PC Nieuwe onderdelen kopen [upgraden]

Ik ben van plan om te gaan sparen om mijn pc te upgraden (100% gericht op games). Maar ik vraag me af wat ik als eerst zou moeten upgraden of wat echt wel vervangen moet worden. Ik zal even mijn specs hier onder zetten.

Processor:
AMD Zambezi FX-4300 Quad Core

Voeding:
600 Watt Cooler Master voeding

Moederbord:
MSI 760GA-P43 (FX)

Videokaart:
Nvidia GTX660 2GB

8GB DDR3 Werkgeheugen

Wat ik wil is dat ik spellen zoals DayZ (het liefst) op beste settings vloeiend kan spelen. Wat zou ik als eerst moeten upgraden voor een betere performance bij games?
Reply

Je kan er over googlen en advies vragen in zulke winkels. Ook kan je o pde site van Nvidia informatie kunnen zoeken over verschillende videokaarten die je wel ziet zitten. Onthoud wel: Goedkoper betekent niet altijd slechter.
Ik moet iig een hele nieuwe PC hebben niet alleen wat dingetjes upgrade.. want ik moet ook nieuwe moederbord. deze is wel oke.. maar ik heb meer DDR ruimte nodig, dus kan ik beter nieuwe pc kopen xd
Reply

Quote:
Originally Posted by NL-Sultan
View Post
Ik ben van plan om te gaan sparen om mijn pc te upgraden (100% gericht op games). Maar ik vraag me af wat ik als eerst zou moeten upgraden of wat echt wel vervangen moet worden. Ik zal even mijn specs hier onder zetten.

Processor:
AMD Zambezi FX-4300 Quad Core

Voeding:
600 Watt Cooler Master voeding

Moederbord:
MSI 760GA-P43 (FX)

Videokaart:
Nvidia GTX660 2GB

8GB DDR3 Werkgeheugen

Wat ik wil is dat ik spellen zoals DayZ (het liefst) op beste settings vloeiend kan spelen. Wat zou ik als eerst moeten upgraden voor een betere performance bij games?
Lijkt opzich al op een goede setup. Wat is de snelheid van je geheugen?

Mocht je toch iets willen upgraden, dan is het makkelijkste natuurlijk de videokaart. Denk dat je dat wel wat meer fps er uit kan slepen en toch redelijk goedkoper af bent dan met andere onderdelen.
Reply

Quote:
Originally Posted by mamorunl
View Post

Mocht je toch iets willen upgraden, dan is het makkelijkste natuurlijk de videokaart. Denk dat je dat wel wat meer fps er uit kan slepen en toch redelijk goedkoper af bent dan met andere onderdelen.
De setup is ook wel redelijk goed, maar ik vind het niet goed genoeg. Ik kan spellen zoals Battlefield 3 met ongv 80 fps spelen. Maar bij spellen zoals DayZ of Arma 3 heb ik al gauw een fps van 20/30.

Geheugen snelheid weet ik niet.
Reply

Quote:
View Post

Quote:
View Post
De setup is ook wel redelijk goed, maar ik vind het niet goed genoeg. Ik kan spellen zoals Battlefield 3 met ongv 80 fps spelen. Maar bij spellen zoals DayZ of Arma 3 heb ik al gauw een fps van 20/30.

Geheugen snelheid weet ik niet.
Ik denk eraan om voor deze te sparen:

Nvidia GTX 780 TI 3GB

Kost ongeveer 500-600 euro en heb gelezen dat dit ongeveer de beste videokaart is en dat je alle spellen op max vlekkeloos kan draaien.
Reply

Quote:
View Post
Ik denk eraan om voor deze te sparen:

Nvidia GTX 780 TI 3GB

Kost ongeveer 500-600 euro en heb gelezen dat dit ongeveer de beste videokaart is en dat je alle spellen op max vlekkeloos kan draaien.
De 780 is inderdaad een van de beste videokaarten. Ik heb zelf de GTX 770. Houd wel rekening met je voedingscapaciteit.
Reply

Quote:
View Post
De 780 is inderdaad een van de beste videokaarten. Ik heb zelf de GTX 770. Houd wel rekening met je voedingscapaciteit.
Bij mij is voeding nooit een probleem (550 watt), gebruik maar 250 maar kan denk ik best verschillend zijn.
Als je videokaart nog redelijk goed is, kan je beter kijken naar een nieuw moederbord (tenzij die ook erg goed is).

