SA-MP Forums Archive
Nederlandse Server Toplijst - Printable Version

+- SA-MP Forums Archive (https://sampforum.blast.hk)
+-- Forum: Non-English (https://sampforum.blast.hk/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Forum: Languages (https://sampforum.blast.hk/forumdisplay.php?fid=33)
+---- Forum: Nederlands/Dutch (https://sampforum.blast.hk/forumdisplay.php?fid=31)
+---- Thread: Nederlandse Server Toplijst (/showthread.php?tid=346857)



Nederlandse Server Toplijst - Michael@Belgium - 30.05.2012

Toplijst

#
Naam
Eigenaar(s)
Type
Mode
24/7
*
Scripting
Mapping
Admin team
Playerbase
Sfeer
*
Totaal
1 Zombie Apocalypse Roel en tomboeg Hergescript Zombies vs Humans ja 8 7 7 8,5 8 7,7/10
2 Modern Life RolePlay Kathleen Zelfgemaakt RP Ja (H) 8 8 6 9 6 7,4/10
3 [MVDD] Destruction Derby Michael@Belgium Zelfgemaakt Derby ja 8 8,5 7,5 1 N.V.T 6,25/10

Regels:

In dit topic mag je je eigen server laten beoordelen.

De server moet wel Nederlands zijn, hieronder valt:Indien je server aan ййn van deze eisen voldoet dan is het al een 'Nederlandse server'

Algemene server regels: Indien je server ook aan deze 2 eisen voldoet dan mag je zeker vragen aan ons om eens te komen kijken.

Vooruitgang...
In deze sectie zie je wie welke server nog moet controleren.

Wat moeten we nog controleren ?
FAQ

Waarom een toplijst?

De bedoeling van deze topic is NIET dat servers waarmee we bevriend zijn hogere ratings krijgen, en ook NIET om servers uit te sluiten door hen een lage rating te geven. De bedoeling is WEL om servers te bekritiseren, zodat de server eigenaars zich ervan bewust zijn waar ze aan moeten werken op hun server.

Ook is het de bedoeling om een mooi overzicht te geven van alle Nederlandse/Belgische servers, zodat mensen die een nieuwe server zoeken, of eens iets nieuws willen uitproberen, een goede keuze kunnen maken op basis van wat ze zelf willen. Iemand die graag TDM wilt spelen zal bijvoorbeeld geen voldoening halen uit de best gerate server als die een RP is.

We proberen met dit topic dus een draagvlak van meningen te creлren voor alle Nederlandstaligen. Daarom is het ook belangrijk dat JULLIE zoveel mogelijk hieraan deelnemen. Hoe meer wij kunnen verbeteren, hoe correcter de lijst, en hoe beter het dus bijgevolg ook is voor de servers йn het plezier van de spelers!

Waar staan de kolommen in de lijst voor?
Hoe worden servers beoordeeld?
Totaal = de berekening van alle punten op 10

Waar kan ik de forums vinden van een bepaalde server uit de lijst?

Helaas moeten ook wij rekening houden met de algemene regels van dit forum. Mamorunl heeft toestemming gegeven om server IP's te posten, maar forum links gaat een stap te ver. Hoewel wij er zeker van zijn dat je deze gemakkelijk zult vinden eenmaal je online gaat op jouw favoriete server!

Hoe kan ik zien wat de kritiek is op een bepaalde server?

Dit zal worden gepost in de tweede reactie van deze discussie.

Mijn server voldoet aan de voorwaarden. Hoe krijg ik deze op de lijst?

Vul dan dit formulier in en stuur het via een privй-bericht naar Michael@Belgium of [MM]IKKE:

Code:
Serverip:
Gametype:(Zelfgemaakt / Gedownload / Gekocht / Veranderd)
Gamemode:
24/7 | Host-tab : (ja / nee | ja / nee)
Mijn server stond al in de lijst, maar ik heb hem helemaal geupdate. Hoe kan ik een nieuwe rating krijgen?

Stuur nogmaals ййn van ons een privй-bericht met deze melding. Iemand zal dan undercover nog eens je server beoordelen.

