SA-MP Forums Archive
Job start opnieuw - Printable Version

+- SA-MP Forums Archive (https://sampforum.blast.hk)
+-- Forum: Non-English (https://sampforum.blast.hk/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Forum: Languages (https://sampforum.blast.hk/forumdisplay.php?fid=33)
+---- Forum: Nederlands/Dutch (https://sampforum.blast.hk/forumdisplay.php?fid=31)
+---- Thread: Job start opnieuw (/showthread.php?tid=495906)



Job start opnieuw - MarkenFrank1 - 19.02.2014

Hoi, ik ben bezig met het maken van een luchtpostbode job.
Die werkt verder goed.
Als je in een Dodo gaat zitten, en dan op 2 drukt start de job, maar als de job bezig is en je drukt dan nog een keer op 2, dan gaat de job opnieuw en blijft de textdraw op het scherm. Hoe kan ik zorgen dat als mensen op 2 drukken tijdens de job, er niks gebeurd en de job niet opnieuw gaat?
Code:
pawn Code:
public OnPlayerKeyStateChange(playerid, newkeys, oldkeys)
{
if ((newkeys & KEY_SUBMISSION) && !(oldkeys & KEY_SUBMISSION && IsPlayerInVehicle(playerid, 593) && !(PostbodeJob[playerid] >0)))
{
PostbodeJob[playerid] = 1;
SetPlayerCheckpoint(playerid, 1335.3291, 1344.1797, 10.8203, 4.0);//LV Airport
Haalpostop(playerid);
}
Textdraws:
pawn Code:
PostbodeTextDraw(playerid)
{
mytext = TextDrawCreate(31.0,142.0,"Druk op 2 om~n~luchtpostbode te worden.");
TextDrawColor(mytext,GREY);
TextDrawSetOutline(mytext,1);
TextDrawSetShadow(mytext,0);
TextDrawFont(mytext,1);
TextDrawLetterSize(mytext,0.6,2.0);
TextDrawUseBox(mytext,0);
TextDrawBoxColor(mytext, 0x000000AA);
TextDrawShowForPlayer(playerid,mytext);
SetTimerEx("JobTextDrawWeg",4000,0, "i", playerid);
}

Haalpostop(playerid)
{
postophalen = TextDrawCreate(151.199890, 377.813781, "Haal de post op in het vliegveld van Las Venturas.");
TextDrawLetterSize(postophalen, 0.545198, 2.271996);
TextDrawAlignment(postophalen, 1);
TextDrawColor(postophalen, -1);
TextDrawSetShadow(postophalen, 0);
TextDrawSetOutline(postophalen, 1);
TextDrawBackgroundColor(postophalen, 51);
TextDrawFont(postophalen, 1);
TextDrawSetProportional(postophalen, 1);
TextDrawShowForPlayer(playerid, postophalen);
SetTimerEx("TextDrawWeg",4000,0, "i", playerid);
}
Brengpostweg(playerid)
{
postwegbrengen = TextDrawCreate(88.799865, 386.773437, "Breng de post naar het vliegveld van Los Santos.");
TextDrawLetterSize(postwegbrengen, 0.537200, 2.398930);
TextDrawAlignment(postwegbrengen, 1);
TextDrawColor(postwegbrengen, -1);
TextDrawSetShadow(postwegbrengen, 0);
TextDrawSetOutline(postwegbrengen, 1);
TextDrawBackgroundColor(postwegbrengen, 51);
TextDrawFont(postwegbrengen, 1);
TextDrawSetProportional(postwegbrengen, 1);
TextDrawShowForPlayer(playerid, postwegbrengen);
SetTimerEx("TextDrawWeg",4000,0, "i", playerid);
}

Uitvehicle(playerid)
{
uitvehiclezijn = TextDrawCreate(151.199890, 377.813781, "Missie over, je bent uit het voertuig gegaan!");
TextDrawLetterSize(uitvehiclezijn, 0.545198, 2.271996);
TextDrawAlignment(uitvehiclezijn, 1);
TextDrawColor(uitvehiclezijn, 0x8B0000FF);
TextDrawSetShadow(uitvehiclezijn, 0);
TextDrawSetOutline(uitvehiclezijn, 1);
TextDrawBackgroundColor(uitvehiclezijn, 51);
TextDrawFont(uitvehiclezijn, 1);
TextDrawSetProportional(uitvehiclezijn, 1);
TextDrawShowForPlayer(playerid, uitvehiclezijn);
SetTimerEx("TextDrawWeg",4000,0, "i", playerid);
}



Re: Job start opnieuw - Henkie - 19.02.2014

Een check maken die controleer of postbodejob[playerid] 1 is.


Re: Job start opnieuw - MarkenFrank1 - 19.02.2014

Oke, ik zal het proberen, dankje


Re: Job start opnieuw - MarkenFrank1 - 19.02.2014

Dankje, het is gelukt met
pawn Code:
if (PostbodeJob[playerid] == 0)



Re: Job start opnieuw - Henkie - 19.02.2014

Graag gedaan! Deze manier zul je in heel veel systemen gebruiken!