Nederlandse Server Toplijst
#1

Toplijst

#
Naam
Eigenaar(s)
Type
Mode
24/7
*
Scripting
Mapping
Admin team
Playerbase
Sfeer
*
Totaal
1 Zombie Apocalypse Roel en tomboeg Hergescript Zombies vs Humans ja 8 7 7 8,5 8 7,7/10
2 Modern Life RolePlay Kathleen Zelfgemaakt RP Ja (H) 8 8 6 9 6 7,4/10
3 [MVDD] Destruction Derby Michael@Belgium Zelfgemaakt Derby ja 8 8,5 7,5 1 N.V.T 6,25/10

Regels:

In dit topic mag je je eigen server laten beoordelen.

De server moet wel Nederlands zijn, hieronder valt:
  • Een server met een Nederlandse eigenaar / mede-eigenaar
  • Een server waarin de voertaal Nederlands is
  • Een server die [NL/ENG] is.
Indien je server aan ййn van deze eisen voldoet dan is het al een 'Nederlandse server'

Algemene server regels:
  • [!] - Geen server die onstabiel is (, m.a.w.: met veel bugs, niet speelbaar).
  • [!] - Geen server maar je helemaal geen NL mag praten.
Indien je server ook aan deze 2 eisen voldoet dan mag je zeker vragen aan ons om eens te komen kijken.

Vooruitgang...
In deze sectie zie je wie welke server nog moet controleren.

Wat moeten we nog controleren ?
  • Server van -Shifty-
  • Server van Michael@Belgium

FAQ

Waarom een toplijst?

De bedoeling van deze topic is NIET dat servers waarmee we bevriend zijn hogere ratings krijgen, en ook NIET om servers uit te sluiten door hen een lage rating te geven. De bedoeling is WEL om servers te bekritiseren, zodat de server eigenaars zich ervan bewust zijn waar ze aan moeten werken op hun server.

Ook is het de bedoeling om een mooi overzicht te geven van alle Nederlandse/Belgische servers, zodat mensen die een nieuwe server zoeken, of eens iets nieuws willen uitproberen, een goede keuze kunnen maken op basis van wat ze zelf willen. Iemand die graag TDM wilt spelen zal bijvoorbeeld geen voldoening halen uit de best gerate server als die een RP is.

We proberen met dit topic dus een draagvlak van meningen te creлren voor alle Nederlandstaligen. Daarom is het ook belangrijk dat JULLIE zoveel mogelijk hieraan deelnemen. Hoe meer wij kunnen verbeteren, hoe correcter de lijst, en hoe beter het dus bijgevolg ook is voor de servers йn het plezier van de spelers!

Waar staan de kolommen in de lijst voor?
  • Naam: de naam van de server
  • Eigenaar(s): de naam zegt het al zelf; de baas/eigenaar van de server
  • Type: hoe dat het gemaakt is (zelf/veranderd van een andere released gamemode)
  • Mode: de gamemode zelf (RP/RPG/TDM/DM/...)
  • 24/7: ja of nee; Als het ook gehost is zal dit erbij staan: "(H)"
  • Voor de andere kolommen: zie volgende vraag
Hoe worden servers beoordeeld?
  • Scripting: de rating van de server op gebied van scripten. Hier zullen wij vooral letten op het voorkomen van bugs (wat jouw rating kan verlagen) en zelfgemaakte, originele scripts. We zullen echter NIET letten op wat al jouw features zijn, aangezien iedereen zijn eigen smaak heeft, en dus iedereen andere commands het liefst ziet op zijn/haar favoriete server. (10 punten)
  • Mapping: de rating van de server op gebied van mappen. Waarbij we zullen kijken hoe goed de eenheid is van hetgeen jij hebt gemapt. Heb je geen custom maps, wordt deze beoordeling er dan vanzelfsprekend ook niet bij gerekend in het eindtotaal. (10 punten)
  • Admin team: de rating van de server op gebied van admins. Dit gaat over vanalles. Activiteit van het team binnen de Europese tijdszones (aangezien deze lijst focust op Nederlandstaligen), behulpzaamheid en objectiviteit van het team, ... Misbruik van de status zal dan weer йrg slechte punten opleveren. We moeten echter ook opmerken dat wij onmogelijk elke admin apart kunnen beoordelen. Zit er dus ййn rotte appel in jouw team, kan deze jouw rating serieus verlagen. Maar ook omgekeerd (10 punten)
  • Playerbase: de rating van de server op gebied van populariteit. Heeft jouw server altijd een tiental spelers online tijdens 'onze' tijdszones? Dan zal jij goed scoren op dit vlak! Een lege server op cruciale uren zal dan weer slechtere punten opleveren... (10 punten)
  • Sfeer: de rating van de server op gebied van gameplay. Hangt er een toffe, vriendelijke sfeer in jouw server of niet? Dit wordt in deze raing beoordeeld. Hebben we het gevoel dat alles afstandelijk is, zal je hier wat punten laten. Heb je echter een kleine maar gezellige server, dan is deze rating zeker iets voor jou! (10 punten)
Totaal = de berekening van alle punten op 10

Waar kan ik de forums vinden van een bepaalde server uit de lijst?