Ik ben het niet eens met de rating die een server kreeg (dit hoeft NIET je eigen te zijn!). Hoe kan ik dit melden?

Vul dit formulier in en stuur het via een privй-bericht naar ййn van ons:

Code:
Servernaam:
Gebied: (Scripting / Mapping / Admin team / Playerbase / Andere)
Reden:
Hoe kan ik spelen op een bepaalde server in de lijst?

Klik op de servernaam van de server. Dit opent een pop-up met de vraag of je hem wilt toevoegen aan je favorieten of op de server wilt gaan spelen.

Ik zou graag ook servers beoordelen.

Stuur dan een privebericht naar Michael@Belgium

De voorwaarden om deel te mogen nemen, zijn: Om een server te laten toevoegen of beoordelen moet je de bovenstaande formulieren gebruiken, net als iedereen.
Het enige wat anders is, is dat het bij jou direct wordt verandert, en bij andere mensen niet.

Ik heb kritiek/een suggestie voor hoe jullie deze lijst aanpakken. Waar kan ik ermee terecht?

Wij proberen er alles aan te doen om deze lijst zo volledig, transparant en objectief te houden. Toch zijn ook wij mensen, waardoor er fouten in kunnen sluipen. Gelieve dan je kritiek en/of suggestie te sturen in een reactie of in een privй-bericht. Bedankt!


Toplijst team



Re: Nederlandse Server Toplijst - Michael@Belgium - 30.05.2012

Ik, Michael, heb deze topic overgenomen. Er zullen waarschijnlijk nog een paar dingen in de topics veranderen later. [MM]IKKE helpt ook !

Voor de nieuwelingen: deze topic gaat over de 'beste' Nederlandse servers op sa-mp. Ze worden up-to-date gehouden, gestemt, genoten, ...

De beoordelingen voor elke server apart, zullen in deze post terecht komen

Beoordelingen:


Beoordeling RP server by Kathleen: (door [MM]IKKE)

Zo, onze eerste beoordeling! De server van kathleen, een roleplay.

Na even te monitoren zagen we dat er op de meeste momenten van onze tijdszone toch wel 2 spelers online waren. Wat dus toch al wat punten opleverde voor playerbase. We hebben liever een server met weinig maar een constant aantal spelers dan een server met op sommige momenten veel, en op andere momenten geen spelers. Ook de ping kan beter, hoewel de server is gehost bij Volt. Misschien toch een andere serverlocatie overwegen? Ook zagen we aan de hostname dat er “Free VIP/Refunds” werd gegeven, wat ik persoonlijk niet zo leuk vind.

Wat mij direct opviel bij het joinen van de server, is dat je tijdens de obligate vragenronde kon spawnen. Dit zorgde er echter voor dat je werd gekickt zonder enige reden of notificatie. Dit zou dus toch moeten aangepast worden. Ook werken enkele commands niet, zo bijvoorbeeld /rules. Aan de andere kant zag het er allemaal toch wel professioneel uit, zeker voor een gamemode die – volgens de pm – zelf werd gescript. De voertaal is Engels

Als je wat verder speelt in de server, merk je alvast dat het bijna uitsluiten gebruik maakt van een gemakkelijk pop-up systeem. Zo vind je snel de juiste informatie. Maar we hebben wel nog enkele suggesties. Bijvoorbeeld een hotkey om de motor te starten van je wagen (in plaats van ‘/car engine’, gewoon een speciale knop indrukken). Ook zou er boven de ingang en uitgang van gebouwen mogen staan dat je ‘/enter’ en ‘/exit’ moet gebruiken om deze binnen te gaan of te verlaten.

De mapping van de gebouwen was simpel maar degelijk, waardoor de server hier dan ook een mooi punt verdient. Voor zover we zijn geraakt zaten er geen gaten in de muren of andere bugs die je vaak vindt.

