*Vraag* Hoe script je een 'Job"? *Vraag*
#10

@Hiddos

Hey, ik kon er gisteren niet meer aan werken vanwege familie bezoek..
Als ik het probeer te scripten zoals je had verteld ziet het er zo uit:
pawn Code:
public OnPlayerCommandText(playerid, cmdtext[])
{
    if (strcmp("/startjob", cmdtext, true, 10) == 0)
    {
        // laten we het even simpel houden, je pakt een auto die je wilt, je typt dit en je krijgt een missie.
        if(PJInfo[playerid][OnJob] == true) return SendClientMessage(playerid, -1, "Your currently on a job '/endjob' if you want to start another one");
        if(!IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) return SendClientMessage(playerid, -1, "You need to be in a vehicle to start working");
        switch(GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid))
        {
            case 403, 435, 450, 584, 591:
            {
                // je zou een array of en enum kunnen maken, om meerdere missies te hebben, zelfs die je ingame kan maken, om dit simpel te houden, maak ik het in een switch statement.
                SendClientMessage(playerid, -1, "Drive to the location marked on your radar to pick up the goods");
                PJInfo[playerid][JobStatus] = 1;
                PJInfo[playerid][VehicleID] = GetPlayerVehicleID(playerid);
                switch(random(4)) // dit kan je hoger maken als je meer missies wilt
                {
                    case 0: SetPlayerCheckpoint(playerid, 100.0, 100.0, 100.0, 10); // dit moet je natuurlijk echte locaties maken.
                    case 1: SetPlayerCheckpoint(playerid, 100.0, 100.0, 100.0, 10); // dit moet je natuurlijk echte locaties maken.
                    case 2: SetPlayerCheckpoint(playerid, 100.0, 100.0, 100.0, 10); // dit moet je natuurlijk echte locaties maken.
                    case 3: SetPlayerCheckpoint(playerid, 100.0, 100.0, 100.0, 10); // dit moet je natuurlijk echte locaties maken.
                }
            default: //Default, oftewel standaard. In dit geval houdt het in als het vehicle model van de gebruiker geen van bovenstaande IDs is.
            {
                SendClientMessage(playerid, -1, "You must be in a linerunner to start working");
            }
        }
        return 1;
    }
Dan krijg ik de volgende errors:
pawn Code:
C:\Users\Ashwin\Desktop\Tjob.pwn(39) : error 001: expected token: ")", but found "{"
C:\Users\Ashwin\Desktop\Tjob.pwn(53) : warning 217: loose indentation
C:\Users\Ashwin\Desktop\Tjob.pwn(53) : error 014: invalid statement; not in switch
C:\Users\Ashwin\Desktop\Tjob.pwn(53) : error 029: invalid expression, assumed zero
C:\Users\Ashwin\Desktop\Tjob.pwn(58) : error 002: only a single statement (or expression) can follow each "case"
C:\Users\Ashwin\Desktop\Tjob.pwn(58) : warning 215: expression has no effect
Pawn compiler 3.2.3664          Copyright (c) 1997-2006, ITB CompuPhase


4 Errors.
Volgens mij heb ik het ergens flink verknald maar kan niet echt vinden waar het aan ligt :P
Reply


Messages In This Thread

Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)