17.11.2014, 15:26
A'ight, I started to write stock for createhouse CMD, but It just doesn't work.
Код:
stock CreateCase() { new nomefile[256]; new r; for(r=0;r<sizeof(House);r++){ new ownername[MAX_PLAYER_NAME]; ownername="NoBodY"; format(nomefile,sizeof(nomefile),"Casa%d.txt",House[r][HouseID]); if (!dini_Exists(nomefile)) { dini_Create(nomefile); dini_IntSet(nomefile,"id",House[r][HouseID]); dini_Set(nomefile,"owner",ownername); dini_IntSet(nomefile,"rentable",1); dini_IntSet(nomefile,"rentprice",150); dini_IntSet(nomefile,"level",1); dini_IntSet(nomefile,"closed",0); dini_IntSet(nomefile,"fullprice",minrand(90000, 1800000)); dini_IntSet(nomefile,"buyable",1); dini_IntSet(nomefile,"housecash",1000); dini_IntSet(nomefile,"till", 0); dini_IntSet(nomefile,"sguns", 0); dini_IntSet(nomefile,"sdrugs", 0); dini_IntSet(nomefile,"interiorpack",0); dini_FloatSet(nomefile, "x", House[r][House_x]); dini_FloatSet(nomefile, "y", House[r][House_y]); dini_FloatSet(nomefile, "z", House[r][House_z]); printf("%s created\n",nomefile); } if(dini_Exists(nomefile) && !dini_Isset(nomefile,"interiorpack")) dini_IntSet(nomefile,"interiorpack",0); if(dini_Exists(nomefile) && !dini_Isset(nomefile,"till")) dini_IntSet(nomefile,"till",0); if(dini_Exists(nomefile) && !dini_Isset(nomefile,"sguns")) dini_IntSet(nomefile,"sguns",0); if(dini_Exists(nomefile) && !dini_Isset(nomefile,"sdrugs")) dini_IntSet(nomefile,"sdrugs",0); if(dini_Exists(nomefile) && !dini_Isset(nomefile,"x")) dini_FloatSet(nomefile, "x", House[r][House_x]); if(dini_Exists(nomefile) && !dini_Isset(nomefile,"y")) dini_FloatSet(nomefile, "y", House[r][House_y]); if(dini_Exists(nomefile) && !dini_Isset(nomefile,"z")) dini_FloatSet(nomefile, "z", House[r][House_z]); if(dini_Exists(nomefile)) { if(!dini_Isset(nomefile, "garageX")) dini_FloatSet(nomefile, "garageX", 0.0); if(!dini_Isset(nomefile, "garageY")) dini_FloatSet(nomefile, "garageY", 0.0); if(!dini_Isset(nomefile, "garageZ")) dini_FloatSet(nomefile, "garageZ", 0.0); if(!dini_Isset(nomefile, "garage")) dini_IntSet(nomefile, "garage", 0); myStrcpy(House[r][tmpowner], dini_Get(nomefile, "owner")); House[r][House_x] = dini_Float(nomefile, "x"); House[r][House_y] = dini_Float(nomefile, "y"); House[r][House_z] = dini_Float(nomefile, "z"); House[r][Garage] = dini_Int(nomefile, "garage"); House[r][Garage_x] = dini_Float(nomefile, "garageX"); House[r][Garage_y] = dini_Float(nomefile, "garageY"); House[r][Garage_z] = dini_Float(nomefile, "garageZ"); } }
Код:
if(dialogid == 56) { if(!response) return SendClientMessage(playerid, COLOR_RED, "Cancelled."); { new Float:pos[3],hid=GetUnusedHouse(); GetPlayerPos(playerid,pos[0],pos[1],pos[2]); CreateNewCase(hid,pos[0],pos[1],pos[2]); format(iStr,sizeof(iStr)," You successfully created the house [ID: %s]",hid); SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, iStr); return 1; } }
Код:
stock GetUnusedHouse() { new hf[64]; for(new nh; nh < sizeof(House); nh++) { format(hf,sizeof(hf),"Casa%d.txt",nh); if(dini_Exists(hf)) continue; return nh; } return -1; } stock CreateNewCase(h,Float:x,Float:y,Float:z) { new hf[ 64 ], nomefile[ 256 ]; format(hf,sizeof(hf),"Houses/Casa%d.txt",h); new ownername[MAX_PLAYER_NAME]; ownername="NoBodY"; if(!dini_Exists(hf)) { dini_Create(nomefile); dini_IntSet(hf,"id",h);//dini_IntSet(nomefile,"id",House[r][HouseID]); dini_Set(nomefile,"owner",ownername); dini_IntSet(nomefile,"rentable",1); dini_IntSet(nomefile,"rentprice",150); dini_IntSet(nomefile,"level",1); dini_IntSet(nomefile,"closed",0); dini_IntSet(nomefile,"fullprice",minrand(90000, 1800000)); dini_IntSet(nomefile,"buyable",1); dini_IntSet(nomefile,"housecash",1000); dini_IntSet(nomefile,"till", 0); dini_IntSet(nomefile,"sguns", 0); dini_IntSet(nomefile,"sdrugs", 0); dini_IntSet(nomefile,"interiorpack",0); House[h][House_x]=x; House[h][House_y]=y; House[h][House_z]=z; /*dini_FloatSet(nomefile, "x", House[r][House_x]); dini_FloatSet(nomefile, "y", House[r][House_y]); dini_FloatSet(nomefile, "z", House[r][House_z]);*/ printf("%s created\n",nomefile); return 1; } return 1; }