Nu, over bugs gesproken, heb ik er zelf toch enkele gemerkt. De commands die niet werken. Ook zag ik boven Michael’s naam staan dat hij “Admin on Duty” was, hoewel hij vanzelfsprekend gewoon geen admin is (de admin commands zelf werkten gelukkig wel niet). Een cruciale bug echter was dat, als je in de gewone map (dus geen interior), op escape drukt en de map opent, je game volledig crasht. Deze deed toch wel de rating op dit vlak een stuk dalen.

Samengevat:
-professionele look
-gemakkelijke pop-ups
-enkele kleine bugs die gefixt zouden moeten worden
-zou beter zijn met meer spelers online
-aub geen VIPs en refunds!

Houd er ook wel rekening mee dat wij niet alles kunnen controleren. Vooral op RolePlay servers is het moeilijk, aangezien je normaal gezien een eindje moet spelen voor je toegang krijgt tot de meeste commands. Waar wij jammer genoeg geen tijd voor hebben.

We konden ook geen rating geven voor admin team, aangezien er geen admins online waren op het moment waarop we speelden. Dit houden we dus even aan de kant en kunnen we eventueel later nog beoordelen. Ook qua sfeer zijn de punten laag, vooral door het ontbreken van spelers waarmee je situaties kunt acteren.

Conclusie: deze server heeft zeker het potentieel een goede server te worden. Mits de nodige aanpassingen binnen het script. We hopen dan dus ook dat jullie deze server zeker zullen joinen zodat het spelersaantal drastisch verhoogd en de sfeer + playerbase + admin staff rating sterk naar boven gaat.


[UPDATE] Beoordeling RP server by Kathleen: (door Michael@Belgium)

Ik zou zeggen een hele vooruitgang, Kathleens server is gestegen van 5,2 naar 7,4 ! Well done girl De playerbase is zййr veel verhoogd, gemiddeld 20 spelers ! En we hebben een paar admins aan het werk gezien. Ik vind wel dat ze strenger mogen zijn, er was iemand met jetpack -> jail, 2de keer -> kick. Ban gewoon die jongen ! Ook, wat we vroeger zagen, is dat de vliegtuig marker weg is. Er zijn wel nog een paar bugs op te merken, [MM]IKKE zei dat er een speedo was, maar ik heb er geen gezien toen ik in een auto stapte. Maar na ongeveer de 3de keer wel. We twijfelden ook wat het groene balkje was als je in een auto stapte, misschien een domme twijfel omdat we in een RP server zitten ... het was de fuel natuurlijk. Ik heb ook ondervonden dat de speedo niet weg gaat als je uitstapt. Dat maakte een probleem wanneer je weer in een andere auto stapt: klik voor afbeelding. Je zag 3 wijzers :3 Oh en voor ik het vergeet, ik denk dat het een random msg was over de forum, de zin was niet helemaal leesbaar op het einde; dus je "new string[]" was te kort

Beoordeling MVDD Destruction Derby by Michael@Belgium: (door Jochemd)

Toen ik de server binnenkwam, zag ik gelijk dat ik de keuze had tussen Nederlands en Engels! In zowel de Nederlandse als de Engelse taal kwamen echter nog wel wat grammaticafouten voor, maar ik ga ervan uit dat deze zo snel mogelijk gefixed worden . De derby rondes zijn echter wel mooi gemaakt en leuk, afgezien van een paar kleine bugs (niets ernstigs). Met een mooie levensbalk boven je auto hoef je nog geeneens te kijken in /dl. Na de ronde kon je zelfs kiezen tussen verschillende maps. De map met de meeste votes werd geladen. Dit werkte allemaal prima!

Kortom: Ga er eens kijken, dit kan de ideale server voor jou zijn om te spelen.


Re: Nederlandse Server Toplijst - [MM]IKKE - 30.05.2012

Om de serverlijst wat professioneler en transparanter te houden, zal ik morgen (samen met Michael) de eerste/tweede post aanpassen zodat jullie ook echt weten waarop we beoordelen.

Een andere verandering is dat wij ook zullen posten wat we goed vonden aan jullie servers en wat we minder vonden.

