[Question]Making a file?
#1

Hello, I have made an Admin filterscript, but now I want to make a /login and /register system,
so the admin levels are saved.
But how do I create a file in ScriptFiles?
Reply
#2

Use dini

http://forum.sa-mp.com/index.php?topic=981.0

its very easy.

Reply
#3

Thanks, but you call this easy? XD
I don't understand anything of it
And the link "HowTo" doesn't work anymore.
Could anyone explain this a bit to me?

Код:
#include <a_samp>
#include <dtest>
/* START: Functions to test : */
#include <Dini>
/* END : Functions to test*/

DTEST_SCRIPT_START("Dini 1.6 by DracoBlue 2008");

	dt_start("Dini");
	new file[DTEST_MAXSTRING];
	dt_setstring(file,"dini-dtest.ini");
	
	fremove("dini-dtest.ini");
	
	dt_IsNot(dini_Exists(file),"dini_Exists(file)");
	dt_Is(dini_Create(file),"dini_Create(file)");
	dt_Is(dini_Exists(file),"dini_Exists(file)");

	dt_Is(dini_Set(file,"thekey","theval"),"dini_Set(file,\"thekey\",\"theval\")");
	
	dt_SSame(dini_Get(file,"thekey"),"theval","dini_Get(file,\"thekey\")");
	
	dt_Is(dini_Set(file,"otherkey","1"),"dini_Set(file,\"otherkey\",\"1\")");
	dt_SSame(dini_Get(file,"otherkey"),"1","dini_Get(file,\"otherkey\")");
	
	dt_Is(dini_Bool(file,"otherkey"),"dini_Bool(file,\"otherkey\")");

	dt_Is(dini_BoolSet(file,"thekey",false),"dini_BoolSet(file,\"thekey\",false)");
	dt_IsNot(dini_Bool(file,"thekey"),"dini_Bool(file,\"thekey\")");
	
	// Now the extraordinary cases :)
	dt_IsNot(dini_Set(file,"","something"),"dini_Set(file,\"\",\"something\")");
	dt_IsNot(dini_Set(file,"d255characters                                                                                                                         ",""),"dini_Set(file,[[string with 255 chars]],\"\")");
	dt_IsNot(dini_Set(file,"a","d255characters                                                                                                                         "),"dini_Set(file,\"a\",[[string with 255 chars]])");
	dt_Same(dini_Int(file,"a"),0,"dini_Int(file,\"a\")")
	dt_Is(dini_IntSet(file,"a",15),"dini_IntSet(file,\"a\",15)")
	dt_Same(dini_Int(file,"a"),15,"dini_Int(file,\"a\")")
	dt_Is(dini_FloatSet(file,"b",16.4),"dini_FloatSet(file,\"b\",16.4)")
	dt_Same(dini_Int(file,"b"),16,"dini_Int(file,\"b\")")
	dt_Is(dini_FloatSet(file,"b",16.0),"dini_FloatSet(file,\"b\",16.0)")
	dt_Same(floatround(dini_Float(file,"b")),16,"dini_Float(file,\"b\")")

	dt_Is(dini_Isset(file,"otherkey"),"dini_IsSet(file,\"otherkey\")");
	dt_Is(dini_Bool(file,"otherkey"),"dini_Bool(file,\"otherkey\")");
	dt_Is(dini_Unset(file,"otherkey"),"dini_Unset(file,\"otherkey\")");
	dt_IsNot(dini_Isset(file,"otherkey"),"dini_IsSet(file,\"otherkey\")");
	
	dt_Is(fexist(file),"fexists(file)");
	dt_Is(dini_Remove(file),"dini_Remove(file)");
	dt_IsNot(fexist(file),"fexists(file)");
	dt_IsNot(dini_Remove(file),"dini_Remove(file)");
	
	dt_end("Dini");
	
DTEST_SCRIPT_END
Reply
#4

I actually prefer the original function...

Код:
new tmpstring[32];
new sendername[MAX_PLAYER_NAME];
GetPlayerName(playerid, sendername, sizeof(sendername));
format(tmpstring, sizeof(tmpstring), "users\%s.dat", sendername);
new File: file = fopen(tmpstring, io_write);

if (hFile){
  strmid(PlayerInfo[playerid][pKey], password, 0, strlen(password), 255);
  new tmp[32];
  //-----GETS ADMIN LEVEL-----
	format(tmp, sizeof(tmp), "AdminLevel=%d\n\r",PlayerInfo[playerid][pAdmin]);
	fwrite(file, tmp);
	PlayerInfo[playerid][pCash] = GetPlayerMoney(playerid);
	fclose(file);
	SendClientMessage(playerid, 0x777700FF, "Registered! You can login by using /login [password]");
}
/login command should be pretty simple from there.


Hopefully that code is alright. I'm fairly new to Pawn
Reply
#5

Ok thanks, I will try that code
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)