16.08.2011, 18:19
Er zijn vijf cases, de eerste begint met 0, en hij eindigt bij 4 dus dat is vijf, inderdaad hij pakt een van die bijf missies 'random'. Als je in een bepaald voertuig moet zitten moet je even dit toevoegen;
Dus dan ziet dat command er zo uit:
pawn Code:
if(GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid) != 403)) return SendClientMessage(playerid, -1, "You must be in a linerunner to start working");
pawn Code:
if (strcmp("/startjob", cmdtext, true, 10) == 0)
{
// laten we het even simpel houden, je pakt een auto die je wilt, je typt dit en je krijgt een missie.
if(PJInfo[playerid][OnJob] == true) return SendClientMessage(playerid, -1, "Your currently on a job '/endjob' if you want to start another one");
if(!IsPlayerInAnyVehicle(playerid)) return SendClientMessage(playerid, -1, "You need to be in a vehicle to start working");
if(GetVehicleModel(GetPlayerVehicleID(playerid) != 403)) return SendClientMessage(playerid, -1, "You must be in a linerunner to start working");
// je zou een array of en enum kunnen maken, om meerdere missies te hebben, zelfs die je ingame kan maken, om dit simpel te houden, maak ik het in een switch statement.
SendClientMessage(playerid, -1, "Drive to the location marked on your radar to pick up the goods");
PJInfo[playerid][JobStatus] = 1;
PJInfo[playerid][VehicleID] = GetPlayerVehicleID(playerid);
switch(random(5)) // dit kan je hoger maken als je meer missies wilt
{
case 0: SetPlayerCheckpoint(playerid, 100.0, 100.0, 100.0, 10); // dit moet je natuurlijk echte locaties maken.
case 1: SetPlayerCheckpoint(playerid, 100.0, 100.0, 100.0, 10); // dit moet je natuurlijk echte locaties maken.
case 3: SetPlayerCheckpoint(playerid, 100.0, 100.0, 100.0, 10); // dit moet je natuurlijk echte locaties maken.
case 4: SetPlayerCheckpoint(playerid, 100.0, 100.0, 100.0, 10); // dit moet je natuurlijk echte locaties maken.
}
return 1;
}