Hйt topic voor kleine scriptvragen

De laatste tijd zie ik echt enorm veel kleine scriptvragen waar vervolgens een heel topic voor word aangemaakt.
Daardoor word dit forumgedeelte nogal onoverzichtelijk naar mijn mening. Het Chat Topic is ook niet helemaal geschikt om hulp in te verlenen. Daarom heb ik dus dit topic gemaakt, en als het niks word, jammer dan :)

[COLOR="Red"]Dit topic is bedoeld als extra aanvulling, het is NIET verplicht om vragen hierin te posten![/COLOR]

* Waarvoor is dit topic precies bedoeld?
Kleine scriptvragen zoals een paar errors in een stukje code en voor het vinden van informatie, zoals objects of animaties.

* Hoe stel ik hier een vraag?
Maak een duidelijke reply op dit topic, waarin je het probleem of hetgene wat je zoekt goed uitlegd.

* Wie antwoordt op mijn vraag?
Iedereen die een zinnig antwoord op een vraag weet mag antwoorden!

* Wat als mijn vraag niet beantwoord is?
Als je vraag langer dan 3 dagen onbeantwoord is, EN je vraag zit NIET bij de laatste 3 reacties, dan mag je, als je nog steeds met het probleem zit, je vraag weer onder de aandacht brengen.

Een paar regels:
- Alleen SA:MP scripting.
- Geen offtopic geblaat, ga daarvoor naar het Chat Topic.
- Alleen KLEINE scriptvragen. Dit topic is niet bedoeld als complete vervanging voor het aanmaken van topics. Ingewikkeldere onderwerpen/discussies zijn hier niet te bedoeling. Je vraag moet grofweg in enkele reacties zijn op te lossen.

FAQ Voor scripting-/ servergerelateerde problemen door NeozFTW
Reply

Ik trap gelijk wel af: Is een loop van 13 die wat met variables rotzooid, belastend in OnPlayerUpdate?
Reply

-Danny-;1818805 Wrote:Ik trap gelijk wel af: Is een loop van 13 die wat met variables rotzooid, belastend in OnPlayerUpdate?

Dat kan, maar hoeft niet.
Ligt er aan wat je in die loop hebt staan. ;)
Reply

BlackBank3;1818809 Wrote:Dat kan, maar hoeft niet.
Ligt er aan wat je in die loop hebt staan. ;)

GetPlayerWeaponData, een switch statement en wat variables die worden geset en gecontroleerd.
Reply

Het hangt ook af van hoe snel de server is waar dat script op draait en hoeveel spelers er in die server zijn. Als er 3 mensen zijn hoeft dat script maar 3 keer elke update worden uitgevoerd. Zijn er 20 mensen, dan moet het script veel vaker worden uitgevoerd, waardoor het de server iets meer belast.

Het hangt dus van heel veel factoren af. ;) Maar ik denk dat een simpel GetPlayerWeaponData scriptje niet erg belastend is op een gemiddelde kleine server.
Reply

Dynamicobjects/gates Zijn verdwenen.

Ik heb max objects verhoogd. nog steeds niet te zien.
Max gates dus ook verhoogd, niet te zien.

Ze staan letterlijk in me gamemode. Echt!

Maar ze worden gewoon niet weergegeven??!

Zou dit door streamer plugin komen of kan dit ook met YSI te maken hebben?

Alvast bedankt!

edit; of aan sccanf plugin :p!
Reply

^ Heb je die objects in world -1, interior -1, en voor player -1 (Streamer plugin)?
Reply

faff;1819187 Wrote:Dynamicobjects/gates Zijn verdwenen.

Alvast bedankt!

edit; of aan sccanf plugin :p!

Gebruik nergens in je scripts CreateObject, want dit kan CreateDynamicObject buggen.
Reply

-Danny-;1818805 Wrote:Ik trap gelijk wel af: Is een loop van 13 die wat met variables rotzooid, belastend in OnPlayerUpdate?

Zolang je geen gekke dingen gaat doen in OPU kan je er best veel mee. De hele "OnPlayerUpdate slows your script" trend is begonnen omdat mensen op het forum gingen vragen waarom hun roleplay (!) gamemode zo langzaam was als ze met dini (!) bij elke OnPlayerUpdate (!) hun stats gingen opslaan.

Dit is niet echt een probleem, maar wat zouden jullie ervan vinden als ik een include zou maken om makkelijker data op te halen van en te versturen naar NPCs?
Reply

Hiddos;1819694 Wrote:Dit is niet echt een probleem, maar wat zouden jullie ervan vinden als ik een include zou maken om makkelijker data op te halen van en te versturen naar NPCs?
Beetje onnodig eigenlijk, want SendClientMessage & OnClientMessage doet eigenlijk al alles :P. Misschien voor mensen die het niet snappen (ookal is het niet erg moeilijk) :P.

