Een aantal vragen

1. Waarom schijnt het beter te zijn Linux (Ubuntu, Debian Etc,,) te gebruiken om een server op te runnen?

2. Wat is nou eigenlijk precies het verschil tussen | dcmd, zcdm, ycmd, sscanf enz.)?

3. In mijn LuxAdmin script heb ik alle autoґs staan op vehicle naam dus niet vehicle id. In mijn gamemode heb ik ook alle vehicles in staan. (Dus het is dubbel) Kan ik die voertuigen uit mijn gamemode dan verwijderen? Juist omdat ze al in het Adminscript staan?

4. Hoe kan ik GTA SA met SA-MP op Ubuntu(Linux) spelen?

Bedankt. Gr Nick.
Reply

1. Debian denk ik persoonlijk.

2. Sscanf is geen command processor. De rest, sommige zijn een beetje sneller dan de andere, je gebruikt ze anders/makkelijker.

3. Haal al je vehicles apart en doe ze in 2 bestanden, zoek online naar 'remove duplicate text' en gooi die 2 daar in. Je krijgt een resultaat met alle auto's, alleen niet dubbel

4. Ik denk dat je Wine kan gebruiken, maar dan moet je volgens mij wel nog wat extra dingen installeren... je kan met wine de command line kan je dan connecten naar een server.
Reply

Linux is beter voor een server omdat linux langer door kan. Windows servers dreigen snel vast te lopen en moeten daardoor eerder opnieuw opgestart worden.
Reply

Quote:
Originally Posted by mamorunl
View Post
Linux is beter voor een server omdat linux langer door kan. Windows servers dreigen snel vast te lopen en moeten daardoor eerder opnieuw opgestart worden.
Waarom zou Windows vastlopen als je alleen maar een server erop draait en verder niks doet? Ik heb verschillende Linux versies geinstalleerd en die liepen telkens vast.
Reply

Je weet toch van te voren niet wat een server verbruikt aan RAM etc..
En het kan toch aan jou liggen dat Linux vastloopt? Misschien doe je
iets verkeerd ?
Reply

Quote:
Originally Posted by WebGh0st
View Post
Je weet toch van te voren niet wat een server verbruikt aan RAM etc..
En het kan toch aan jou liggen dat Linux vastloopt? Misschien doe je
iets verkeerd ?
Nee, ik doe niets verkeerd ben ictйr he. Maar linux loopt naar mijn ervaring toch sneller vast als windows en is traag. Maar even weer ontopic, ik zou graag willen weten wat de verschillen zijn tussen dcmd, zcmd, ycmd alle cmd's. Word op de wiki niet echt veel wijzer wat van alle maal de voordelen en nadelen zijn. Wel schijnt het dat zcmd sneller is. Kan iemand mij uitleggen wat de voor en nadelen zijn?
Reply

DCMD is in principe een gestructureerde strcmp en bestaat uit 1 enkele #define; Commands moeten nog steeds 1 voor 1 vergeleken worden en dat kan lang duren als het commando zich op het einde van de lijst bevindt of zelfs niet bestaat.

ZCMD gebruikt CallLocalFunction om het gewenste commando te vinden, waardoor het een stuk sneller is omdat het script meteen weet waar het moet zoeken.

YCMD heb ik zelf nog nooit mee gewerkt en ik vermoed dat het gewoon een verlengstuk is van YSI (waar ik overigens ook nog nooit mee gewerkt heb).
Reply

Oke bedankt Vince
Reply

Forum Jump:

Users browsing this thread: 1 Guest(s)