17.12.2012, 14:15
Hallo Mensen
Ik laat jullie vandaag zien hoe je een pickup gebruikt.
Let's begin!!!
Eerste stap I
pawn Код:
#include <a_samp>
A_samp is dan ook voor de meeste dingen, dus je hoeft geen inc. voor een pickup.
Tweede stap II
pawn Код:
new levens; //voor de naam van je Pickup
Derde stap III
pawn Код:
public OnGameModeInit()
{
levens = CreatePickup(1240, 2, 0.0,0.0,0.0, 0);
return 1;
}
Nou Met OnGameModeInit heb je levens dus hij maakt met het naam een pickup.
Vierde stap IV
hoe werkt stap III
pawn Код:
1240 //staat voor de pickup id(models)
Код:
1210 - Briefcase 1212 - Money 1239 - Information 1240 - Heart 1241 - Adrenaline pill 1242 - Armor 1247 - Bribe 1248 - Gta 3 logo 1252 - Grey bomb 1253 - Photo Op 1254 - rampage (single skull) 1313 - two player rampage (skulls) 1272 - blue house 1273 - green house 1274 - dollar 1275 - blue t-shirt 1276 - tiki 1277 - save disk 1279 - drug bundle 1313 - 2 skulls icon 1314 - 2 player 1316 - Corona (textures missing) 1317 - Checkpoint (textures missing) 1318 - White arrow (pointing down) 1559 - Interior enter/exit diamond 1582 - Pizza Box 2894 - Madd Dogg's rhyme book
ik heb model 2 dat is: dat die soms herspawnt.
Type:
Код:
0 - The pickup does not display. 1 - Not pickupable, exists all the time. (Suitable for completely scripted pickups using OnPlayerPickUpPickup) 2 - Pickupable, respawns after some time. 3 - Pickupable, respawns after death 4 - Disappears shortly after created (perhaps for weapon drops?) 5 - Disappears shortly after created (perhaps for weapon drops?) 8 - Pickupable, but has no effect. Disappears automatically. 11 - Blows up a few seconds after being created (bombs?) 12 - Blows up a few seconds after being created. 13 - Slowly decends to the ground. 14 - Pickupable, but only when in a vehicle. 15 - Pickupable, respawns after death 19 - Pickupable, but has no effect (information icons?) 22 - Pickupable, respawns after death. 23 - Pickupable, but doesn't disappear on pickup.
Daar heb ik staan 0 0 0 de midden.
Hoe verander ik dit?
______________________________________________<|
1)Doe je server aan.
2)/save XYZ pickup "Je kan de naam veranderen."
3)Doe je gta uit.
4)Zoek ik je Computer een mapje genaamd Gta San Andreas User Files.
5)Als je er een maal bent ga je naar het mapje SAMP
6)En klik je op savedpositions dan staat er jouw positsies.
7)Ik in deze TUT niet over AddPlayerClass dat heeft onze vriend mickos al gedaan
https://sampforum.blast.hk/showthread.php?tid=366012
Код:
AddPlayerClass(285,//X:1962.9607,//Y:1342.9580,//Z:22.9351,91.4809,0,0,0,0,0,0); // XYZ pickup
Waar staat de laatste 0 op??
Nou dat is virtualworld 0 is normale wereld virtual world is ongeveer het zelfde als Intertior.
pawn Код:
//ongeveer dit :P
CreatePickup(model, type, Float:X, Float:Y, Float:Z, virtualworld = 0);
Laat ik jullie zien hoet de Public OnPlayerPickup werkt
pawn Код:
if(pickupid == levens) //levens de naam wordt nu gebruikt.
{
//als de gene het aan raakt/ er op zit ofzo.
//wat gebeurd er als die er op komt?
}
je doet ongeveer dit.
pawn Код:
if(pickupid == levens) //levens de naam wordt nu gebruikt.
{
SendClientMessage(playerid, -1,"Levens geladen 100%!"); //een text als die op de pickup zit
SetPlayerHealth(playerid, 100); //je kan de 100 veranderen hoeveel HP die krijgt
}
pawn Код:
new levens; //ergens onder je defines.
//onder OnGameModeInit
{
levens = CreatePickup(1240, 2, 0.0,0.0,0.0, 0); //midden in de wereld
return 1;
}
//onder OnPlayerPickUpPickup
if(pickupid == levens) //levens de naam wordt nu gebruikt.
{
SendClientMessage(playerid, -1,"Levens geladen 100%!"); //een text als die op de pickup zit
SetPlayerHealth(playerid, 100); //je kan de 100 veranderen hoeveel HP die krijgt
}
Ik hoop dat jullie wat ervan leren.
Niet Onder de Titel alles: Alles koperen.
Daar leer je niks van.
Als er problemen zijn post/pm mij.
Bedankt en tot ziens.
PS:Sorry voor me Grammatica.