Nu we het toch over NPC's hebben, ik heb nogal een probleem met NPC's en auto's. Elke keer als ik een auto spawn, daarna een NPC erin prop en hem daarna laat afspelen, synced hij pas na enkele seconden (ongeveer 4). Dit belemmert eigenlijk heel veel van mijn cutscenes op me NFS server. Al is de NPC visible en de auto visible, het duurt toch 4 seconden om hem af te laten spelen.. Enige solution hierop? Zou erg handig zijn voor de server, kan ik langere cutscenes houden met minder loading time :P
Reply

Soms crasht mijn samp server dan zegt ie dedicated server reageert niemeer
Reply

gebruik debug in elk public en dan wachten tot die crasht en kijk dan in je server_log

pawn Code:
new debug = 0;

//In publics
if(debug = 1) {print("#DEBUG: Naam van de public"); }
Als goed is moest het zo
Reply

#if defined DEBUG
mysql_debug(1);
print("[debug] OnGameModeInit()");

Dit stond al in mijn gamemode bij ongamemodeinit?
ik gebruik vx rolepaly 2 btw
Reply

ff wachten, crasht de samp-server.exe als je hem opstart of pas na een paar seconden/minuten/uur?
Reply

na paar minuten
Reply

Gebruik een debug in elk public en kijk welk public crasht
Reply

Quote:
Originally Posted by faff
View Post
Dynamicobjects/gates Zijn verdwenen.

Alvast bedankt!

edit; of aan sccanf plugin !
Probeer de plugin eens helemaal opnieuw te updaten, en let erop dat je niet alleen de plugin maar ook de include vervangt. Enneh, zijn alleen dнй gates weg of ook de rest van de objecten?

Quote:
Originally Posted by Hiddos
View Post
Zolang je geen gekke dingen gaat doen in OPU kan je er best veel mee. De hele "OnPlayerUpdate slows your script" trend is begonnen omdat mensen op het forum gingen vragen waarom hun roleplay (!) gamemode zo langzaam was als ze met dini (!) bij elke OnPlayerUpdate (!) hun stats gingen opslaan.

Dit is niet echt een probleem, maar wat zouden jullie ervan vinden als ik een include zou maken om makkelijker data op te halen van en te versturen naar NPCs?
Oke bedankt voor je hulp. Als je gaat filewriten in OPU kan je idd wat lagg verwachten
Ik ga nog met de performance plugin even kijken hoe lang het duurt om die zooi te executen, ik wil die dingen zo snel mogelijk hebben ofc

Quote:
Originally Posted by ikbenremco
View Post
na paar minuten
Dat wat sjvt zegt is inderdaad een goede manier. Je kan ook hier op 'crashdetect plugin' zoeken en die gebruiken. Probeer ook eens precies te kijken na hoeveel minuten de server crasht. Kijk daarna of er timers zijn met precies die interval. Let ook op je acties, dwz: Crasht de server altijd als je een auto pakt? Natuurlijk geld dat voor alles wat je aan 'extra's' doet, zoals commands uitvoeren.
Reply

Kan ik het scherm van de spelers grijs laten worden? Dan niet echt grijs, maar gewoon doorzichtig grijs...
Reply

Quote:
Originally Posted by robintjeh
View Post
Kan ik het scherm van de spelers grijs laten worden? Dan niet echt grijs, maar gewoon doorzichtig grijs...
Ja. Je kan een textdraw aanmaken met allemaal spaties die het hele scherm vult. Dan kan je instellen dat er een achtergrond 'box' moet komen en die kan je een grijze doorzichtige kleur geven. Moet je maar ff op de wiki kijken naar de textdraw functies Ik praat nu tegen je alsof je niks van PAWN weet, maar ik weet niet precies hoe goed je bent

gl
Reply

Quote:
Originally Posted by Jantjuh
View Post
Ja. Je kan een textdraw aanmaken met allemaal spaties die het hele scherm vult. Dan kan je instellen dat er een achtergrond 'box' moet komen en die kan je een grijze doorzichtige kleur geven. Moet je maar ff op de wiki kijken naar de textdraw functies Ik praat nu tegen je alsof je niks van PAWN weet, maar ik weet niet precies hoe goed je bent

gl
xD.. ik weet wel hoe textdraws werken, ik zal het vanmiddag ff proberen. check je the end topic..

en, ben niet de beste, maar ik vind zelf dat ik nog echt gewoon niet de slechtste ben
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 2 Guest(s)