Helaas moeten ook wij rekening houden met de algemene regels van dit forum. Mamorunl heeft toestemming gegeven om server IP's te posten, maar forum links gaat een stap te ver. Hoewel wij er zeker van zijn dat je deze gemakkelijk zult vinden eenmaal je online gaat op jouw favoriete server!

Hoe kan ik zien wat de kritiek is op een bepaalde server?

Dit zal worden gepost in de tweede reactie van deze discussie.

Mijn server voldoet aan de voorwaarden. Hoe krijg ik deze op de lijst?

Vul dan dit formulier in en stuur het via een privй-bericht naar Michael@Belgium of [MM]IKKE:

Code:
Serverip:
Gametype:(Zelfgemaakt / Gedownload / Gekocht / Veranderd)
Gamemode:
24/7 | Host-tab : (ja / nee | ja / nee)
Mijn server stond al in de lijst, maar ik heb hem helemaal geupdate. Hoe kan ik een nieuwe rating krijgen?

Stuur nogmaals ййn van ons een privй-bericht met deze melding. Iemand zal dan undercover nog eens je server beoordelen.

Ik ben het niet eens met de rating die een server kreeg (dit hoeft NIET je eigen te zijn!). Hoe kan ik dit melden?

Vul dit formulier in en stuur het via een privй-bericht naar ййn van ons:

Code:
Servernaam:
Gebied: (Scripting / Mapping / Admin team / Playerbase / Andere)
Reden:
Hoe kan ik spelen op een bepaalde server in de lijst?

Klik op de servernaam van de server. Dit opent een pop-up met de vraag of je hem wilt toevoegen aan je favorieten of op de server wilt gaan spelen.

Ik zou graag ook servers beoordelen.

Stuur dan een privebericht naar Michael@Belgium

De voorwaarden om deel te mogen nemen, zijn:
  • Je mag servers niet (beter) beoordelen (dan de rest) in ruil voor beloningen van de server owner.
  • Je mag je eigen servers niet beoordelen, dit moet je door iemand anders laten doen. Ook is het niet toegestaan servers te beoordelen waar je zelf deel bent van het admin team
  • Indien je een server gaat beoordelen, ben je verplicht onder een undercover identiteit te werk gaan op de server.
  • MSN is verplicht, als je op IRC zit: een pluspunt. (We moeten natuurlijk contact houden)
Om een server te laten toevoegen of beoordelen moet je de bovenstaande formulieren gebruiken, net als iedereen.
Het enige wat anders is, is dat het bij jou direct wordt verandert, en bij andere mensen niet.

Ik heb kritiek/een suggestie voor hoe jullie deze lijst aanpakken. Waar kan ik ermee terecht?

Wij proberen er alles aan te doen om deze lijst zo volledig, transparant en objectief te houden. Toch zijn ook wij mensen, waardoor er fouten in kunnen sluipen. Gelieve dan je kritiek en/of suggestie te sturen in een reactie of in een privй-bericht. Bedankt!


Toplijst team
Reply


Messages In This Thread
Nederlandse Server Toplijst - by Michael@Belgium - 30.05.2012, 11:30
Re: Nederlandse Server Toplijst - by Michael@Belgium - 30.05.2012, 12:25
Re: Nederlandse Server Toplijst - by [MM]IKKE - 30.05.2012, 12:28
Re: Nederlandse Server Toplijst - by rbN. - 30.05.2012, 13:33
Re: Nederlandse Server Toplijst - by [MM]IKKE - 31.05.2012, 00:04
Re: Nederlandse Server Toplijst - by Michael@Belgium - 31.05.2012, 13:53
Re: Nederlandse Server Toplijst - by rbN. - 31.05.2012, 14:23
Re: Nederlandse Server Toplijst - by Michael@Belgium - 31.05.2012, 15:28
Re: Nederlandse Server Toplijst - by rbN. - 31.05.2012, 15:39
Re: Nederlandse Server Toplijst - by Michael@Belgium - 31.05.2012, 17:00
Re: Nederlandse Server Toplijst - by mamorunl - 31.05.2012, 21:45
Re: Nederlandse Server Toplijst - by rbN. - 01.06.2012, 06:03
Re: Nederlandse Server Toplijst - by rbN. - 01.06.2012, 14:21
Re: Nederlandse Server Toplijst - by [MM]IKKE - 01.06.2012, 17:45
Re: Nederlandse Server Toplijst - by alpha500delta - 01.06.2012, 18:15
Re: Nederlandse Server Toplijst - by Danny. - 01.06.2012, 18:38
Re: Nederlandse Server Toplijst - by Infinity - 01.06.2012, 18:52
Re: Nederlandse Server Toplijst - by alpha500delta - 01.06.2012, 19:30

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)