Mensen met ervaring van Linux?

Hooi!

Ik had een vraagje of iemand hier evaring heeft met Linux servers. Ik zit namelijk met een probleem. Ik heb een paar dagen geleden een Linux VPS gekocht, dat optimaal en goed werkt. Ik heb alleen een script dat via SQLite gaat. In de scriptfiles zit een .db bestand, maar zodra ik alles op mij VPS pleur en '/saveall' doe dan crasht de server omdat de Linux VPS niet de Server.db (database) kan bereiken.

Het gekke eraan is, als ik dit op mijn homehost doe dan werkt die helemaal goed.

Hoe kan ik dit oplossen?
Reply

Waarschijnlijk de permissions die niet goed ingesteld zijn. Probeer chmod 777 eens, en kijk of hij het dan wel doet. Let ook op, Linux is hoofdlettergevoelig, dus als je het in een mapje zet met 'Users', terwijl in het script staat dat het 'users' moet zijn, dan kom je ook al in de problemen.

Good luck. Ik hoop dat ik geen fouten gemaakt heb in de bovenstaande uitleg, anders komt iemand mij vast (en hopelijk) wel verbeteren.
Reply

De meest voorkomende fout is, zoals Jstylezzz zei, dat linux hoofdlettergevoelig is. Hoe dan ook; chmod 777 is eigenlijk niet aangeraden want dan kan echt iedereen er aan. Het maximum dat je zou kunnen doen is chmod 744. Nu, is die Server.db een bestand of werkelijk een database ? Als het een bestand is kan het idd aan de hoofdlettergevoeligheid liggen en/of chmod
Reply

Mag ik jullie 2 van harte bedanken? Met dank aan jullie heb ik dit kunnen fixen!
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)