Threads: 79
30.12.2013, 19:06
(
Last edited by Roel; 20/03/2014 at 11:24 AM.
)
Hallo.
Ik gebruik nu al 2-3 jaar paypal, allemaal prima, tot afgelopen week.
Een maand geleden is er een persoon uit Turkije geweest die mij in totaal maar liefst 350 euro doneerde voor mijn server, in een week tijd.
Ik dacht op dat moment, prima, zal wel een rijke luis zijn.
Wat er nu dus gebeurde is dat deze 350 euro is teruggeboekt omdat de creditcard die deze persoon had gebruikt niet geautoriseerd was.
OK, ik baalde daarvan, maar ik had het geld nog op mijn rekening staan dus ik kon me er bij neerleggen.
Maar nu blijkt het zo dat deze creditcard maatschappij, 20 euro administratie kosten in rekening brengt per transactie die zij terugboeken.
Gezien het feit dat er bij mijn server alleen per 10 euro gedoneerd kan worden, heeft deze persoon 35 transacties gemaakt, wat dus betekening dat ik (35*20 + 350 = 950) euro moet terugbetalen.
Met andere worden , ik schiet zo naar een enorm negatief saldo.
Ik heb met paypal gebeld, en zei zeggen te gaan kijken wat ze er aan kunnen doen, maar zeggen ook dat ze er waarschijnlijk niks aan kunnen doen, want dit is iets dat die creditcard maatschappij doet.
Wat de #$% moet ik nu dan?
Ik wordt letterlijk berooft van al mijn paypal geld, zonder er ook maar iets aan te kunnen doen.
Waardoor ik op het moment niet de kosten van mijn server kan dekken...
Heeft iemand hier ooit eerder mee te maken gehad?
Ik sta open voor alle opties, behalve dat ik een bedrag van mijn prive rekening ga overmaken naar paypal om tot een positief saldo te komen, daar kan ik nog niet aan denken.
Threads: 23
kijk daarom laat je transacties via iDEAL gaan (er zijn services die het voor je beschikbaar kunnen maken, hoeft e geen contract met je bank af te sluiten) of via andere services, zo weet je zeker dat niemand ongeauthoriseerd geld van je rekening mag afhalen - als iemand dat doet, boek je het gewoon terug dvm "terugboekken" bij opdrachten van je rekening te klikken

(heb ik bij rabobank iig)
En als ze die kosten uit je willen halen, ik denk dat je hier in Nederland veel kans hebt om paypal op zijn kop te geven als ze dat geld zullen willen.
Ik denk dat er ook manieren zijn om via creditcard naar een IBAN rekening te sturen, zou je die eens moeten overwegen, dan weet je iig dat het geld wat erop komt safe staat, en ze nooit meer terug kunnen halen dan wat ze je gegeven hebben.
Maar kom op gast laat je niet naaien. Dit is echt erg!
Jij bent hier het slachtoffer, niet de schuldige.
Niet alles wat in een contract staat, is wettelijk, by the way.
Jouw vb met die "accept = 100euro" is onwettelijk, iets met "buitenpropertioneel". Of in parkings "Wij zijn niet verantwoordelijk voor gebeurlijke ongevallen" klopt in sommige gevallen ook niet. Als je er een ongeval hebt dat te wijten is aan de infrastructuur, moeten zij toch jou vergoeden.
Om daarover meer te weten, ga je denk ik wel professionele hulp moeten inhuren...
Threads: 2
Paypal.. dat kan je beter als betalings optie doen dan om je geld (donaties dus) op te zetten, maar indd gewoon IDEAL gebruiken. 2e rekening openen en daar al t geld wat je verdient aan je server ontvangen. Maar, met geld is er altijd wel weer gedonder..
Maar, het is sws toch niet mogelijk om ongeauthoriseerde creditcards te gebruiken? lijkt mij dat daar dan gewoon een block op hoort te staan... of hoe zit dat..
Threads: 8
Het zeggen van wij zijn niet verantwoordelijk is alleen om te voorkomen dat je verkeerde dingen gaat doen en betekent meestal niks in de rechtbank btw.
Threads: 2
Dit hebben ze ook een keer geflikt bij een minecraft server waar ik op speelde. De eigenaar was niet in staat om het terug te halen, en heeft zijn schuld moeten terugbetalen. PayPal is alleen een online portomenne. Het is zonde dat iedereen denkt dat zij ook alles goed kunnen maken. Ze zijn eigenlijk een medium, en verder doen ze niets. Je moet dus eigenlijk zorgen dat je alle donaties die je krijgt waar je ook maar een klein vermoeden van hebt, direct aan PayPal meld. Dan voorkom je dit soort fraude-zaken, en voorkom je ook dat ze je persoonlijke rekening gaan leegplukken.. Veel succes anyway, want dit is een enorme naaistreek van die kerel..
Maar als ze je pakken ben je officieel een fraudeur. Om nog maar te zwijgen van de "valsheid in geschrifte" die je waarschijnlijk hebt gepleegd door de gegevens van iemand anders te gebruiken (bvb je ouders).
Threads: 16
Dit is inderdaad ultra kut, heb het ook gehad toen ik een gamemode verkocht. €50 euro kwijt maarja wat wil je doen tegen paypal
Threads: 79
Bedankt voor alle reacties, maar uiteindelijk is er vrij weinig te veranderen aan de situatie, paypal heeft mij duidelijk uitgelegd hoe ik dit soort situaties kan omzeilen.
Een paar tips
- Geeft gebruikers de mogelijkheid om zelf een bedrag in te vullen
Als gebruikers bijvoorbeeld 300 euro willen betalen, maar alleen maar 10 euro per transactie kunnen betalen, dan maken ze dus 30 transacties, als dit geld wordt teruggeboekt dan is de kans dat je dus per transactie 16 euro administratiekosten moeten betalen, als de gebruiker in een keer 300 euro betaald, dan hoef je maximaal 16 euro administratiekosten te betalen.
- Als je toch heel veel kleine betalingen ontvangt, neem dan contact op met de koper
om te kijken of het zeker legitieme betalingen zijn, kun je geen contact krijgen met de koper, stuur dan alle betalingen terug voordat de creditcard maatschappij dat doet, zo hoef je geen administratie kosten te betalen
- Laat de koper altijd een voorwaarden accepteren zoals dat hij ouder is dan 18.
Als je uiteindelijk nog een situatie krijgt zoals ik heb gehad, dan kun je beter gewoon het gevraagde bedrag betalen, en contact opnemen met paypal of ze nog iets aan de situatie kunnen veranderen,
Het heeft geen zin om het bedrag niet te betalen want paypal zal dan uiteindelijk het incasso bureau sturen en dan ben je nog veel duurder uit.
Daarnaast is het kansloos om een rechtszaak te beginnen tegen paypal, want zei zullen uiteindelijk winnen, en dan kan je dat ook nog gaan betalen.
Het is overigens niet de schuld van paypal dat dit soort dingen gebeuren, als je betalingen via creditcard accepteert loop je altijd dit risico, en de administratiekosten die een creditcardmaatschappij berekend zijn overal per land hetzelfde.
Het beste is geen betalingen van creditcards accepteren, maar dan loop je meestal ook heeft veel donaties mis.
Threads: 16
Ik neem toch aan dat paypal gaat controleren of de credit card bestaat. Dit is te belachelijk voor woorden.