CreatePickup(model, type, Float:X, Float:Y, Float:Z, virtualworld = 0);
Vijfde stap V
Laat ik jullie zien hoet de Public OnPlayerPickup werkt
pawn Код:
if(pickupid == levens) //levens de naam wordt nu gebruikt.
{
      //als de gene het aan raakt/ er op zit ofzo.
      //wat gebeurd er als die er op komt?
}
De id 1240 is een leven dus...
je doet ongeveer dit.
pawn Код:
if(pickupid == levens) //levens de naam wordt nu gebruikt.
{
      SendClientMessage(playerid, -1,"Levens geladen 100%!"); //een text als die op de pickup zit
      SetPlayerHealth(playerid, 100); //je kan de 100 veranderen hoeveel HP die krijgt
}
Alles:
pawn Код:
new levens; //ergens onder je defines.

//onder OnGameModeInit
{
    levens = CreatePickup(1240, 2, 0.0,0.0,0.0, 0); //midden in de wereld
    return 1;
}

//onder OnPlayerPickUpPickup
if(pickupid == levens) //levens de naam wordt nu gebruikt.
{
      SendClientMessage(playerid, -1,"Levens geladen 100%!"); //een text als die op de pickup zit
      SetPlayerHealth(playerid, 100); //je kan de 100 veranderen hoeveel HP die krijgt
}
Nou bedankt voor het lezen.
Ik hoop dat jullie wat ervan leren.
Niet Onder de Titel alles: Alles koperen.
Daar leer je niks van.
Als er problemen zijn post/pm mij.

Bedankt en tot ziens.
PS:Sorry voor me Grammatica.
Reply
#2

Niemand??
Reply
#3

Het is een tutorial, geen discussie toch? xD
Reply
#4

Netjes gedaan. Weet je ook hoe ik text kan adden bijvoorbeeld boven de pickup?
Heb dit al aantal keren geprobeert en het is me nooit gelukt.
Reply
#5

3DTextLabel aanmaken op de coordinaten van de Pickup en dan de Z axis iets verhogen (1 punt of zo)
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)