Nu we het toch over PC's hebben, ik wil een nieuwe processor kopen omdat die van mij nu een beetje crack is. Ik wil er games zoals APB Reloaded, Rust en Euro Truck Simulator 2 op kunnen spelen, maar toch onder de Ђ60,00 blijven.

PC Specs:
- Moederbord: 2,8 GHZ Dual Core
- Videokaart: Asus Nvidia Geforce GT610 (net nieuw, niet aan vervanging toe)
- RAM: 3 GB Ram (genoeg voor nu, werkt bij APB, Rust en ETS2 dus goed genoeg)
- Processor: Intel® Core™2 Duo CPU E8300 2.83GHZ

Ik heb er een paar gevonden onder de 60 euro maar wil weten of het het waard is:
- Intel® Pentium® Processor G3220
- AMD A6-5400K Trinity
- AMD A6-6400K Richland
- Intel® Pentium® G2130 Ivy Bridge
- Intel® Pentium® G3420 Haswell
Reply

Quote:
Originally Posted by kooltuO
View Post
Bij mij is voeding nooit een probleem (550 watt), gebruik maar 250 maar kan denk ik best verschillend zijn.
Als je videokaart nog redelijk goed is, kan je beter kijken naar een nieuw moederbord (tenzij die ook erg goed is).

Nu we het toch over PC's hebben, ik wil een nieuwe processor kopen omdat die van mij nu een beetje crack is. Ik wil er games zoals APB Reloaded, Rust en Euro Truck Simulator 2 op kunnen spelen, maar toch onder de Ђ60,00 blijven.

PC Specs:
- Moederbord: 2,8 GHZ Dual Core
- Videokaart: Asus Nvidia Geforce GT610 (net nieuw, niet aan vervanging toe)
- RAM: 3 GB Ram (genoeg voor nu, werkt bij APB, Rust en ETS2 dus goed genoeg)
- Processor: Intel® Core™2 Duo CPU E8300 2.83GHZ

Ik heb er een paar gevonden onder de 60 euro maar wil weten of het het waard is:
- Intel® Pentium® Processor G3220
- AMD A6-5400K Trinity
- AMD A6-6400K Richland
- Intel® Pentium® G2130 Ivy Bridge
- Intel® Pentium® G3420 Haswell
Met een 780 kom je er niet met een 550W voeding Mijn 770 vraagt al minimaal 600W en helemaal onder volledige belasting.

In jouw geval moet je rekening houden met wat er precies op je moederbord ondersteund wordt als je die niet wilt vervangen. Ook is wat je hebt genoemd onder 'moederbord' geen echt moederbord spec
Reply

Quote:
View Post
Ook is wat je hebt genoemd onder 'moederbord' geen echt moederbord spec
ja mijn fout, kwam er net achter :P

Quote:
View Post
kom je er niet mee
nee klopt, maar goed genoeg voor nu en kan eventueel nog eentje erin zetten van 750watt aangezien ik die ook heb. Maar ik zet die er pas in als ik ook een nieuwe processor heb.
Reply

Quote:
View Post
Met een 780 kom je er niet met een 550W voeding Mijn 770 vraagt al minimaal 600W en helemaal onder volledige belasting.

In jouw geval moet je rekening houden met wat er precies op je moederbord ondersteund wordt als je die niet wilt vervangen. Ook is wat je hebt genoemd onder 'moederbord' geen echt moederbord spec
Quote:
View Post
Ik heb 600 watt voeding, is wel genoeg denk ik?
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)