Nederlandse SA-MP Community Project

Ik wil hier wel werk van maken. Ik zal met een paar suggesties komen waarvan ik nu mijn eerste ga uitleggen. Denk erom dat het om het alleen nog maar om het dee gaat en dat er altijd nog grote of kleine aanpassingen gedaan kunnen worden.
Aviation Gamemode

Ik had het idee om een Aviation (letterlijk: luchtvaart) Gamemode te starten met de Nederlandse SA:MP community dat volledig dynamisch moet zijn en vele verschillende features (ook buiten luchtvaart om) moet hebben. Bij een gewone Aviation Gamemode is het de bedoeling om in de huid van een piloot te stappen en goederen of person vervoeren/transporteren naar hun eindbestemming (het vliegveld) en in ruil daarvoor geld en ervaringspunten (EXP) te krijgen. Spelers kunnen ook een eigen luchtvaartmaatschappij starten (een soort van faction, als dat je bekend voor komt). De eigenaar van die luchtvaartmaatschappij kan andere piloten in dienst nemen. Die piloten krijgen dan beter betaald dan zonder luchtvaartmaatschappij.

Momenteel is er maar 1 server die zo'n gamemode heeft en dat is Pilots Life. Die zijn al een flink aantal maanden (of zelfs jaren) draaiende en hebben altijd een hoge 'playerbase' gehad. Er was ook een andere server die op zo'n gamemode heeft gedraaid, The Life of Flying (LoF). Gelukkig is die ten onder gegaan door een redelijk mager scrip, lage playerbase en onzorgvuldige staff (als ik het wel zo mag noemen...). Wij hebben nu dus vrij spel mocht dit idee de meeste stemmen behalen.

Wij, Nederlanders zijn natuurlijk geweldig in het bedenken van ideeen, en zo ik dus ook. Het is sowieso al een uniek idee, omdat maar weinig servers (1 om precies te zijn) zo'n soort gamemode hebben. Het is dus nog unieker als we nog betere features hebben. Een feature is bijvoorbeeld dat alles dynamisch moet zijn, zelfs het admin- en managementpaneel. Een mogelijke feature zou bijvoorbeeld zijn dat de prijzen voor kerosine in de tankstations voor vliegtuigen schommelen per dag of (een iets groter idee..) een User Control Panel (UCP) waar onder andere statistieken worden bijgehouden voor de spelers.

EDIT: Ik stem trouwens tegen beide ideeen (NEBE-achtig en Piraten Gamemode). Niet perse omdat ik wil dat mijn idee/ideeen gekozen wordt/worden.
Reply

Bij nader inzien vind ik het idee hierboven toch wel gaver dan de NEBE mode. Ik houd zelf erg veel van dingen die met luchtvaart te maken hebben (had ook plannen om voor een pilotenopleiding te gaan), dus ik stem voor op het idee van Kindred :3

Note: Ik stem niet tegen de andere ideлn
Reply

Ik wil graag ook voor het idee van Kindred stemmen. Delta Transport had bijna hetzelfde script en dat was erg leuk. Alleen was het daar wel heel moeilijk voor om spelers te krijgen. Ik heb misschien nog wel ergens een aantal maps daarvan liggen die wellicht de moeite waard zijn. Echt een heleboel vliegvelden enzo :P
Reply

Oh, ik vind die maps altijd zo verschrikkelijk. Als ik het grote hoofd van mappers word (lol), dan ga ik echt prachtige vliegvelden creeeren. Ik heb awesome mapping skills.
Reply

Misschien kan je iets in je idee maken zoals, de mogelijkheid voor luchtvaartmaatschappijen om hun eigen stuk land te kopen, waar je dan een vliegveld op kan bouwen (de object in game toevoegen of de objecten door het mapping team te laten doen en deel voor deel de objecten kopen ofzo).
Reply

Quote:
Originally Posted by Kindred
View Post
Oh, ik vind die maps altijd zo verschrikkelijk. Als ik het grote hoofd van mappers word (lol), dan ga ik echt prachtige vliegvelden creeeren. Ik heb awesome mapping skills.
Jij hebt wel een hele hoge pet van jezelf op. Het zou beter zijn als je een oordeel over mijn maps geeft nadat je ze gezien hebt.
Reply

Quote:
Originally Posted by BlackBank3
View Post
Het beste is om te gaan includen en te 'hooken' (y_hooks is een voorbeeld hiervan).
Zo kun je makkelijk functies schrijven en terug vinden, ook wordt het allemaal overzichtelijker.
Dat is precies wat ik bedoelde met "50 .pwns" . Als de bestandsnamen enige logica bevatten, en er commentaar achter wordt gegeven welke functies/gedeelte van de gamemode zich daar bevindt.

