VPS ..

Na een paar weken te prutsen, heb ik een fysieke machine aangeschaft. (Gratis gekregen van mijn nonk, die heeft een hosting service gehad.)
Waar ik verlopig 4 virtual machines van 200GB harddisk, & 16GB RAM op heb runnen.

Wat zou ik er nu mee kunnen doen?
(Ik heb ze op een appart net lopen, DDOS protected, en snelheid van het netwerk is uitermate top.)

Nu had ik al gedacht om ze te verhuren, maar ik ben 16. Niemand vertrouwd dat toch?
Een webhosting service beginnen was een 2de optie, maar heb ik geen tijd voor.
Nu heb ik er 3 uitgeleend aan vrienden van me, die de eerste maand voor niks kregen van mij.
En vanaf volgende maand betalen ze Ђ35 / month. (= Ђ105 total, en betaal Ђ50 voor netwerk.)
Dus ik ga vanaf volgende maand Ђ55 winst maken.
Niet belangrijk :P

Nu was ik van plan, een project ofzo te starten met men 4de VPS.

Heeft iemand misschien een ideetje?
Of ken je iemand die al zou willen huren? (Natuurlijk 1ste maand test periode voor niks!)

Met vriendelijke groeten, VerticalGaming.

PS: Als dit als reclame wordt gezien, dan verwijder ik de inhoud van dit topic.
Reply

Ik snap je probleem niet helemaal, niemand weet toch dat je 16 ben?
Je heb reputatie nodig om dingen te verhuren dit is heel erg belangrijk.
Je kan het verhuren voor sa-mp servers, deze VPS's zijn zeer goed, en veel mensen zoeken dit soort servers, je zegt 50,- per maand te betalen voor deze 4 VPS's?
dus als je 50,- per maand vraagt voor 1 maak je 150,- winst per maand, dit is een goede winst.
Daarnaast kan je ook nog zeggen tegen de mensen dat je de servers installeert voor sa-mp voor ze tegen een kleine aanbetaling, zo maak je nog meer winst.
Reply

Quote:
Originally Posted by spiritieus
View Post
Ik snap je probleem niet helemaal, niemand weet toch dat je 16 ben?
Je heb reputatie nodig om dingen te verhuren dit is heel erg belangrijk.
Je kan het verhuren voor sa-mp servers, deze VPS's zijn zeer goed, en veel mensen zoeken dit soort servers, je zegt 50,- per maand te betalen voor deze 4 VPS's?
dus als je 50,- per maand vraagt voor 1 maak je 150,- winst per maand, dit is een goede winst.
Daarnaast kan je ook nog zeggen tegen de mensen dat je de servers installeert voor sa-mp voor ze tegen een kleine aanbetaling, zo maak je nog meer winst.
Ik denk niet dat iemand 50 euro per maand gaat betalen voor amateur hosting.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je servers niet deugen, maar iedereen weet dat een hosting met 4 servers geen professionele hosting is.
Ik zou goedkoop beginnen, en hoe meer mensen interesse krijgen, hoe meer je er voor kunt gaan vragen.
Reply

Quote:
Originally Posted by Roel
View Post
Ik denk niet dat iemand 50 euro per maand gaat betalen voor amateur hosting.
Daarmee wil ik niet zeggen dat je servers niet deugen, maar iedereen weet dat een hosting met 4 servers geen professionele hosting is.
Ik zou goedkoop beginnen, en hoe meer mensen interesse krijgen, hoe meer je er voor kunt gaan vragen.
Hmm, ondertussen heb ik al 6 servers.

Nu heb ik het idee gekregen om een ''Booter'' of ''Stresser'' project te starten.
Reply

Ik zal beginnen met de perfect marketingmix, en natuurlijk niet te groot beginnen omdat je nog een beetje naamsbekendheid moet verdien. Je zal bijvoorbeeld wel een gratis server kunnen weg geven voor een bepaalde of onbepaalde tijd. Mensen houden van de term 'gratis' en zullen dus ook hun vrienden en eventueel andere kennissen hierover vertellen. Per 100-500 mensen die je website dan bezoek kan er wel ййn zijn die ook echt daadwerkelijk geпnteresseerd is op tegen betaling host van jouw website te verkrijgen. Hier beneden zal ik een kleine uitleg geven van de perfecte marketingmix (De 6P'S).

Prijs, hoeveel gaat het product kosten, de prijs moet niet te hoog zijn. Wel moet de prijs realistisch blijven. Sommige prijzen bij nieuwe hosting bedrijven zijn gewoon te mooi om waar te zijn en hier trappen weinig mensen tegenwoord in.

Plaats, waar vestig jij je bedrijfje? In jouw geval is dat op het internet.

Personeel, wie gaat jouw helpen om dit project draaiende te houden? Je kan ervoor kiezen om alles zelf te doen. Wel zijn er genoeg kinderen van 15-16 jaar die je tegen een kleine vergoeding wel kunnen helpen. Deze groep heeft over het algemeen veel tijd te besteden op het internet en ze zijn niet erg duur.

Presentatie, Hoe ga jij je producten presenteren? Ik zie jouw website even als een webshop, je kan je website bijvoorbeeld een professioneel uiterlijk geven. Deze zijn vaak al te koop voor minder dan $30. Een kleine aanschaf maar het kan je een hoop klanten schelen. De eerste indruk is overigens het belangrijkst.

Product, welke producten ga jij allemaal verkopen binnen je bedrijfje? In jouw geval zal dit hosting zijn. Je kan bijvoorbeeld ook nog andere dingen in je assortiment stoppen, impulsartikelen bijvoorbeeld. Dit zijn artikelen die de consument normaal gesproken niet zal kopen maar hij koopt het, ongewild. Denk aan een mars bij de toonbank van een supermarkt.

Promotie, dit is de laatste maar wel ййn van de belangrijkste, hoe ga jij je bedrijf promoten? Je kan bijvoorbeeld advertenties kopen op bepaalde websites (Google dit even). Ook kan je mijn idee gebruiken, het gratis weggeven van iets heeft altijd een positieve invloed op je klanten.

Ik wens je heel veel succes met je bedrijfje, mocht je vragen hebben dan weet je me te vinden.
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)