Zo hopen we dat deze lijst toch wat objectiever wordt.

btw, Michael, double post =/


Re: Nederlandse Server Toplijst - rbN. - 30.05.2012

^ Ook aub wat verduidelijking met BETA/DEMO servers, want op het 'vorige' topic was dat niet zo duidelijk :P


Re: Nederlandse Server Toplijst - [MM]IKKE - 31.05.2012

We doen ons best

Korte samenvatting van wat morgen allemaal hierboven zal staan:
-Als je kritiek hebt, geef die dan! Zo kunnen wij verbeteren йn objectiever worden
-Als je zelf wilt meedoen, PM Michael of ik dan.
-Als je jouw eigen server op de lijst ziet staan, PM het IP en de verdere benodigde informatie naar ййn van ons. Zo hebben we niet weer een tabel met enkele "onbekende" servers eigenaars.
-Heb je nog suggesties voor andere criteria, stuur die dan zeker door!

De bedoeling van deze topic is (toch alleszins voor mij) NIET dat servers waarmee we bevriend zijn hogere ratings krijgen, en ook NIET om servers uit te sluiten door hen een lage rating te geven. De bedoeling is WEL om servers te bekritiseren, zodat de server eigenaars zich ervan bewust zijn waar ze aan moeten werken op hun server. Ook is het de bedoeling om een mooi overzicht te geven van alle Nederlandse/Belgische servers, zodat mensen die een nieuwe server zoeken, of eens iets nieuws willen uitproberen, een goede keuze kunnen maken op basis van wat ze zelf willen. Iemand die graag TDM wilt spelen zal bijvoorbeeld geen voldoening halen uit de best gerate server als die een RP is.

We proberen met dit topic dus een draagvlak van meningen te creлren voor alle Nederlandstaligen. Daarom is het ook belangrijk dat JULLIE zoveel mogelijk hieraan deelnemen. Hoe meer wij kunnen verbeteren, hoe correcter de lijst, en hoe beter het dus bijgevolg ook is voor de servers йn het plezier van de spelers!

Deze lange post is wel in erg formeel Nederlands geschreven ;p Nu ja, ik zal ook al eerlijk zijn met jullie (zoals ik in de vorige topic ook al zei), ikzelf ben Manager op Mini-Missions, dus zal ik bijgevolg ook geen rating geven aan die server.

-[MM]IKKE


Re: Nederlandse Server Toplijst - Michael@Belgium - 31.05.2012

Ok, we hebben de maintopic (en 2de topic ) geupdate. Laat de servers maar komen


Re: Nederlandse Server Toplijst - rbN. - 31.05.2012

Quote:
Originally Posted by RobinOwnz
View Post
^ Ook aub wat verduidelijking met BETA/DEMO servers, want op het 'vorige' topic was dat niet zo duidelijk :P
....


Re: Nederlandse Server Toplijst - Michael@Belgium - 31.05.2012

Quote:
Originally Posted by RobinOwnz
View Post
....
We gaan geen Beta servers in de lijst zetten, zo simpel is het. Over demo servers kan het wel ... maar we zullen wel zien zeker


Re: Nederlandse Server Toplijst - rbN. - 31.05.2012

Quote:
Originally Posted by Michael@Belgium
View Post
We gaan geen Beta servers in de lijst zetten, zo simpel is het. Over demo servers kan het wel ... maar we zullen wel zien zeker
Dus demo servers mogen? Anders wil ik wel op de lijst komen met NFS hoor :P


Re: Nederlandse Server Toplijst - Michael@Belgium - 31.05.2012

Quote:
Originally Posted by RobinOwnz
View Post
Dus demo servers mogen? Anders wil ik wel op de lijst komen met NFS hoor :P
Hmm, kzal het toch moeten afwijzen door een paar redenen. Er mogen geen Demo/beta server in de lijst komen want je kan nog niet deftig raten,controleren... Als je snap wat ik bedoel. Je zou moeten wachten totdat de 'beta fase' / 'demo fase ' voorbij is.