Quote:
Originally Posted by BlackBank3
View Post
Btw, ook zou ik me graag willen aanmelden als scripter.
Tof! Zou je me wel wat voorbeelden kunnen sturen via PM van je werk, ofzo?

Quote:
Originally Posted by shadowdog
View Post
Ik wil me graag inschrijven voor de textdraw designer positie, als dat nog kan.
Dat is zeker mogelijk. Ben jij ook goed met clickable textdraws? Heb je overigens ook toevallig een plaatje van ййn van je kunstwerken? :P
Reply

Quote:
Originally Posted by Henkie
View Post
Jij hebt wel een hele hoge pet van jezelf op. Het zou beter zijn als je een oordeel over mijn maps geeft nadat je ze gezien hebt.
Het was meer over maps in het algemeen bedoeld en niet per se over jouw werk. Niet zo opgefokt reageren svp.
Reply

SVN whaha. Met SVN heb je nog altijd conflicten en kan je alles gaan mergen per commit. Gebruik liever Git waarmee je Git zelf laat mergen en alles. Veel eenvoudiger en je werkt niet met 1 draadje, maar met meerder waardoor anderen met andere functies bezig blijven kunnen.

Qua programmeren kan je dan richtlijnen opstellen. Type van programmeren (OO, Procedural), je database (MySQL, MS SQL, Postgre), je manier van programmeren (gaan we ons aan een bepaalde PSR houden of doen we wat anders?). Feit dat andere PAWN scripts in teamverband zijn mislukt is omdat jullie wachten op elkaar voor functies en omdat er gewerkt werd via Dropbox in plaats van een version control system.
Reply

Opzich wel een leuk idee ja.

Helaas heb ik zelf geen tijd om er aan mee te werken.
Wat ik op z'n minst kan regelen is een host voor je op een dedicated server die ik ook gebruik voor mijn server.
Nu zul je zeggen, ja leuk maar die hebben we al genoeg aangeboden gekregen.

Maar aangezien sa-mp vol zit met haters, zul je waarschijnlijk last krijgen van DDOS aanvallen, en dan kan je bij mij terecht.
De dedicated server die ik gebruik is getest met aanvallen over de 50gbps waarbij de sa-mp server geheel intact bleef.
Deze dedicated server wordt geleverd door ovh hosting.
Zeer goedkopen en zeer goede beschermden servers, helaas zijn ze al enige tijd uitverkocht.

Maar ik beheer de dedicated server niet zelf, dat komt omdat ik er zelf geen kan kopen omdat ze uitverkocht zijn.
Zodra er beschikbaar komen zal ik er zelf een kopen, maar nu huur ik hem van iemand anders.

Als je interesse hebt in een plaats op deze dedicated server, kan je me toevoegen op skype; roelsamp.
Heb je geen interesse, geen enkel probleem, even goeie vrienden.

Ik wens jullie veel succes met het project, en misschien dat als ik ooit wat meer tijd heb wil ik wel helpen met het opbouwen van een mooie interactieve website.
Reply

Quote:
Originally Posted by Jstylezzz
View Post
Misschien kan je iets in je idee maken zoals, de mogelijkheid voor luchtvaartmaatschappijen om hun eigen stuk land te kopen, waar je dan een vliegveld op kan bouwen (de object in game toevoegen of de objecten door het mapping team te laten doen en deel voor deel de objecten kopen ofzo).
Of dat je bepaalde levels hebt, zoals crappy airport (level 1), small airport (level 2), medium airport (level3), large airport (level 4), XL Airport (level 5).

Met hoge prijzen natuurlijk.

En maybe als je een luchtvaart faction start, 1. Je moet veel geld hebben om 1tje te kopen, 2. Je moet geld hebben om op z'n minst een crappy airport te kopen in dit geval.
Doe zoiets niet met EXP points/levels want dan wordt het echt klote.

Met dit idee zullen alleen een paar airports beschikbaar zijn om te kopen, en een soort van faction te beginnen.
Dit kan later door meer volgen i.v.m. de playerbase.

Ook ik heb nog een idee.

Unknown Island

An unknown island roleplay, zover ik het weet is er maar 1 server die dit soort script doet, maar ik vind 'm heel laag in de roleplay, bijv. Je kan gewoon wapens rond het eiland vinden, een klein dorpje en een onderzeer, niet echt super als je het mij vraagt..

