MDMyCloud Mogelijkheden. -
Roel - 15.04.2014
Hallo,
ik heb sinds vorige week een MyCloud server aangeschaft,
link
Alleen nu vind ik sommige dingen tegenvallen.
Zoals wanneer ik buiten mijn thuisnetwerk verbind met mijn cloud, dus bijvoorbeeld vanaf school of werk, dan gaat het nogal traag, dat is vrij logisch omdat ik thuis en op school niet het snelste internet heb, en daarom moet hij iedere keer even laden, dat is vrij lastig omdat ik eigenlijk direct vanuit de cloud de bestanden wil bewerken, nu gaat dit nog niet omdat elke keer als ik een bestand wil opslaan dit 1 minuut duurt...
De vraag is, hoe kan ik mijn cloud laten functioneren als dropbox dat doet, dus eigenlijk wil ik hetzelfde als dropbox maar dan ipv dat hij alles op een server van dropbox zet, moet hij het op mycloud zetten.
Is hier software voor , of kan dit zelfs met dropbox zelf?
Ik weet dat dropbox in feiten iedere keer alle bestanden van de cloud overzet naar de lokale opslag van de machine waarmee je met de cloud verbindt, maar dat is geen probleem, het gaat hier niet om heel veel bestanden.
Iemand enig idee?
Als mijn vraag onduidelijk is, laat dat dan even weten, dan zal ik het verbeteren.
Re: MDMyCloud Mogelijkheden. -
Roel - 23.04.2014
Dit probleem is opgelost, voor de mensen die dezelfde vraag hebben.
Gebruik bittorrent sync. Dit is in feite exact hetzelfde als dropbox, alleen kun je deze laten verbinden met je eigen schijf, waardoor je dus voor ongeveer 100 euro eenmalig, 2 TB cloud geheugen hebt, waarvoor je bij dropbox slechts 100GB cloud geheugen hebt voor 1 jaar.
Dus het is zeker een aanrader.
Alleen voor de mensen die het willen gebruiken voor films, games of andere grote bestanden, weet ik niet of het zo verstandig is, aangezien de upload / download snelheid van thuis netwerken niet al te hoog ligt.
Maar ik gebruik in het algemeen kleine bestanden, en dan is het perfect!
Gr. Roel