Laptop dilemma

Quote:
Originally Posted by Biesmen
View Post
Okй. Ze hebben beide ook een memory speed van 900 MHz.. Maar, de core speed van de tweede GPU is 800 MHz, van de eerste 710. Hetzelfde geldt voor de Shader Speed. Overigens kunnen beide videokaarten gewoon PhysX aan, dat is standaard sinds de GeForce 8 series als ik het goed heb. Alleen de tweede laptop met de GeForce 710M videokaart kan geen 3D Rendering.

Qua snelheid is de tweede GPU het beste. Qua gameplay/textures denk ik dat ze beide evengoed zijn. Ik heb niet heel veel verstand van Memory Bus Width. De tweede videokaart heeft alleen geen 3D support.

De tweede laptop heeft een i5-3230M processor. Hij heeft een kloksnelheid van 2.6 GHz en kan tot 3.2 GHz met Intel's Turbo functie. De eerste laptop heeft een i5-3210M Processor en heeft een kloksnelheid van 2.5 GHz en kan tot 3.1 GHz met Intel's Turbo functie. Beide processoren zijn even snel en hebben evenveel cores. De tweede laptop heeft 0.10 meer GHz.

Om een lang verhaal kort te maken:
De eerste laptop's videokaart (GPU) heeft een Memory Bus Width van 128bit met een memory speed van 900 MHz.
De tweede laptop's videokaart (GPU) heeft een Memory Bus Width van 64bit met een memory speed van 900 MHz.
Conclusie: De eerste videokaart heeft meer Memory Bus Width (ik weet alleen niet wat het doet, en als ik het zo lees is het niet van essentieel belang voor je graphical performance)

De eerste laptop's videokaart (GPU) heeft een Shader & Core snelheid van 710MHz.
De tweede laptop's videokaart (GPU) heeft een Shader & Core snelheid van 800MHz.
[u]Conclusie:[/b] De tweede videokaart is sneller met 90 MHz.

Beide videokaarten supporten PhysX. Alleen de tweede videokaart kan geen 3D Rendering.
Conclusie: De eerste videokaart kan ook renderen in 't 3D.

De processor (CPU) van de eerste laptop heeft een kloksnelheid van 2.5 GHz tot 3.1 GHz met Intel Turbo Boost.
De processor (CPU) van de tweede laptop heeft een kloksnelheid van 2.6 GHz tot 3.2 GHz met Intel Turbo Boost.
Concluse: De tweede laptop heeft een hogere kloksnelheid van 0.10 GHz.

Beide processoren hebben evenveel cores en zijn even snel.
Conclusie: Beide processoren zijn even snel.

Mijn keuze:
De tweede laptop. Niet alleen vanwege de iets snellere CPU (niet dat het veel uitmaakt met mijn keus), maar de toetsen van de Acer ogen steviger dan die van Lenovo. Ik spreek ook uit evaring. Ik heb deze laptop een keer in ontvangst mogen nemen voor een reparatie (ik loop stage bij een lokale ICT en reparatie winkel). Het toetsenbord werkte niet meer. Dat kwam, volgens de klant, omdat hij met de laptop onder de douche had gestaan (naja, de laptop stond buiten de douche maar heeft vocht opgevangen door de condens). Na de laptop uit elkaar te hebben gehaald, had hij vies plakkerig spul over de laptop laten vallen. In ieder geval, het toetsenbord oogt steviger. En de touchpad (de touchpad muis) van de eerste laptop zit direct verbonden aan de linker en rechter muisknop. Dat houdt in als je de rechter of linker muisknop indrukt, de cursor zal meebewegen omdat de touch functie ook op die muisknopjes zit. Bij de ACER laptop zijn ze gescheiden.
Ja amai, zo'n uitleg ^^ Dit heeft me allesinds geholpen. Maar als die acer zo goed is... waarom is die lenovo dan duurder ? En ik besef net dat 17 inch toch wel groot is ? D:

PS: is een NVIDIA GF 710M 2GB hoger dan een NVIDIA 7800 ? (voor Simcity)
Reply

Messages In This Thread
Laptop dilemma - by Michael@Belgium - 19.04.2013, 15:43
Re: Laptop dilemma - by mamorunl - 19.04.2013, 16:07
Re: Laptop dilemma - by Biesmen - 20.04.2013, 06:41
Re: Laptop dilemma - by Gforcez1337 - 20.04.2013, 09:17
Re: Laptop dilemma - by Henkie - 20.04.2013, 09:50
Re: Laptop dilemma - by zClaw - 20.04.2013, 10:07
Re: Laptop dilemma - by BlackBank3 - 20.04.2013, 12:53
Re: Laptop dilemma - by Biesmen - 20.04.2013, 13:39
Re: Laptop dilemma - by Michael@Belgium - 20.04.2013, 14:08
Re: Laptop dilemma - by Biesmen - 20.04.2013, 15:22