18.06.2011, 22:49
(
Последний раз редактировалось justsomeguy; 19.06.2011 в 16:23.
)
Introductie
In deze tutorial gaat ik uitleggen hoe je kunt mappen met mta(Multi Theft Auto), wat de voordelen zijn tegenover anderen maar ook de nadelen.
Wat is nou toch mappen/map editing?
Mappen oftewel map editing is het maken van omgevingen naast de orginele map van san andreas.
Die omgevingen kun je aanpassen tot hoe jij dat wilt! Jij bent uiteindelijk wel de map editor.
Hoe kom ik aan mta en hoe begin ik ermee
Hййl simpel, eerst download/installeer je mta van hier:
Link
Daarna start je mta op en klik je vervolgens op "map editor" even laden en voila!
Voordelen
Voordelen van mta tegenover andere map editors(MED of Jernels of Ultimate map editor).
Mta gebruikt een hele andere manier om voertuigen en objects op te slaan namelijk:
Dat gebruikt samp dus niet.
Oftewel je zult het moeten converten naar PAWN.
Dat kan dus via sites zoals deze:
Slot/conclussie
Nu we de basis hebben doorgenomen kunnen we gaan map editen! Veel plezier
Conclussie:
Map editing is erg makkelijk.
PS:
Als er iets mis is of er iets bij moet zeg het dan
In deze tutorial gaat ik uitleggen hoe je kunt mappen met mta(Multi Theft Auto), wat de voordelen zijn tegenover anderen maar ook de nadelen.
Wat is nou toch mappen/map editing?
Mappen oftewel map editing is het maken van omgevingen naast de orginele map van san andreas.
Die omgevingen kun je aanpassen tot hoe jij dat wilt! Jij bent uiteindelijk wel de map editor.
Hoe kom ik aan mta en hoe begin ik ermee
Hййl simpel, eerst download/installeer je mta van hier:
Link
Daarna start je mta op en klik je vervolgens op "map editor" even laden en voila!
Voordelen
Voordelen van mta tegenover andere map editors(MED of Jernels of Ultimate map editor).
- Lijst selectie A.K.A. Je hoeft dus niet eerst naar een object toe om het te gebruiken, alles is gelisted en in catagorien opgedeelt.
- Je kunt ook nog simpelweg voertuigen plaatsen in hoeken zoals jij dat wilt.
- Makkelijke camera besturing.
- Soms als je al een tijdje bezig bent reageert mta ineens niet meer(Meestal bij win7 ulti. of een slappe pc).
- Het schijnt dat soms wanneer je een object verwijdert, een afvalbak verschijnt.
- Crashes.
- Soms saved/load mta niet meer.
- Tegen crashes/freezes kun je niet meer doen als zoveel mogelijk processen uitschakelen.
- Als mta niet meer saved/load dan kun je proberen om naar: Quote:
C:\Program Files\MTA San Andreas\server\mods\deathmatch\resources
Quote:
Editor_Dump
Mta gebruikt een hele andere manier om voertuigen en objects op te slaan namelijk:
Код:
.map
Oftewel je zult het moeten converten naar PAWN.
Dat kan dus via sites zoals deze:
Quote:
Originally Posted by ******
|
Nu we de basis hebben doorgenomen kunnen we gaan map editen! Veel plezier
Conclussie:
Map editing is erg makkelijk.
PS:
Als er iets mis is of er iets bij moet zeg het dan