Re: Nederlandse Server Toplijst - mamorunl - 31.05.2012

De server was leeg en je speelt in je eentje lol xD


Re: Nederlandse Server Toplijst - rbN. - 01.06.2012

Quote:
Originally Posted by mamorunl
View Post
De server was leeg en je speelt in je eentje lol xD
Hehe derp, maar dat komt omdat er nog geen MP in de demo is. Je hebt alleen 2 missies en daarna kan je de server niet meer bezoeken.


Re: Nederlandse Server Toplijst - rbN. - 01.06.2012

Kut, doublepost derp.


Re: Nederlandse Server Toplijst - [MM]IKKE - 01.06.2012

Quote:
Originally Posted by RobinOwnz
View Post
Hehe derp, maar dat komt omdat er nog geen MP in de demo is. Je hebt alleen 2 missies en daarna kan je de server niet meer bezoeken.
Quote:
Originally Posted by alpha500delta
View Post
We hebben geen dagelijkse spelers omdat iedereen na afloop eruit wordt geschopt ;p.
Wow, wat een leuke speelervaring dan!

Lees eens de eerste post.
Quote:
Originally Posted by Michael@Belgium
View Post
Ook is het de bedoeling om een mooi overzicht te geven van alle Nederlandse/Belgische servers, zodat mensen die een nieuwe server zoeken, of eens iets nieuws willen uitproberen, een goede keuze kunnen maken op basis van wat ze zelf willen. Iemand die graag TDM wilt spelen zal bijvoorbeeld geen voldoening halen uit de best gerate server als die een RP is.
De lijst is om Belgen en Nederlanders servers aan te bieden waar ze kunnen blijven spelen. Een vaste server.

Quote:
Originally Posted by alpha500delta
View Post
En sfeer is gewoon dom, wat zouden wij ooit bij sfeer moeten zeggen?
Met sfeer bedoelen we eerder of het aangenaam is om op de server te spelen. Word je in een TDM telkens gespawnkilled, is dat niet echt leuk voor jou. Aan de andere kant, in een RP, als er enkele vriendelijke mensen zijn die graag scenes spelen met je, is dit een groot pluspunt.

In jullie geval, waar je dus ongeveer op je eentje speelt, lijkt me dit niet zo aangenaam. Hoewel ik natuurlijk nog niet op jullie server heb gespeeld.

Quote:
Originally Posted by alpha500delta
View Post
Op mapping kun je ook niet altijd stemmen, niet elke server heeft immers maps toch?
Enne, wij hebben wel maps, maar jij bent waarschijnlijk te lui om even de server binnen te gaan om te zien dat wij wel degelijk maps hebben... >_<
Je noemt ons lui maar je neemt zelf de moeite niet eens om de eerste post te lezen? Proficiat!

Quote:
Originally Posted by Michael@Belgium
View Post
Mapping: de rating van de server op gebied van mappen. Waarbij we zullen kijken hoe goed de eenheid is van hetgeen jij hebt gemapt. Heb je geen custom maps, wordt deze beoordeling er dan vanzelfsprekend ook niet bij gerekend in het eindtotaal. (10 punten)
Quote:
Originally Posted by alpha500delta
View Post
Ach, voeg ons gewoon toe man. Heb je tenminste een server op de forever-alone lijst .
Sinds wanneer is het onze schuld dat server owners te lui zijn om ons te vragen hun server toe te voegen?

Er zijn nog maar 3 servers die graag gerate willen worden. Die van jullie, die volgens de regels (die je duidelijk in de eerste post kunt lezen) niet mag meedoen. Een server die blijkbaar niet weet hoe hij het formulier moet invullen, of ook te lui is om de eerste post te lezen. En Michael's eigen server. Waarvoor we wachten om die te beoordelen tot we een 2de medewerker hebben. Zodat we ook die objectief kunnen beoordelen (Michael mag dit immers zelf niet doen, zoals duidelijk te lezen in de eerste post).

Quote:
Originally Posted by alpha500delta
View Post
En we krijgen heus nog wel meer staff.
Leg me uit hoe je dat zult doen in een server waar je iedereen na ййn dag buitensmijt (zoals hierboven gequote).

Nog vragen?