Nu komt het deel waar ik mijn idee vertel.
Nou, zoals de naam zegt "Unknown Island" hiermee bedoel ik een onbewoond eiland, maar die gaat bewoond worden door de spelers ( als dit wordt gekozen ), ik zal het verhaal uitleggen.
Een cruise ship zal ten zinken komen, de passagiers zullen naar het eiland zwemmen ( dit hoeft niet persee in het script ), ze zullen hier allemaal stranden en moeten uitgaan op hun intuitie. ( als ik goed spel.)
Je zal over het eiland stenen moeten zoeken om uberhaupt iets te beginnen, voor scherpe wapens/werktuig.
Iedere speler kan z'n eigen weg kiezen en zal worden zoals hun dat willen, de een moord voor z'n spullen de andere ruilt en/of zoekt ervoor, je zal bomen moeten omkappen voor hout, en een speer voor te vissen. Je zal vuurstenen moeten vinden om een vuurtje te kunnen maken, misschien ook dat je huizen kunt maken op verschillende stukken, je zal hiervoor een "Crafting skill" moeten hebben, en aangezien geld hier geen waarden heeft, "Play Points/Exp" je zal alleen maar 1 stukje kunnen "Kopen" om te kunnen bouwen, MAAR! Dat soort van huisje zal je geen protectie voor dieven kunnen geven, misschien wel wapens die je bijvoorbeeld zou kunnen opstellen om jouwn huis te verdedigen.

Er zullen totaal geen officiele clans/factions zijn. Iedere clan/faction zal gelijk zijn, of het nou een moord/thief clan/faction is of een small town community, het zal allemaal hetzelfde zijn. Er zal alleen 1 leader zijn die recht heeft om mensen uit te nodigen of te verwijderen, er zal ook geen clan/faction chat zijn, om Metagaming te voorkomen, zelfs geen Private Message, alleen een OOC en Local OOC channel.
Verder zullen alle wapens verboden zijn, alles zal in Objects gaan, zoals de stenen, misschien een speer dat je die vast moet houden zodat de andere players die ook zien, dit zal wel veel meer damage aanrichten dan de blote vuist natuurlijk.

Verder zal je nog eten moeten verzamelen en misschien ook koken.
Er zullen natuurlijk meerdere dingen nodig zijn die je kunt klaarmaken/koken.
En om iets te kunnen koken zul je vuur nodig hebben, het is natuurlijk ook mogenlijk als de bliksem is ingeslagen en er ontstaat vuur dat je daarop kunt koken.

Hoe maak je de wapens?
Om een scherpe steen voor een wapen te maken zal je in dit geval 2 speciale stenen voor vinden, om ze te slijpen. Er zullen 2 verstopte grotten zijn waar je deze vooral kunt vinden en ook zullen ze random rond de map spawnen.
Ook zullen er verschillende soorten messen zijn die te maken hebben met je "Crafting Skill" en de soort stenen die je vindt, de ene is niet helemaal goed en de andere juist niet.

Hoe maak je werktuig?
Je zult net zoals de wapens 2 verschillende stenen moeten vinden, maar alleen zullen deze meer rond het eiland liggen dan de stenen voor wapens, ten slotte zullen hiervoor 5 verstopte grotten zitten waar je deze masaal vindt en kunt minen, voor te kunnen minen heb je natuurlijk een Pickaxe (niet zeker of goed is) nodig die je ook moet maken.

Hunting System
Natuurlijk heb je ook kleding en vlees nodig, hiervoor zal een hunting systeem zijn, je kunt het dier vellen ( Vel eraf halen zodat je kleding kunt maken ). Er zullen overal random soort van dieren spawnen die je kunt jagen met een speer of mes, zelfs vogels die je ook kan vellen.

Kleding System
Iedereen zal in 1 bepaalde Skin spawnen, man in die gast met zn hartjes onderbroek en vrouw in een bikini girl.
Boven iedereen zal een tag met [Nude] hangen, omdat ze nog geen kleding hebben.
Met dit systeem kan je kleding maken, waarvoor je natuurlijk een mes of speer nodig hebt.
Welke kleding kan je maken?; ( natuurlijk niet met vogel vel. )
Onderbroek ( 1 dieren vel )
BH ( voor vrouwen, 1 dieren vel )
Broekje ( 2 dieren vellen, 1 stuk touw( van speciale plant ) )
Soort van trui/hemd ( 2 dieren vellen, 2 stukken touw )
Soort vest/cape vormig ( 5 dieren vellen, 9 stukken touw )
Palm Broekje ( Geen Werktuig nodig, 1 touw, grote bladeren van palm bomen ) ( voor vrouwen incl. BH )

House system
In dit huis systeem zal je kunnen bouwen, ofja zal je zelfs moeten als je een huis wilt.
Door "Play Points/Exp" te sparen kan je een stukje grond kopen waar je een huisje kan bouwen met natuurlijk werktuig.
Wat heb je ervoor nodig.
Compleet Huisje
150 planken.
200 touw.
Deur: 10 planken, 20 stukken touw.
Beveiliging; 10 scherpe stenen, 38 stukken touw.

