18.01.2011, 08:45
I go really pissed off by that one simple command!
WHAT"S WRONG WITH IT! It does'nt look too complicated! I'm sure my zcmd works fine cause my other LONGER and MUCH MORE COMPLICATED commands work fine!
Example:
THIS ONE COMPILES WITHOUT ANY F*CKING ERROR!
PHP код:
''1st error''COMMAND:makemeadmin{playerid, params[])
{
''2nd error''if(IsPlayerAdmin(playerid))
{
PlayerInfo[playerid][pAdminLevel] = 6;
SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "You are now level 6 admin!");
}
''3rd error''else SendClientaMessage(playerid, COLOR_WHITE, "You can't do this!");
}
Код:
C:\DOCUME~1\Machlik\MOJEDO~1\POBIER~1\SAMP03~1\GAMEMO~1\IRPG2.pwn(184) : error 010: invalid function or declaration C:\DOCUME~1\Machlik\MOJEDO~1\POBIER~1\SAMP03~1\GAMEMO~1\IRPG2.pwn(186) : error 010: invalid function or declaration C:\DOCUME~1\Machlik\MOJEDO~1\POBIER~1\SAMP03~1\GAMEMO~1\IRPG2.pwn(191) : error 010: invalid function or declaration Pawn compiler 3.2.3664 Copyright © 1997-2006, ITB CompuPhase
Example:
PHP код:
COMMAND:afrakcja(playerid, params[])
{
new cmd[128], string[128], otherstring[128], idfrakcji;
if(IsPlayerAdmin(playerid))
{
if(sscanf(params, "s", cmd) != 0)
{
return SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "[O-RP "VERSION"] UŻYJ: /afrakcja <nazwa | komendy | rangi | skiny | spawn>");
}
if(strcmp("nazwa", cmd, true, 5) == 0)
{
new nazwa[128];
if(!sscanf(params, "sds", cmd, idfrakcji, nazwa))
{
if(idfrakcji >= 1 && idfrakcji <=20)
{
new zdanie[128];
format(otherstring, sizeof(otherstring),"Faction_%d/FactionName",idfrakcji); format(string, sizeof(string), "%s", nazwa); djSet(FACTIONS_FILE,otherstring,string,true);
djCommit(FACTIONS_FILE);
format(zdanie, sizeof(zdanie), "[O-RP "VERSION"] Zmieniłeś nazwę frakcji [%d] na %s", idfrakcji, string);
SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, zdanie);
}
else return SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "[O-RP "VERSION"] ID frakcji nie może być niższe od 1 i wyższe od 20!");
}
else return SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "[O-RP "VERSION"] UŻYJ: /afrakcja nazwa <id> <nazwa>");
}
if(strcmp("komendy", cmd, true, 7) == 0)
{
new typkomend;
if(!sscanf(params, "sdd", cmd, idfrakcji, typkomend))
{
new zdanie[128];
format(otherstring, sizeof(otherstring),"Faction_%d/CommandsType",idfrakcji); djSetInt(FACTIONS_FILE,otherstring,typkomend,true);
djCommit(FACTIONS_FILE);
format(zdanie, sizeof(zdanie), "[O-RP "VERSION"] Zmieniłeś typ komend frakcji [%d] na [%d]", idfrakcji, typkomend);
SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, zdanie);
}
else return SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "[O-RP "VERSION"] UŻYJ: /afrakcja komendy <id> <typ komend>");
}
if(strcmp("rangi", cmd, true, 5) == 0)
{
new ranga, nazwarangi[128];
if(!sscanf(params, "sdds", cmd, idfrakcji, ranga, nazwarangi))
{
new zdanie[128];
format(otherstring, sizeof(otherstring),"Faction_%d/Rank%d",idfrakcji, ranga); format(string, sizeof(string), "%s", nazwarangi); djSet(FACTIONS_FILE,otherstring,string,true);
djCommit(FACTIONS_FILE);
format(zdanie, sizeof(zdanie), "[O-RP "VERSION"] Zmieniłeś nazwe rangi %d, frakcji [%d] na %s", ranga, idfrakcji, string);
SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, zdanie);
}
else return SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "[O-RP "VERSION"] UŻYJ: /afrakcja rangi <id> <id rangi> <nazwa rangi>");
}
if(strcmp("skiny", cmd, true, 5) == 0)
{
new idslotu, idskinu;
if(!sscanf(params, "sddd", cmd, idfrakcji, idslotu, idskinu))
{
new zdanie[128];
format(otherstring, sizeof(otherstring),"Faction_%d/Skin%d",idfrakcji, idslotu); djSetInt(FACTIONS_FILE,otherstring,idskinu,true);
djCommit(FACTIONS_FILE);
format(zdanie, sizeof(zdanie), "[O-RP "VERSION"] Zmieniłeś ID skinu nr.%d na %d, dla frakcji [%d]", idslotu, idskinu, idfrakcji);
SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, zdanie);
}
else return SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "[O-RP "VERSION"] UŻYJ: /afrakcja skiny <id> <id slotu> <idskinu>");
}
if(strcmp("spawn", cmd, true, 5) == 0)
{
if(!sscanf(params, "sd", cmd, idfrakcji))
{
new zdanie[128], Float:x, Float:y, Float:z;
GetPlayerPos(playerid, x, y, z);
format(otherstring, sizeof(otherstring),"Faction_%d/X",idfrakcji); djSetFloat(FACTIONS_FILE,otherstring,x,true);
format(otherstring, sizeof(otherstring),"Faction_%d/Y",idfrakcji); djSetFloat(FACTIONS_FILE,otherstring,y,true);
format(otherstring, sizeof(otherstring),"Faction_%d/Z",idfrakcji); djSetFloat(FACTIONS_FILE,otherstring,z,true);
format(otherstring, sizeof(otherstring),"Faction_%d/Interior",idfrakcji); djSetInt(FACTIONS_FILE,otherstring,GetPlayerInterior(playerid),true);
djCommit(FACTIONS_FILE);
format(zdanie, sizeof(zdanie), "[O-RP "VERSION"] Ustawiłeś spawn frakcji [%d] na %f %f %f oraz %d interior.", idfrakcji, x, y, z, GetPlayerInterior(playerid));
SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, zdanie);
}
else return SendClientMessage(playerid, COLOR_WHITE, "[O-RP "VERSION"] UŻYJ: /afrakcja spawn <id>");
}
}
return 1;
}