Het is niet dat we iets tegen jullie of jullie server hebben, maar wij proberen deze lijst goed te houden. Zodat de mensen, zoals eerder vermeld, een nieuwe "thuisserver" kunnen vinden. Een DEMO valt daar dus niet onder. En ja, we hebben de lat hoger gelegd, omdat wij jullie kwaliteit willen leveren qua beoordelingen en servers. Zodat dit topic geen lachertje wordt. En ook wij steken hier tijd in, zo heb ik bvb. een uurtje zitten besteden aan het maken van de eerste post.

Daarnaast, mochten we dus jullie server moeten beoordelen, wordt dit dus:
Admin team - slecht tot zeer slecht
Playerbase - 0/10, aangezien je alleen speelt
Sfeer - zeer slecht, aangezien je buiten wordt gesmeten na enkele uren

Waardoor je dus nog een maximum van 25 op 50 kunt halen. Zou je dit dan liever hebben? Dat je server direct "niet geslaagd" is voordat we volledig ervan kunnen genieten?

-[MM]IKKE


Re: Nederlandse Server Toplijst - alpha500delta - 01.06.2012

Dit is een demo, als de server af is wordt men er niet meer uitgeschopt.. Logisch toch.
We zijn nu met het multiplayer gedeelte bezig, als dat af is, dan kunnen jullie misschien nog een poging wagen om de server te beoordelen.
Stop deze discussie nou maar, we maken eerst het MP gedeelte wel af.

Toch vind ik dat jullie het format wel wat mogen aanpassen, want ik vind sfeer nog steeds dikke onzin. En als je een slechte mapper bent dan krijg je gelijk een laag cijfer op mapping...

EDIT: Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar waarom hebben jullie eigenlijk die oude serverlijst verwijderd? Die was toch goed? Wat was er mis mee?


Re: Nederlandse Server Toplijst - Danny - 01.06.2012

Quote:
Originally Posted by alpha500delta
View Post
En als je een slechte mapper bent dan krijg je gelijk een laag cijfer op mapping...
En wat is daar precies mis mee? Als je een slechte mapper bent krijg je een slecht cijfer voor mapping, als je een slechte scripter bent voor scripting, heb je een slecht adminteam krijg je er een voor admin team. Logisch toch?


Re: Nederlandse Server Toplijst - Infinity - 01.06.2012

Ik denk dat jij/jullie het nog niet helemaal snappen. Dit is geen gratis advertisement board. (Nou ja, een beetje) Je server wordt beoordeelt, en aan de hand daarvan kun je eventueel nieuwe spelers aantrekken, of verliezen.

Quote:
Originally Posted by alpha500delta
View Post
Dit is een demo, als de server af is wordt men er niet meer uitgeschopt.. Logisch toch.
En jij verwacht op deze wijze een goede rating te krijgen...?

Quote:

We zijn nu met het multiplayer gedeelte bezig, als dat af is, dan kunnen jullie misschien nog een poging wagen om de server te beoordelen.
Stop deze discussie nou maar, we maken eerst het MP gedeelte wel af.

Doe maar, want als het nu beoordeeld zou worden ziet het er somber uit voor jullie.

Quote:

Toch vind ik dat jullie het format wel wat mogen aanpassen, want ik vind sfeer nog steeds dikke onzin.

Dus jij wilt graag op een server spelen waar mensen je continu uitschelden en waar admins je perm-bannen als je hun achterwerken niet schoon likt? Sfeer is juist ййn van de belangrijkste dingen op een server.

Quote:

En als je een slechte mapper bent dan krijg je gelijk een laag cijfer op mapping...

Joh, vindt je het gek. Als jij een toets verkloot krijg je toch ook geen 10?

Quote:

EDIT: Misschien heb ik het over het hoofd gezien, maar waarom hebben jullie eigenlijk die oude serverlijst verwijderd? Die was toch goed? Wat was er mis mee?

Omdat de ratings bagger waren, simple as pie.


Re: Nederlandse Server Toplijst - alpha500delta - 01.06.2012

Waarom beginnen er nou toch nog mensen te klagen over mijn post, ik dacht dat we dit allang hadden opgelost?
stfu nu.