Half Huisje ( aan alle 4 de kanten muur op de helft van lengte. )
80 Planken
120 Touw.

Overdekking
40 planken.
60 Touw.

Item System
Items:
Rock,
Sharp Rock,
Craft Rock,
Hot Rock,
Fire Rock,
Wood,
Planks,
Ropes, ( Soort van planten materiaal. )
Pick axe.
Bijl,
... Ga maar door.

Skill system
In dit systeem zullen je vaardigheden worden bijgehouden.
Je traint deze door te doen, door te moorden zul je een moordenaar worden die natuurlijk stil is enzovoort, je kan sneller doden, een hunter zal veel beter vel krijgen, een visser zal dikkere/meer vis krijgen, een boer zal meer eten krijgen, een bouwer zal beter en steviger kunnen bouwen, en zo kan je door blijven gaan.

Weather System
In de storm zullen huizen enzovoort kunnen omgaan als ze niet stevig en stabiel staan gemaakt, dit zal aan jou Bouw Skill gaan, als jou Bouw Skill hoog is zal je stevig en stabiel bouwenn maar is die laag zal je onstabiel en losjes bouwen.

Eat/Drink bar.
Door te rennen rond het eiland zul je snel honger en/of dorst krijgen.
Je zal regelmatig moeten eten en drinken, laat dit niet te snel gaan want dat zal het verpesten.

De mapping zal huge worden, en waarom ik dit idee opgeef is omdat er veel mogenlijkheden zijn aan dit script, je kan vanalles maken hier.

Ik heb ongeveer halfuurtje 3 kwartiertjes hierop getypt met me telefoon, querty haha.
Reply

Quote:
Originally Posted by Biesmen
View Post
Dat is zeker mogelijk. Ben jij ook goed met clickable textdraws? Heb je overigens ook toevallig een plaatje van ййn van je kunstwerken? :P
Ik zal deze week iets voor je maken.
Reply

Quote:
View Post
Ik wil me graag inschrijven voor de textdraw designer positie, als dat nog kan.
D: D:
Reply

Quote:
View Post
D: D:
Quote:
View Post
:P (p2s)
Reply

Quote:
View Post
:P (p2s)
Ik ben er mee bezig geweesy, maar helemaal vergeten om het op mijn laptop te zetten, Ik zal het maandag sturen
Reply

Quote:
View Post
Ik ben er mee bezig geweesy, maar helemaal vergeten om het op mijn laptop te zetten, Ik zal het maandag sturen
Okй tof!!

@Wykiey Ik ben heel blij om dat te horen!
Reply

Quote:
Originally Posted by Zephyr
View Post
Ik ben benieuwd, ik zou mezelf willen opgeven als "beta-tester".
Beta testers kunnen we altijd gebruiken. Ik zal Biesmen ff vragen of hij je in de lijst erbij kan zetten. (Of hij doet het ff als hij dit berichtje leest, haha)
Reply

Ook, weten jullie wat voor gamemode het gaat worden? DM/Zombie of zo iets. Anyways, succes hй. Ik heb me al op gegeven voor Web-Designer, en is er al een plan wanneer het domein gaat komen? Laat het me even weten boys.
Reply

Ik zou ook graag een Beta-Tester willen zijn. Of bedenker. Laat mijn Forum Status je niet beduvelen. Ik heb op het moment een Hosted Server Nog onder constructie en met de samen werking van [S4S]. Ik wil wel heel graag mee helpen.
Er zijn helemaal geen Nederlandse Servers meer en die moeten er weer komen! Laat mij wat weten of ik mee kan helpen. Je kan contact op nemen met me Hier in het Forum of op skype: dylano045
Voor Facebook stuur me ff een privй bericht
Reply

Quote:
Originally Posted by SniperArmy
View Post
Ik heb op het moment een Hosted Server Nog onder constructie en met de samen werking van [S4S].
Even een beetje off-topic, excuses, maar wat bedoel je hiermee?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 5 Guest(s)